|
Post by Ryonell Bornakore on May 2, 2009 23:32:41 GMT 3
"Hvor end vinden synes," svarede han grinende. "Selvom den nok vil have svært ved at føre mig nogen steder, med min størrelse. Har du nogle ideer? Jeg er åben for alt." Han førte hende ud til siden, så de kunne komme lidt på afstand af de mange folk og ikke behøvede at føle sig klemt inde mellem hundredvis af andre.
|
|
|
Post by Diana Tirina on May 3, 2009 16:40:20 GMT 3
Diana tænkte sig om. "Mangler du noget? En kniv eller sådan noget? For ellers kunne vi jo gå rundt mellem boderne og blive tvunget til at købe noget, for at slippe af med plageånde. Men vi kunne også.. Vi kunne gå en tur? Hvad har du lyst til? Jeg er åben for alt," smilede hun.
|
|
|
Post by Ryonell Bornakore on May 3, 2009 16:46:18 GMT 3
"Jeg har ikke noget, desværre," sagde Gwui. "Men hvad er klokken?" Han så op i himlen, der var blevet mørk. "Jeg skal vidst også snart hjemad. Livet som soldat er trættende, og ikke alle kan klare sig uden søvnen, sådan som Ryonell åbenbart kan." Han slap hendes arm og nikkede farvel med hovedet, men gik ikke. "Hvis der da ikke er noget, du vil have mig til."
|
|
|
Post by Diana Tirina on May 3, 2009 16:57:24 GMT 3
"Er det aften allerede?" Spurgte Diana undrende og så op mod himlen. "Jeg vil nødig være skyld i, at du er for sløv imorgen." Så rystede hun på hovedet. "Jeg kan ikke finde noget at plage dig med lige nu," grinede hun. "Godnat, når du når så langt." Hun gjorde mine til at gå, men stoppede sig selv. "Åh forresten. Tak for snakken." Hun trykkede kort hans hånd, før hun gik ned af gaden med et smil.
|
|
|
Post by Ryonell Bornakore on May 3, 2009 18:31:25 GMT 3
Gwui nikkede og vendte sig, og med lange, hurtige skridt gik han op til slottet og kom gennem porten uden atv vagterne brokkede sig for meget. Han gik i seng lykkeligt uviden om at man dagen efter ville finde liget af en nøgen mand, eller rettere, arme, ben, krop og indvolde kastede ind i hver gyde, hjørne og krog, helt fra slummens udkant og op til de riges kvarter.
|
|
|
Post by Diana Tirina on May 3, 2009 18:43:01 GMT 3
Diana var lige vågnet, og det første der ramte hende var en forfærdelig rådden stank. Det vendte sig i hendes mave, og hun var meget tæt på at kaste op. Hun turde næsten ikke stå ud af sengen, i frygt for, hvad hun ville finde. Et sted i huset? Og alligevel fløj hun op fra sengen, greb noget tilfældigt tøj, en rød bluse og et par bukser, der lå på en stol uden ryglæn. Hun braste ud i køkkenet, men her var der intet, der kunne fremkalde en sådan stank. Da hun åbnede døren, og trådte udenfor, gav hun et kort skrig fra sig. For der midt på gaden lå et... et menneskeben! Da hun kiggede ned af gaden lå der andre dele af et menneske, og fluer sværmede omkring overalt. Hvem var den dræbte? Og hvem kunne være så modbydelig, at de spredte legemsdele fra et lig overalt i hovedstaden?
|
|
|
Post by Ryonell Bornakore on May 3, 2009 18:50:54 GMT 3
Ryonell og resten af soldaterne var for længst stået op, men de havde endnu ikke hørt noget om det makabre syn, der fandtes overalt i byen. De var også for langt væk til at kunne nyde lugten af rådnende kød og indvolde. Alle andre end Ryonell nød godt af denne uvidenhed, og Ryonell var desuden ligeglad.
|
|
|
Post by Diana Tirina on May 3, 2009 19:54:32 GMT 3
Snakken gik ivrigt i gaderne. Folk var tidligt oppe, for at få det hele med, når der nu endelig skete noget forandret. Folk døde af mystiske sygdomme hver dag, men aldrig havde nogen af de fattige blevet smidt rundt i gaderne, og alle ville vide, hvem det kunne være. Der gik rygter. Falske rygter om, hvem det kunne være, men Diana lukkede ørerne, for hun ville faktisk ikke vide det. Hvor var de folk, der skulle gøre noget ved det her!?
