|
Post by Heltan Apon on Jun 17, 2009 16:20:04 GMT 3
Heltan lagde hovedet på skrå og kom op på scenen, og bare for at tilfredsstille publikum, der lige nu mindede alt for meget om sultne og jagtslystne midanere, svarede han igen. "Skal jeg måske hjælpe dig på vej?" spurgte han. "Der er meget lang vej op til fem. Det ville nok være bedre med tre, selvom jeg regner med at jeg kan klare mig længere end tre." Tilskuerne hujede mens manden fortsatte med at spille med musklerne og prøvede at virke mere truende. Heltan stod bare falsk afslappet og betragtede ham.
|
|
|
Post by V Baleckali on Jun 17, 2009 18:04:45 GMT 3
Bryderen brølede rasende til svar, tydeligt ophidset, og havde det ikke været for en høj, dyb stemme, var manden uden tvivl sprunget på midaneren. "Jeg sagde ikke, I måtte begynde!" Brølede han. V var overbevist om, at manden ville være hæs imorgen. "I kender reglerne.. Få den anden ned at ligge i fem sekunder, og vinderen går videre til næste runde.." Rundt omkring var væddemålene allerede startet, og ikke overraskende lå alle pengene og andet bras på den store, måske lidt uintelligente bryder, med de store overarme, som han spiller med uafbrudt.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jun 17, 2009 18:16:56 GMT 3
Længere end tre, men også kortere end fem, tænkte Heltan da han så på manden, og mærkede svagt rædsel over situationen. "Du skal have bar overkrop," sagde manden der styrede det hele, og Heltan rystede på hovedet. Ikke om han ville af med trøjen. "Det står i reglerne, du skal have trøjen af, ellers..." sagde manden, men tav. Heltan var allerede i gang med det, og et netværk af ar blev blev fremvist, og manden havde for travlt med at stirre til at kunne fortsætte.
|
|
|
Post by V Baleckali on Jun 17, 2009 22:48:07 GMT 3
Der gik lang tid, før dommeren og alle andre havde fattet sig igen. "Æh ja.. Så.." V vidste ikke, om situationen kunne beskrives som en smule akavet, men det var i hvert fald tæt på. Og det blev endnu dummere, da dommeren sagde: "Begynd." Måske var det ikke lige den bedste replik, han kunne finde på, men alligevel havde 'start' nok ikke været meget bedre. Bryderen hoppede lidt rundt. "Husk og tæl til fem!" Var der en eller anden der råbte. Ja så var der da nogen, som morede sig.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jun 17, 2009 23:30:22 GMT 3
"Jeg kan stadig hjælpe dig med det," tilbød Heltan venligt og ignorerede folkene omkring dem. Bryderen sprang mod ham uden at sige noget, specielt ikke at tælle, og Heltan gik til siden fordi han ikke vidste hvad han skulle gøre. Manden brasede i jorden, men var hurtigt oppe igen og råbte fornærmelser mens Heltan betragtede ham lige så afslappet som han hele tiden havde gjort.
|
|
|
Post by V Baleckali on Jun 19, 2009 17:19:36 GMT 3
"Du får tæsk, kryb," var bryderens næste bemærkning. Han hoppede stadig rundt, brølede stadig vredt, hver gang midaneren undveg, og han var næsten tomatrød i hovedet af frustration og raseri. "Din kujon!! Kom her og slås som en mand! Jeg skal vise dig.. Jeg skal.. Jeg.. Jeg knuser dig!" Endnu engang spurtede bryderen mod midaneren, stort set med hovedet først, klar til at løbe ind i ham. V syntes, det begyndte at blive dummere og dummere.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jun 19, 2009 22:03:12 GMT 3
Heltan gik et halvt skridt til siden og lod manden, blodulv?, komme halvt forbi ham, inden han fik grebet hans arm og vred ham rundt. Bryderen røg i gulvet, og folk gispede, selvom manden kom op igen. Der gik kun rygter om folk der kunne gøre sådan noget. Sende en mand, der var dobbelt så stor som dem selv, i gulvet på den måde. Den mest kendte var i Hajhra og havde gået under navnet 'flagermusen', selvom han havde et navn. Folk havde givet ham det navn, fordi han gav folk den følelse. Han var dog sporløst forsvundet for nogle år siden, men man talte endnu meget om ham når en person havde en lille smule af hans evner.
