Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jun 5, 2009 23:38:23 GMT 3
Det var nat, og Zvaine listede rundt oppe på et bjerg. Det var ikke ligefrem noget han plejede at gøre, men han havde været i kamp med to varulve, og havde selvfølgeig tabt kampen. Han var helt sønderrevet, og prøvede at finde et sted han kunne søge ly.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jun 5, 2009 23:58:55 GMT 3
Heltan klappede Trommoon, der lå ved siden af ham mellem nogle træer, og ilden fra bålet lyste dem begge op. Hingsten prustede træt og dens næsebor vibrerede, men Heltan tog sig ikke af det. Han 'varmede' kød. Han foretrak ikke at spise råt kød, men gøre det lige inden at det blev stegt rigtigt rødt.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jun 6, 2009 0:05:05 GMT 3
Zvaine kunne se lys længere henne. Zvaine listede tættere på, med sin ene hånd for sit øje. Der var kommet en dyb ridse i øjet. Hvad? endnu en varulv? Det her var ikke godt... Eller? Var det nu også en varulv? Var det mon klogt at liste sig tættere på. Zvaine gik tættere på for at se hvad det var for et væsen.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jun 6, 2009 0:31:06 GMT 3
Trommoons næsebor vibrerede igen, og den løftede hovedet. "Hvad?" spurgte Heltan da dyret forsøgte at rejse sig, men fik så også færten af det. "Jeg har mad og bål, min ven," råbte han ud i mørket, "så længe du ikke angriber mig. Desuden vil Trom angribe hvis du forsøgte." Han vidste, hvordan de fleste reagerede overfor midanere, og håbede, at denne fremmede ikke kendte hans race eller var ligeglad.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jun 6, 2009 9:23:07 GMT 3
Så det var altså ikke en varulv? Zvaine var lidt overrasket over den fremmedes venlighed. Zvaine gik ind i lyset så man kunne se ham, og kiggede på dyret. "Jeg troede du var en varulv.. hvorfor er du så venlig?" spurgte Zvaine venligt, med en lille snert af mistro.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jun 6, 2009 11:16:50 GMT 3
Heltan lo højt af hans kommentar, og aede hesten, så den ikke angribe manden uden hans tilladelse. "Jeg er en midaner. Folk hader min race og regner den for dum. Men varulv, det kan jeg ikke hævdes at være, selvom jeg har pels og hale." Han smilede. "Men venlig... Det er jeg vel født med... Jeg bryder mig ikke om at dømme folk eller hade folk."
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jun 6, 2009 11:20:04 GMT 3
Zvaine kiggede lidt på midaneren. "Jeg synes ikke du virker dum.. jeg har ellers, som du selv siger, hørt at midanere er lidt dumme. Men jeg forstår ikke hvorfor folk hader din race?"
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jun 6, 2009 11:32:29 GMT 3
"Vi er ucivillicerede og grimme, skulle jeg mene var halvdelen af grunden. Og så reagere vi meget... hårdt på fremmede. De første mennesker, der vovede sig ud i vores land, blev dræbt på de grusomste måder." Heltan smilede. "Jeg må indrømme, at der er en lille smule grund til at hade os. Men at tage os som slaver og behandle os som dyr... Er ikke den bedste måde at reagere på." Trommoon stirrede surt på Zvaine og prustede.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jun 6, 2009 11:34:54 GMT 3
"hm.. nå på den måde. Hvad er der galt med din hest? Jeg synes det ser ud som om den ikke kan lide mig"
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jun 6, 2009 11:43:57 GMT 3
"Han... er ikke så glad for fremmede. Han oplever for tit at folk er fjendtligt indstillede overfor mig, og eftersom han er min bedste beskyttelse, tager han det meget alvorligt når folk angriber mig." Heltan smilede stadig. "Men du skal ikke tage dig af ham. Han er under min kontrol og angriber ikke bare."
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jun 6, 2009 11:47:34 GMT 3
Zvaine smilede skævt. han prøvede at bevæge sit ene ben igen. "Av for satan.." Før var smerterne ikke så stærke. Nu begyndte de at tage til. "Hvad tror du jeg er?" spurgte Zvaine og kiggede vurderende på midaneren
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jun 6, 2009 11:54:50 GMT 3
"Du kaldte mig en varulv, og du ser ikke ud til at have det for godt. Er mistroisk overfor mig, fordi du troede, jeg var en af din races ærkefjender." Han smilede. "Jeg har et bud, og jeg tror det er meget godt." Han grinede nu, og rystede på hovedet. "Jeg har aldrig mødt en vampyr før," mumlede han for sig selv.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jun 6, 2009 12:00:10 GMT 3
"Du ved hvad jeg er.. Det er første gang nogen har fundet ud af det på egen hånd, og så hurtigt. Er du sikker på du ikke Har mødt andre vampyrer siden du kunne se nogle kendetegn ved mig?" spurgte Zvaine undrende
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jun 7, 2009 14:29:55 GMT 3
Heltan smilede og nikkede sikkert. "Ja, jeg er sikker. Men jeg kender historier om jeg og alt det der, og de, som var for barnlige og for ammestuehistorieagtige har jeg taget fra. De, der er for urealistiske." Midaneren så over mod hesten igen, og sukkede. Trom ville ikke ligge sig ned, men alt dens koncentration var ikke længere rettet mod vampyren.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jun 7, 2009 14:37:32 GMT 3
"Nå ja.. det kunne jeg ha sagt mig selv. Men.." Zvaine vidste ikke om det var en særlig god idé at spørge om det, men han gjorde det nu alligevel. "Har du tilfældigvis set nogen dyr, eller mennesker som opholder sig her? Jeg kender ikke stedet her så godt.." Zvaine havde ikke spist i mange dage nu, og han var meget sulten.
|
|