|
|
|
Post by Ryonell Bornakore on May 3, 2009 19:58:30 GMT 3
"Ryonell." En mand kom hen og lænede op af muren. "Hvad er det så jeg har gjort i dag?" spurgte Ryonell koldt og træt, og manden trak på skulderne. "Kom nu bare med. Kongen vil tale med dig, med det samme." Det var tydeligt at manden var i mod at være der, men Ryonell var ligeglad. Han var bare ligeglad. Og måske en smule lettet, fordi han ikke kom i retten for at have dræbt idioten. "Jeg kommer," sagde han bare.
|
|
|
Post by Diana Tirina on May 3, 2009 20:12:42 GMT 3
Hemmeligheder slap hurtigt fri i en hovedstad, og der gik ikke andet end højst en halv time før stort set alle vidste, at en mand med vinger skulle tale med kongen. Måske havde manden, der havde fortalt Ryonell, at kongen ville tale med ham, sagt det videre, men det mest sandsynlige var, at nogen havde lyttet imens. Da Diana fik det at vide, ved at høre naboen fortælle det til hans nabo, stivnede hun kort. Hvorfor skulle Ryonell tale med kongen? Hvorfor!?
|
|
|
Post by Ryonell Bornakore on May 3, 2009 20:21:02 GMT 3
Kongen sad i sin tronstol, afslappet og let smilende. Han smilede også da Ryonell kom ind, men det blev dog en smule mere anstrengt. "Hvad er problemet, Deres Majestæt?" spurgte mørkedæmonen, og kongen lænede sig frem. "Ved du, hvad der er sket i byen?" spurgte han, og Ryonell rystede på hovedet. "Det er også lige meget. Du får det nok at vide. Der er noget andet, jeg skal snakke med dig om." Han viftede med hånden, og tjenestefolk og alle andre end kongens nærmeste forsvandt ud af lokalet.
|
|
|
Post by Diana Tirina on May 3, 2009 20:46:58 GMT 3
Der var kun én, som ikke forstod kongens ordrer. Ubemærket sneg han sig om bag de tunge gardiner, der nåede helt ned til gulvet. Herfra kunne han ikke blive set. For hvem var ikke nysgerrig over, at vide, hvad kongen vil tale med sine soldater om? Måske.. Måske kunne man lige frem sælgte oplysningerne videre til et andet land. Reinhard ventede spændt med tilbageholdt åndedræt.
|
|
|
Post by Ryonell Bornakore on May 3, 2009 21:06:47 GMT 3
"Vi mangler igen spioner," sagde kongen uden indledning, og Ryonell stod bare og så afventende på kongen. "Vi har mistet endnu en i Markare, og vi ved ikke hvor eller hvem. Du skal til landet i hans sted, hvis du da ikke har andet at lave." "Jeg er soldat, vi har altid noget at lave," sagde Ryonell og så ud til siden, da han opfangede den ulydige mand.
|
|
|
Post by Diana Tirina on May 3, 2009 21:12:20 GMT 3
Reinhard kunne ikke sige, at han ikke var skuffet. Bare sådan noget? Han troede, at han ville have hørt noget helt andet. Men nu var der ikke andet for, end at vente til alle forlod rummet, så han kunne liste ubemærket væk.
Diana var pludselig voldsomt interesseret i, hvem den dræbte var. Hun var rundt og spørge, men ingen kunne fortælle hende, hvem det var. Som alle sagde, så ventede man på sladderen fra soldater, der ikke kunne holde tæt. For sådan nogen var der altid. Hun undrede sig over, at der ikke var nogen, som havde fundet et hoved, men folk havde nok bare ikke lyst til at lede efter det. Diana greb sin skuldertaske, slyngede den over skulderen, og låste døren efter sig. Så ville hun lede efter et hoved.
|
|
|
Post by Ryonell Bornakore on May 3, 2009 22:05:40 GMT 3
"Du skal til hovedstaden, Aregos, og op på slottet. Få alle oplysninger du kan om kongefamilien, deres rådgivere og livet på slottet, og find muligheder... Se på mig når jeg taler til dig!" Kongens stemme var utålmodig, men også bydende. Han ville ikke blive uvenner med Ryonell, og han var svagt i stand til at ignorere sit had til manden. Han havde i hvert fald set, at mørkedæmonen kunne blive næsten alt han ønskede, fordi han var god til det, han havde brug for. Ryonell så over på kongen og trak på skulderne. "Jeg blev bare distraheret af den ulydige tjener, som står og gemmer sig bag gardinet."
|
|