|
Post by Heltan Apon on Jul 5, 2009 0:57:03 GMT 3
Heltan smilede og så let kærligt på hingsten, inden hans blik igen faldt på V og øjnene ændrede sig. Han trak på skulderne. "Vi kan forlade dig, hvis det er hvad du ønsker. Ville ikke bebrejde dig noget, med sådan en omkring." Han forklarede ikke hvad han mente, i den tro at det var tydeligt når de allerede havde snakket om hingsten.
|
|
|
Post by V Baleckali on Jul 5, 2009 1:46:28 GMT 3
"Jeg klarer mig nok. Vil ikke være belastende. Bare rejs i din retning, så rejser jeg i min, og hvis det skulle vise sig at være samme retning, bliver du uden tvivl irriteret på mig med tiden, og ændrer kurs." V's tonefald var køligt, anstrengt høfligt, da han vendte rundt, for at gå den vej, han havde tænkt sig at gå.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jul 5, 2009 12:15:32 GMT 3
Heltan gik frem af samme vej som V og smilede videre uden problemer, som om verdenen var ham med. "Vi skal i samme retning, min ven. I hvert fald indtil videre. Men tror ikke af jeg bliver træt af dig, for indtil videre har du været yderst interessant. Jeg vil nærmere mene at problemerne skulle komme fra min side." Han så over på Trommoon.
|
|
|
Post by V Baleckali on Jul 9, 2009 8:50:51 GMT 3
Et humoristisk glimt sprang frem i de kølige øjne, og varmede dem, varmede ham i det hele taget. "Åh ja, muligvis," indså V. Han gik afslappet, så ikke ud til at have travlt. "Men hvis du fisker efter oplysninger om mig, fisker du forgæves. Ligesom alle andre. Du er ikke så interesserant, at jeg vil gøre alt for din historie, selvom du trods alt er lidt.. Speciel."
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jul 15, 2009 18:49:12 GMT 3
"Nah, der er vidst heller ikke så meget mere at vide. En slaves historie er ikke så kompliceret, du ved." Heltan smilede. "Men jeg har mine metoder til at få noget ud af folk, men skal nok lade dig være. Du burde ellers blive i det mindste en smule beæret over at folk viser dig så megen interesse." Midaneren betragtede sin hest, der stirrede mistroisk på halvvæsnet.
|
|
|
Post by V Baleckali on Jul 17, 2009 2:29:34 GMT 3
"Beæret? Åh ja, hvad kan jeg sige.. Det er da interesserant, at folk ikke forstår, hvornår de er gået over en andens grænser. Måske er mine overdrevede, men det bør de acceptere. Men lige frem beæret? Jeg kan ikke se nogen grund til, at jeg skal være beæret," indrømmede V. Nok det længste han havde sagt om sig selv overhovedet.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jul 17, 2009 13:06:27 GMT 3
"Ja, det er vel din mening. Selvom jeg nok vil give dig ret i, at folk skal holde sig for sig selv." Heltan så irriteret ud, men det forsvandt sekunder efter. Trommoon prustede irriteret og forsøgte at komme nærmere V ved at snige sig om bag dem begge, og man kunne se i hans øjne og på de tilbagelagte ører hvad den havde tænkt sig. "Trom," sagde Heltan bebrejdende, og hesten sukkede og gik op ved siden af ham igen.
|
|
|
Post by V Baleckali on Jul 20, 2009 1:00:40 GMT 3
V smilede over den morderiske hest, men kommenterede det ikke. Faktisk sagde han slet intet, da han gik videre, ikke hensunket i tanke, men bare gledet ned i dyb ligegyldighed over hvor han var, det smukke landskab, eller hvem han fulgtes sammen med. "Hvor har du så planer om at tage hen?"
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jul 20, 2009 1:08:40 GMT 3
"Hjem, hvis der ikke er mulighed for mere handel." Heltan smilede, og håbede, at det ikke var for tydeligt at handelen handlede om metaller. Det var ellers hvad hesten ryg var fuldt med. Han kunne ikke huske hvad de havde snakket om med hensyn til hans handel. Han give efter metaller, smedemetaller af nogenlunde kvalitet og alt det der.
|
|
|
Post by V Baleckali on Jul 20, 2009 1:41:17 GMT 3
"Jeg tvivler på der er meget at forhandle om herude, uden for byen," smilede V henkastet muntert, og slog ud med armen mod det frodige landskab. Regnskoven strakte sig udover det meste, fugtig og livsfarlig for de, der ikke kendte den. Ork, der var meget at finde i naturen, men nok ikke metal eller jern, som midaneren åbenlyst ledte efter.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jul 20, 2009 1:49:18 GMT 3
"Man ved aldrig hvem man støder på, eller hvilken by man kommer til," sagde Heltan bare med et skuldertræk mens han fortsatte med at gå. "Jeg er optimist, jeg tror på det bedste, og det bedste ville være en smugler i problemer med en masse gode ting som han sælger til en alt for billig pris." Han trak på skulderne.
|
|
|
Post by V Baleckali on Aug 4, 2009 23:21:32 GMT 3
"Så hænger du nok på en lidt mere pessimistisk personlighed, siden du følges med mig." V smilede skævt. "Optimisme kan være godt, men sarkasme og negativitet er langt bedre. Hvem vil være positiv, når man kan være negativ i stedet for?" Han trak på skulderen. Bare hans mening. Faktisk ytrede han sin mening meget, ifølge hvad han plejede at gøre. Måske kunne midanere trykke på en hidtil ukendt taleknap, men V ville alligevel aldrig løfte sløret for sin livshistorie, end ikke i bare få sekunder. Ikke afsløre sit navn, selvom forkortelsen tit var blevet hånet. Og han lod dem håne og provokere. I sidste ende var det ham der vandt, han kendte sit navn, de kendte det ikke, og hvor der noget mere irriterende, så var det, at ikke finde ud af det, man havde sat sig for.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Aug 5, 2009 14:52:26 GMT 3
"Fordi der ikke er noget specielt i at være pessimist. Man har sine meninger, som er mørkere end andres, og alligevel ikke er så mørke, fordi det er størstedelen af folk i verdens meninger. Men jeg er nu heller ikke en fuldendt optimist. Kun når det gælder at støde ind i en by eller en finde en mand, der trænger til at komme af med sine ting. Handel, kort sagt." Heltan betragtede skovens grønne blade og blomsterne, der fandtes både her nede og langt oppe i træerne.
|
|
|
Post by V Baleckali on Aug 5, 2009 22:21:34 GMT 3
"Det er også fuldendt nok, til at være mere optimist end de fleste. Folk tror ikke rigtig på det længere. Overlevelse, det er ordet, der beskriver verden udelukket." V viftede med en hånd foran sit øre, som prøvede han at få en flue væk, og slog så ud med hånden i en bydende bevægelse, mod naturen og regnskoven. "Det ville være syndt at kalde den et paradis. Helt personligt stoler jeg ikke på handel. De fleste forsøger at løbe om hjørner med en. Det bliver trættende med tiden."
|
|
|
Post by Heltan Apon on Aug 5, 2009 23:55:01 GMT 3
Heltan begyndte at le og smilede til V. "Jeg er bange for, at jeg må indrømme at være en af dem, der løber om hjørner med folk. Men jeg har ikke evige penge, og jeg tjener ingenting, så jeg skal ned og have pengene til at blive behagelige." Han fortsatte med at smile. "Desuden er det sikkert ikke muligt for mig at få arbejde."
|
|