|
Post by Heltan Apon on Jun 7, 2009 15:48:32 GMT 3
"Du leder efter bytte?" sukkede Heltan og smilede. "Hovedstaden er i nærheden, den er ikke så svær at finde. Men det er vel ikke det klogeste sted at være. Der er også en lille landsby nær toppen af dette bjerg, og der er der sikkert noget. Både husdyr og mennesker, hvis du nu har en livret."
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jun 7, 2009 15:54:00 GMT 3
"Faktisk smager mennesker meget bedre end dyr. Dyrene smager faktisk ikke alt for godt, de smager som... men jeg skal jo overleve.. Jeg bliver sulten bare af at se på din hest...
Nåh men hvad laver du så her?" spurgte Zvaine og kiggede fraværende op mod toppen af bjerget.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jun 7, 2009 16:40:21 GMT 3
"Rejser," svarede Heltan grinende. "Jeg er på vej tilbage til Mida efter at have købt nogle ting. Men kan heller ikke lide at være længe på et sted, så rejser mest bare for at rejse. Min stamme tager det heller ikke så tungt."
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jun 7, 2009 16:48:21 GMT 3
"okay" Zvaine havde ikke hørt særlig meget af det Heltan lige havde sagt, for nu var hans opmærksomhed rettet mod noget helt andet. Længere væk kom en mand og et barn gående ned ad en skråning. Zvaines øjne blev opspilede og han stirrede som besat på dem. Zvaine rejste sig lynhurtigt op. Hans tænder løb i vand, og han lavede en underlig nærmest dyrisk knurren.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jun 7, 2009 17:18:21 GMT 3
"Jeg tror du er sulten," sagde Heltan halvt sarkastisk og betragtede ham bare venligt og interesseret. Som om de bare sad og kiggede på skyer om dagen, og Zvaine havde set en skyformation som Heltan ikke helt kunne forstå var deroppe. "Hvis du tror, jeg vil stoppe dig, tager du fejl," sagde han. "Selv hvis jeg var i stand til at stoppe dig."
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jun 7, 2009 19:29:18 GMT 3
Zvaine HAVDE måske troet at den anden ville prøve at stoppe ham, men nu hvor den anden ikke ville, var der frit slag. Så meget desto bedre. Manden kiggede underligt på Zvaine. Barnet var begyndt at klynke, og rykkede sig tættere ind til sin far. Zvaine løb i fuld hastighed hen imod dem, og sprang over manden, hvorefter han flænsede mandens hals. Blodet dryppede fra Zvaines mundvige, og han nød den varme fornemmelse. Zvaine sugede alt blodet til sig. Manden var død. Hans hoved og krop hang bare nu. Barnet som stod længere henne, var begyndt at græde. "f-far" sagde det, og snøftede højt. Zvaines opmærksomhed blev rettet mod barnet. "Dig tager jeg mig af senere," sagde Zvaine og kiggede ondt på barnet. "eller... nej. Hvorfor trække pinen ud?" sagde Zvaine og smilede et koldt smil. Han kastede sig over barnet og flåede nærmest hovedet af barnet. Blodrusen var over ham, og han kunne ikke stoppe den.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jun 8, 2009 16:57:52 GMT 3
Heltan betragtede det hele, der skete foran ham, med en uskyldig interesse, og smilet lå på hans læber på en måde, der antydede, at han havde glemt at det var der. Trommoon reagerede til gengæld anderledes, meget aggressivt, som om den regnede med at vampyren ikke ville nøjes med menneskerne, og hesten stillede sig op foran dens herrer.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jun 8, 2009 17:11:46 GMT 3
Zvaine var nu færdig med menneskene. Han vendte sig lynhurtigt om, og stirrede sultent på hesten. Underligt han ikke havde lagt mærke til hvor stor og saftig den hest var.. Zvaine slikkede sig om læberne, imens han kiggede på hesten. Nej. Hvad var der i vejen med ham? Dyr smager jo overhovedet ikke godt. Det må være slut for nu. Hvem gider spise noget de ikke kan lide? Zvaine betragtede hesten meget mere afslappet nu. Ubevidst rettede han sig også op. Han havde været på alle fire, da han gjorde det af med menneskene. Ligesom et dyr. "Nåh.." sagde Zvaine, og var lige pludselig langt mere afslappet end før. "Hvad synes du om min stil?" spurgte han og smilede lidt skævt, halvt flov.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jun 8, 2009 17:59:00 GMT 3
"Du minder mig om midanere på jagt. Selvom de er flere og har en taktik. Ikke for at fornærme eller noget," fortsatte Heltan grinende, som om han slet ikke havde set vampyren flænse de to mennesker op. Trommoon stod stadig aggressivt foran ham, og han udstødte en knurrende lyd, der fik hesten til, nærmest skuffet, at gå hen ved hans side.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jun 8, 2009 19:49:55 GMT 3
"Ja, det ved jeg jo ikke noget om. Har aldrig set midanere være på jagt. Nu du siger jagt.. hvad spiser I?
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jun 8, 2009 21:30:17 GMT 3
"Vi kan spise alt, men kød. Råt kød, fordi... Midanere nyder at brænde pelsen på hinanden når der er ild. Og de kan ikke lide grønsager, de fleste, og desuden er der meget varmt, så der vokser meget få planter. Så, råt kød." Han smilede bredt. "Jeg forstår slet ikke hvorfor folk mener, mit folk er primitive," sagde han sarkastisk.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jun 8, 2009 21:37:08 GMT 3
Zvaine kiggede lidt på midaneren. "Nej. Det ved jeg heller ikke. Jeg spiser.. eller nærmere drikker, jo også bare direkte. råt." Zvaine slikkede sig om munden. "Kunne du aldrig finde på at æde din hest?" sagde Zvaine og nikkede over mod hesten.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jun 8, 2009 21:55:52 GMT 3
Heltan rynkede på næsen og så let fornærmet ud. Hvilket betød mere end det ville gøre hos de fleste andre, da han næsten ikke kunne slide sit smil af selv. "Nej! Aldrig. Han er min kammerat, min ven. Kunne aldrig finde på at spise min ven! Og desuden er jeg født hos menneskerne. Jeg... har andre vaner end mine artsfæller."
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jun 9, 2009 15:36:11 GMT 3
Zvaine kiggede på hesten. "Helt ærligt. Det er en HEST en HEST.. men okay. Den smager sikkert også af bræk," sagde Zvaine og kiggede irriteret på hesten. Han hadede dyr. "Hvis nu jeg var rigtig sulten, og angreb din hest, hvad ville du så gøre?" spurgte Zvaine.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jun 10, 2009 1:02:01 GMT 3
"Endten lade ham selv om at smadre pandeskallen på dig, hvilket han er meget glad for at gøre på fremmede, eller jeg ville gøre at for at forsøge at stoppe dig, hvis han ikke selv var i stand til at forsvare sig. Hvis han var halt eller syg." Et svagt smil sneg sig over hans ansigt igen. "Og en hest er ikke bare en hest. En hest er en følgesvend, en trofast ven og en, man kan stole på. Jeg ved ikke, om du vil forstå det, men til mine heste har jeg et stærkere bånd til end noget andet væsen jeg har haft bånd til." Måske lige bortset fra én, tilføjede hans tanker hårdt, men han skød det fra sig.
|
|