|
Post by Diana Tirina on May 4, 2009 19:45:10 GMT 3
Det gav et sæt i Reinhard. Men hvordan? Frygten bankede på døren, og han fik en pludselig fornemmelse af at gå døden i møde. Var det mon strafbart at lytte i Neramore, eller fik han blot en advarsel? Han blev klar over, at han måtte bortforklare det her. Han slog gardinerne til side. "Undskyld Deres Majestæt, men gardinerne var forfærdelig støvede. Det er vidst ordnet nu." Han bukkede formelt, og ilede hen mod døren.
Diana begyndte at gå byen igennem. Overalt herskede stanken, og hendes næsebor begyndte næsten at smerte, så stærk var den. Hun fandt ben og tæer, arme og fingre, et enkelt sted fandtes der et øje, men hun var ikke sikker, for hun så det kun trille over gaden på lang afstand. Hun trådte ind i en mørk gyde, og så sig søgende omkring. Hun havde vel oplevet værre. Og hun måtte vide, hvem den dræbte var!
|
|
|
Post by Ryonell Bornakore on May 5, 2009 17:28:54 GMT 3
"Bliv her, Reinhard," sagde kongen, mens Ryonell bare stod ventede. "Kender du straffen for at lytte, når kongen har bedt om at folk forlader rummet?" spurgte hans Majestæt. "Normalt er det kun en advarsel om hvad der sker, næste gang du gør det. Ved du, hvad der sker, hvis man roder med spionage? Der sker det, man ville true med, første gang du lytter." "Må jeg tage ham, hvis han flygter? ... Deres Majestæt," spurgte Ryonell afslappet og vendte sig endnu ikke rundt for at se, hvem han spurgte som hans modstander. Han vidste altså ikke, hvilken størrelse hans modstander havde.
|
|
|
Post by Diana Tirina on May 6, 2009 21:39:33 GMT 3
"Åh.. Undskyld Deres Majestæt, jeg er virkelig.. Jeg siger det ikke til nogen! Ikke et ord! Jeg sværger!" Udbrød Reinhard for at redde sig selv. En løgn. Den der slap levende fra at lytte til spionage.. Hvilke priser ville han ikke kunne få for sine oplysninger!?
Diana var næsten sikker på, at hun ville finde den dræbte her. Hun kunne mærke det, på en eller anden måde. Hun tøvede, bare et kort sekund, før hun gik længere ind i gyden. Hun var nervøs. Hjertet hamrede i brystet på hende, så højlydt, at hun var sikker på, at alle måtte kunne høre det. Og det hun fandt for enden af gyden, fik hende til at skrige højt. Hun flygtede næsten ud af gyden, så hurtigt hun kunne, og hendes ansigt var mere blegt end en vampyrs, da hun stoppede op på hovedgaden.
|
|
|
Post by Ryonell Bornakore on May 7, 2009 16:09:10 GMT 3
"Vagter!" sagde kongen, og vagter kom der. De kom ind af døren langs salens kant, tog fat i den stakkels, dumme Reinhard og trak ham ud gennem den samme dør de kom ind af. Han skulle stilles for en dommer og blive dømt på retfærdig vis, selvfølgelig, men det var usikkert hvor længe han skulle være i arresten før han kom i retten. Kongen gik bare videre med sin snak med mørkedæmonen.
|
|
|
Post by Diana Tirina on May 10, 2009 14:57:44 GMT 3
Dianas ben dirrede lidt, da hun gik op mod slotsporten. Det virkede fuldstændig vanvittigt, det kunne hun godt se, men enten kom hvem det nu var, eller også skulle hun personligt hente dem selv. Gwui skulle ikke ligge spredt udover hele byen, og det havde hun tænkt sig at fortælle en eller anden. Måske portvagterne.. De fortjente en overhaling. Eller det var nok i virkeligheden morderen hun burde slippe sin indre hystade på.
|
|
|
Post by Ryonell Bornakore on May 10, 2009 15:15:09 GMT 3
"Det er vidst alt vi skulle snakke om," sagde kongen og rejste sig. "Kunne du tænkte dig morgenmad, min unge soldat?" spurgte han venligt, og Ryonell trak på skulderne, ude af stand til at sige nej til kongen uden at fornærme ham så grusomt. "Godt. Kom med mig." Han lavede en bevægelse med hånden mod døren bag hans stol.
|
|
|
Post by Diana Tirina on May 10, 2009 15:26:51 GMT 3
Da vagterne så hende sukkede de dybt. Diana var ikke venlig idag, hun var nærmest kommanderende. "Luk mig ind!" Beordrede hun skingert og sendte dem et svidende blik. "Vent lige lidt unge dame.." Den ene vagt blev hurtigt afbrudt. "Luk så den port op, eller jeg åbner den selv!" Hun var ikke klar over, om hun råbte, men det kunne sagtens være tilfældet. Porten blev svunget op, og Diana havde svært ved at fatte sit held, hvis det ikke var fordi hun skulle slippe sine følelser løs på en eller anden. Hvem som helst. Alle kunne være skyld i det her, og hvis ikke, så var det bedøvende lige meget.
|
|
|
Post by Ryonell Bornakore on May 10, 2009 15:46:49 GMT 3
Ryonell rejste sig fra bordet, tæt på åbenlyst at vise sin irritation over kongen. "Tak for mad, Deres Majestæt, det smagte aldeles behageligt," sagde han og gik uden at have fået lov. Han skulle pakke, så han kunne komme afsted og forsvinde fra denne by, som han lige nu var træt af.
