|
Post by Ryonell Bornakore on Oct 16, 2009 1:23:38 GMT 3
"Jeg vil hellere være herinde," sagde Ryonell, stadig med lukkede øjne. "Jeg synes vi skal gøre som Ramoan siger," sagde Loisia entusiastisk. "Så gå ud og være fascineret udenfor, der er sikkert meget i kan blive fascineret af." "Kom, Ramoan!" sagde Loisia og trak jorddæmonen op. Hun havde ikke tænkt sig at stoppe med at trække ham inden de tyve meter var opbrugt.
|
|
|
Post by Ramoan Ankad on Oct 17, 2009 0:51:25 GMT 3
Ramoan sukkede lettet. "Det er i hvert fald mere fascinerende end dig, men det er alt stort set," svarede han bidende mørkedæmonen, skyndte sig udenfor i den friske luft, måske for at undgå potteskår, eller bare fordi, han trængte til at ånde næsten ren luft. Det var i hvert fald bedre, end at være indenfor.
|
|
|
Post by Ryonell Bornakore on Oct 17, 2009 0:58:12 GMT 3
"Kom så!" sagde Loisia og trak og trak da de var kommet over de tyve meter væk. Man kunne høre Ryonell klage sig inden han var tvunget til at komme ud. Noget i hans øjne var fjendtligt og faretruende da han gik, eller rettere, humpede over til dem. Loisia holdte farten så han ikke kunne indhente dem og konfrontere dem, men heller ikke kunne belastede hans ben.
|
|
|
Post by Ramoan Ankad on Oct 17, 2009 13:27:20 GMT 3
"Jeg kan ikke fordrage engle," mukkede Ramoan, imens han trak, for at slæbe Ryonell efter sig, og Bess hjalp også lidt til, selvom hun mest sprang lidt rundt om dem, nød at kunne bevæge sig. "Eller mørkedæmoner... Eller drager.." Ramoan kunne jo lave en hel liste.
|
|
|
Post by Ryonell Bornakore on Oct 17, 2009 14:02:22 GMT 3
"Engle om drager kan være søde. Har mødt en drage som var meget sød, og min farfar var venner med en engel inden han forsvandt for os." Loisia smilede bredt til ham og trak videre, men satte pludselig farten ned, så Ryonell kunne indhente dem. "Han har ikke tænkt sig at dræbe os længere," hviskede hun til Ramoan inden han kom så tæt på at han kunne høre dem.
|
|
|
Post by Ramoan Ankad on Oct 17, 2009 23:37:09 GMT 3
"Dejligt," lød det sarkastisk fra jorddæmonen. Måske var drager og engle søde, men de eksemplare han havde mødt, havde ikke lige været det man kunne kalde 'søde.' Og måske lå det bare i generne for mørkedæmoner at være pisseprovokerende, og dræberinstinkt og alt det andet, som han måtte hænge på. At én person kunne være så besværlig, havde været Ramoan svært at fatte, indtil nu. Bess bjæffede kort, i glæde over at være ude, og løb lidt rundt i gaderne.
|
|
|
Post by Ryonell Bornakore on Oct 17, 2009 23:47:26 GMT 3
"I er nogle idioter," knurrede Ryonell og humpede videre. "Hvor er skomageren, som Ramoan er så interesseret i at se?" spurgte han, netop som Loisia drejede ind, og hun smilede drillende til ham og så ned på hans ben med bekymring, vaskeægte bekymring, i sine øjne. "Du burde holde såret rent." "Du burde ikke blande dig."
|
|
|
Post by Ramoan Ankad on Oct 18, 2009 0:06:06 GMT 3
"Vi burde gå lidt hurtigere," afsluttede Ramoan, ikke for at være en del af fællesskabet, men bare fordi, at det passede ind, og han så et skilt med en sko hænge på muren af et hus. Det måtte være skomageren, hvad ellers? Han sukkede. Tænk at være ivrig efter komme ind til en skomager.
|
|
|
Post by Ryonell Bornakore on Oct 18, 2009 0:12:42 GMT 3
"Se, han har fat i noget!" knurrede Ryonell og humpede videre. De gik ind i butikken, og Ryonell gad ikke engang se rundt. Han satte sig på gulvet ved væggen og knurrede af dem begge. "Lad være med at mukke når der ikke er noget at mukke over!" sagde Loisia og sukkede som en opgivende mor til sit bare.
|
|
|
Post by Ramoan Ankad on Oct 18, 2009 0:33:54 GMT 3
"Ikke for dit vedkommende i hvert fald," Ramoan rullede med øjnene. Kunne grave den ene negative ting frem efter den anden uden problemer. "Er den der støvle færdig?" spurgte han skomageren, der rystede på hovedet. "Er du overhovedet igang?" Jorddæmonen hævede et øjenbryn. "Jeg tog en pause..." "Betaler vi penge for pauser!?" udbrød Ramoan.
|
|
|
Post by Ryonell Bornakore on Oct 18, 2009 1:20:58 GMT 3
"Vi betaler penge for ordentligt arbejde," sagde Loisia og lagde en hånd på hans skulder for at få ham til at blive mere rolig. "Hvis den ikke bliver lavet ordentligt kommer vi heller ikke videre. Jeg har ikke tænkt mig at bruge penge på ingenting! Det er mig der giver ud her, ikke?" Ryonell fnøs, og hun sendte ham et fornærmet blik. Som han ignorerede.
|
|
|
Post by Ramoan Ankad on Oct 18, 2009 16:58:23 GMT 3
"Man kan også godt lave ordentligt arbejde uden pauser," Ramoan rullede med øjnene, og satte sig ned i den anden ende af lokalet, så langt væk fra mørkedæmonen som muligt. De lignede nogle små børn, der hadede hinanden over ingenting. Bess satte sig ved siden af Ramoan.
|
|
|
Post by Ryonell Bornakore on Oct 18, 2009 17:11:33 GMT 3
"Ja, det kan man, men det kommer an på arbejdet. Har du nogensinde prøvet at lave sko? Sådan nogle rigtige sko? For det er hårdt for fingrene. Man risikere at skade dem, og så bliver arbejdet slet ikke færdigt!" Loisia så på skomageren og smilede venligt. Han stirrede bare på hende. Ryonell ignorerede alle og blev ignoreret.
|
|
|
Post by Ramoan Ankad on Oct 18, 2009 17:41:41 GMT 3
Ramoan trak på skulderen, lod være med at se på mørkedæmonen, og vendte i stedet blikket mod skomageren, der var gået igang igen, måske lidt påvirket af deres tilstedeværelse. "Du behøver ikke skynde dig, vi har faktisk massere af tid," sagde han sarkastisk.
|
|
|
Post by Ryonell Bornakore on Oct 18, 2009 17:45:13 GMT 3
"Du er ikke særlig venlig, Ramoan," sagde Loisia bebrejdende og Ryonell fnøs. "Og Ryonel, du er noget nær indbegrebet af fjendtlighed, du burde ikke tænke sådan." Ryonell åbnede øjet og stirrede op på hende. "Hold dig ude af mit hoved," forlangte han arrigt, men Loisia havde allerede vendt sig fra ham.
|
|