|
|
|
Post by V Baleckali on Jun 21, 2009 22:29:25 GMT 3
V nikkede anerkendende. Folk forsøgte at komme sig over chokket, men så brød latter og hujen løs. "Han er måske ligesom flagermusen," var der en der hviskede begrejstret. Flagermusen.. Ej nu måtte folk da stoppe. Hvad var det for nogen navne? Hvorfor ikke bare kalde dem.. B og F? Var det ikke lige så godt? V himlede med øjnene. Blodulv var kommet op igen, men virkede ikke nær så ivrig længere. Det tog ham et stykke tid, før han angreb midaneren igen.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jun 21, 2009 23:42:06 GMT 3
Heltan lod sig glide til side, mens folk snakkede videre. "Nej, han er ikke som flagermusen," sagde en. "Har hørt at flagermusen altid gik lige på og slog dem i gulvet med det samme." "Jeg så engang flagermusen kæmpe," sagde en anden. "Ham her er mere som en kat. Flagermusen havde desuden også vinger som en flagermus!" "Der findes ikke folk med vinger!" protesterede en tredje. "Men ja, ham her er mere katteagtig. Men havde flagermusen ikke en klap for..." "Han har også en hale og alt muligt!" "Men hale er mere busket end en kats. Måske er han mere en hund?" "Nej da, han..." Så mange begyndte at snakke at det var umuligt at skille det ad, mens Heltan fortsatte med at undvige. Det var rent show, og han ventede bare på det rette tidspunkt til at lade sig flyve ud af scenen, så han kunne få det overstået uden at miste sin ære.
|
|
|
Post by V Baleckali on Jun 22, 2009 0:37:02 GMT 3
"Jeg synes nu stadig.." V hamrede albuen i siden på manden bag ham, der havde brugt de sidste ti minutter på at diskutere med alle andre om, hvad Heltan lignede, og hvem flagermusen var. "Se nu bare kampen, ikke?" Bemærkede V irriteret. Dæmpede råb bekræftede, at mange bakkede ham op. "Det er ikke hver dag nogen med øjne stiller op til brydning. Han må være virkelig speciel, ham der." Han nikkede op mod Heltan, der igen undveg. Bryderens næste træk var noget med, at han kom løbende, og ville forsøge at løfte midaneren op, for at smide ham ned i gulvet.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jun 22, 2009 0:42:27 GMT 3
Heltan gled ned under manden og smøg sig på en eller anden måde mellem hans ben, og stod pludselig bag ham og prikkede ham på skulderen. Manden vendte sig, og selvom næven fór mod ham på den rigtige måde, så kunne han ikke lade sig falde der. Det ville ikke være godt for æren. Manden slog igen ud efter ham, og han tog nogle skridt bagud og kom udenfor rækkevidde. Manden løb nu imod ham, og med samlet hjælp fra manden og Heltans ben røg midaneren ned til publikum, lige så uskadt som han havde håbet.
|
|
|
Post by V Baleckali on Jun 22, 2009 0:48:02 GMT 3
"Jeg vandt!" Brølede bryderen vildt med armene oppe i vejret, imens publikum koncentrerede sig om at gribe den pelsede midaner - dem der turde. Et 'hn' undslap V, da han så sig omkring i den jublende masse af mennesker. Hvem var det næste fjols?
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jun 22, 2009 0:51:40 GMT 3
En ny mand trådte op mens Heltan kom på benene, eller, blev hjulpet på benene, og det var tydeligt at han havde publikum på sin side. Han bukkede dybt inden han, med stor besvær fordi alle var 'efter ham' fik han skubbet sig ud og væk. Han havde nok af mennesker og masser og alle de der ting.
|
|
|
Post by V Baleckali on Jun 22, 2009 0:58:27 GMT 3
V gad ikke se på det næste fjols, og fulgte lige så stille og ubemærket efter midaneren i lange, elegante skridt. "Flot kæmpet," bemærkede han lavmælt, da han gik få meter bag ham. Et smil - ikke til at vide om det var venligt, hånligt eller ironisk - spillede på hans læber, men det nåede aldrig rigtig øjnene helt.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jun 22, 2009 1:03:36 GMT 3
"Jeg forsøgte ikke," svarede Heltan. "Jeg ved, at jeg i sidste ende ikke kan slå ham. Han køre træt hurtigere end mig, og selvom jeg der kan skade ham, en smule, vil det ikke havde effekt. Han ville kunne tæve mig til døde hvis vi skulle have fortsat så længe som vi ville være i stand til." Heltan fik dækket sin overkrop med trøjen igen, og han så ned på den med sorg i ansigtet.
|
|