|
Post by V Baleckali on Nov 22, 2009 19:56:50 GMT 3
V hævede et øjenbryn, da han fik øje på nogen, der hang oppe over luften. En spinkel skikkelse, der mest af alt lignede en dreng... Mystisk, han syntes at kunne genkende den anden. Da han gik lidt videre, stod der en anden mand under ham, de havde begge trukket deres sværd. "Hej!" Råbte han, for at gøre opmærksom på sig selv.
|
|
|
Post by Aijou Ishi on Nov 22, 2009 20:04:57 GMT 3
"Han vil dræbe mig," råbte Aijou til ham. "Jeg ønsker ikke at dræbe ham. Kan du ikke fjerne ham?" Det lød underligt at sige, og han vidste ikke hvordan manden skulle reagere. Han så ned, og opdagede at han kendte denne. Han kunne ikke huske navnet, men han vidste hvor det var. Hvorfor rendte alle bryllupsgæsterne rundt i hans nærhed idag?!
|
|
|
Post by V Baleckali on Nov 23, 2009 15:20:26 GMT 3
"Nej, ikke rigtig," svarede V muntert. "Hvis staklen vil dødsdømme sig selv, så må han selv om det. Måske gør du ham lige frem en tjeneste, når han dør.." Aucun stod roligt, og så på den fremmede. "Du kunne vel ikke gå videre, og lade os være i fred?" spurgte han. V rystede let på hovedet. "Jeg kender ham der... Eller.. Jeg har set ham, og jeg tror ikke på, at han er så stærk, som han mener selv." Aucun hævede et øjenbryn. "Du begår en frygtelig fejltagelse." V besluttede sig straks for at hade den fremmede. "Det er min fejltagelse, ikke sandt?"
|
|
|
Post by Aijou Ishi on Nov 23, 2009 15:26:37 GMT 3
Aijou så fra Aucun til V og mumlede et eller andet. De næsten sorte øjne lå på V et stykke tid, og han forstod hvorfor manden ikke troede på hans styrke. Eller rettere, han hurtighed. En splejs kunne ikke have dræbt alle de, som den lille splejs hævdede. Han slog øjnene ned, hvilket var meget underligt, efter som han befandt sig fem meter over jorden. "Aucun, vil du ikke bare forsvinde i stedet? Ønsker du virkelig døden?" Aijou ville ikke kunne forstå det, hvis svaret var ja.
|
|
|
Post by V Baleckali on Nov 23, 2009 16:14:55 GMT 3
Aucun sukkede. "Skal der stilles spørgsmål til alting? Kan du ikke bare komme herned?" V rullede med øjnene. "Du piner ham jo, Aijou! Han står der og venter på sin død, og så forsøger du at trække det ud." Han lo kort. "Det er da lidt halvondt." Aucun begyndte at se lettere irriteret ud. "Behøver jeg at lytte til alle dine vigtige kommentare?" V sukkede, som om han virkelig ikke gad fortælle den anden, at det behøvede han.
|
|
|
Post by Aijou Ishi on Nov 23, 2009 16:23:58 GMT 3
Vs kommentare var halvforvirrende for Aijou, og dødsenglen sank tøvende ned mod jorden igen. Pinede ham? Uden en lyd plantedes hans fødder på jorden, nogenlunde ti meter fra Aucun og ti meter fra V. Skiftevis rettedes de næsten sorte øjne sig mod den ene og den anden, som om han ikke var sikker på hvem der ville angribe først.
|
|
|
Post by V Baleckali on Nov 23, 2009 23:13:02 GMT 3
Aucun løb frem mod Aijou med draget sværd, og fik hurtigt løbet de ti meter. Han huggede ud efter dødsenglen med sværdet. V rystede blot på hovedet, og satte sig ned, som om han var på picnic, og så frem til at blive underholdt.
|
|
|
Post by Aijou Ishi on Nov 23, 2009 23:17:49 GMT 3
Aijou løftede sværdet uden problem og gled til side for næste slag, som sædvanlig med en hurtighed der var umulig at følge. Han rettede et hug mod sin modstander, et hug han ikke selv troede ville nå ind, og dansede bagud. Ja, han havde ikke løjet, han var danser. Sværddanser i høj elite.
|
|
|
Post by V Baleckali on Nov 23, 2009 23:21:25 GMT 3
Aucun sprang til siden, så umådeligt klodset ud i forhold til dødsenglen, og kastede sig frem igen. Det lykkedes ham at overleve et stykke tid, men det sluttede brat, da klingen trængte gennem hans bryst og gennemborede hans hjerte. "Hm," mumlede V forundret. Måske ikke så svag alligevel.
|
|
|
Post by Aijou Ishi on Nov 23, 2009 23:32:06 GMT 3
Aijous klinge blev svunget rundt og rettede den meget større mands slag af, og han gled frem igen og sendte et hug mod den andens albue. "Kan du ikke bare forsvinde?" spurgte dødsenglen bedende, dukkede sig under et kommende slag og dansede til siden igen. "Jeg ønsker ikke at dræbe dig."
|
|
|
Post by V Baleckali on Nov 25, 2009 20:00:04 GMT 3
"Du traf dit valg for kort tid siden, da du kom ned," bemærkede V og rejste sig. Aijou var hurtig og stærk, han var begyndt at indså, hvordan dødsenglen kunne have dræbt så mange. Han kunne ikke komme i tanke om nogle, der måske ville vinde over Aijou. Aucun gispede kort, og langede lidt halvhjertet ud med sværdet, som om han ikke var stærk nok til at svinge det.
|
|
|
Post by Aijou Ishi on Nov 25, 2009 20:05:37 GMT 3
Aijou trak sig tilbage og stødte mod Aucuns hals, da han lod til at indse, at han ikke kunne slippe for at dræbe. Han kneb læberne sammen og bekæmpede tårerne, da han vidste hvad der ville komme nu. Han ville finde ud af så godt som alt Aucun huskede nu, ønskede og drømte, familie, alle de der ting.
|
|
|
Post by V Baleckali on Nov 25, 2009 21:58:37 GMT 3
Aucuns liv fløj gennem Aijous hoved, hver eneste lille del af det. Hans glæder, sorger, hans frygt, hans barndom, hans familie. Aucuns forældre rejste meget, var stort set væk det meste af tiden, og han havde klaret sig på egen hånd det meste af livet. V så blot af kroppen faldt til jorden, trak på skulderen. Der døde mennesker hver dag.
|
|
|
Post by Aijou Ishi on Nov 25, 2009 22:07:13 GMT 3
Aijou lukkede øjnene og sukkede skælvende. Hvor han dog hadede døden. Han svang sværdet, og det smuttede ned i skeden igen. Han så over på V, og lagde hovedet let på skrå. Han tvang stemmen til ikke at skælve, og kroppen til at slappe af igen. "Hvad var det du kaldtes?" spurgte han, og vidste ikke hvorfor han formulerede det på den måde.
|
|
|
Post by V Baleckali on Nov 26, 2009 21:55:19 GMT 3
"V. Mit navn er V," rettede han, og så på Aijou. "Og det var Aijou ikke?" Han så lidt rundt, og på Aucun, der var faldet død om. Gad vide hvem der fandt liget... Han smilede ved tanken om en eller anden sart adelsdame, men på den anden side... Hvilke adelsdamer kom også ridende herud?
|
|