Portvagterne så overraskede på hende, for en gangs skyld ude af stand til at finde ord over deres irritation over at folk gik ind og ud af porten på de mest irriterende tidspunkter. Der endte med at åbne uden et eneste ord til.
|
|
|
Post by Diana Tirina on May 10, 2009 15:58:55 GMT 3
Diana værdigede ikke vagterne et eneste blik, imens hun så rundt efter en eller anden. En høj soldat passerede hende, tydeligvis tilfreds med, at kunne sove længe for en gangs skyld, og hun kunne faktisk se, mente hun selv, det tilpasse smil på mandens læber. "Dig der!" Råbte hun efter ham, og gik med beslutsomme skridt mod soldaten. "Jeg vil lige tale med dig!"
Reinhard sad i en celle for sig selv i Neramores fængsel og puslede lidt med et eller andet i hånden. Det kunne vel godt have været en kasse, men i hvert fald havde han insisteret på at få firkanten med sig. Vagterne havde ikke sagt noget til det. Hvis en dødsdømt mand krævede en kasse med sig i graven, hvorfor så dog ikke bare lade ham?
|
|
|
Post by Ryonell Bornakore on May 10, 2009 16:12:22 GMT 3
Ryonell gik afslappet af sted, ventede på at komme til at flyve væk. Han nåede Barrakken, og nåede at undre sig over at de fleste havde lagt sig til at sove igen, men regnede med at Gwui nok skulle komme efter de dovne hunde. Han sørgede for at larme så meget han kunne før mens han pakkede, gik udenfor og skød til vejrs.
Manden smilede venligt til hende. "Hvad er der?" spurgte han med ægte venlighed, og det var end ikke nedladende. Et eller andet bag ham tog hans opmærksomhed, og hans ansigt blev et øjeblik hårdt da han så Ryonell. Bare et lille, uskyldigt øjeblik, før han igen vendte sig og smilede til Diana.
|
|
|
Post by Diana Tirina on May 10, 2009 16:45:37 GMT 3
"Er du godt klar over, at der ligger legemsdele rundt i hele byen? Og at det tilfældigvis er jeres sergents hoved jeg fandt i en gyde? Hvorfor.." Diana tog en dyb indånding og forsatte: "Sig mig hvorfor at I ikke har lagt mærke til noget? Er manden bare luft eller hvad!? Desuden.. Desuden stinker det overalt, men bemærker I noget eller hvad? Få så jeres røv op fra stolene, og få en eller anden til at samle sergenten op, så han kan få den begravelse en sergent fortjener!" Dianas øjne lynede. Noget de sjældent gjorde, men eftersom hun havde snakket med Gwui igår, var hun fuldstændig oppe at køre over, at sergenten kunne være død. Død..
Reinhard smilede bredt. Vagterne var nogle fjolser. Til hans held. Der ville aldrig finde en halshugning sted på en Reinhard Salofon, og et sygt smil spredte sig på hans læber ved tanken. Aldrig.
|
|
|
Post by Ryonell Bornakore on May 10, 2009 18:09:33 GMT 3
"Det er ikke rigtigt. Det kan ikke være rigtigt. Jeg så min sergent i morges, hvor han sagde at han skulle ud til noget specielt arbejde. Sergent Tho. Han og alle de andre overordnede skulle ned i byen og ordne et eller andet og så at vi menige havde fri. Det er tidligt, så størstedelen sover længe... Er du sikker på at min sergent er død?" Han var tydeligvis bekymret, men også meget forvirret.
|
|
|
Post by Diana Tirina on May 10, 2009 18:14:12 GMT 3
Diana stirrede irriteret på soldaten, som om alt var indlysende. "Så er der vel flere sergenter. Jeg er bedøvende ligeglad! Pointen er at der ligger en sergent død i gaderne, og han er der stadig, medmindre sergent Tho og de overordnede kan gennemsøge hele byen på fem minutter!"
|
|
|
Post by Ryonell Bornakore on May 10, 2009 18:26:16 GMT 3
"Vi fik ordre om at blive og har ikke fået noget at vide om hvad der sker," mumlede soldaten, som så ud til at tænke sig om. Han havde vidst ikke hørt hvad hun sagde. "Det må betyde at en eller flere af de menige er mistænkt, og de vil sørge for at ingen kommer til at tænke på at slippe væk." Han smilede ikke længere, men var meget alvorlig. "Ryonell bliver sendt væk, sandsynligvis meget uskyldigt. Jeg har hørt, at han er spion, men det er jo rygter. I hvert fald har de sendt ham ud af slottet og byen, sikkert for at han ikke skulle gøre skade. Det må altså være sergent Gwui der er død, ment som et hævnforsøg på selve sergenten eller gennem sergenten til Ryonell."
|
|
|
Post by Diana Tirina on May 10, 2009 18:44:30 GMT 3
"Det er så ikke faldet idioten ind, at han sikkert forurener hele byen nu! Det skulle ikke undre mig om han har kastet en hånd i en af brøndende eller et eller andet smart.." Diana var ved at hidse sig ned, da der tilsyneladende var én, der havde en ide om, hvorfor Gwui var død. Hun greb soldatens håndled i et knugende greb. "Og måske skulle de menige tage at ruske lidt op i sig selv, og lade være med at gøre en bevinget mand værre end han egentlig er. Der er ikke nogen der bryder sig om at blive puffet igennem byen som en anden bold!" Hun gjorde mine til at gå.
|
|