|
Post by Aijou Ishi on Nov 19, 2009 23:37:21 GMT 3
Aijous sværd var i vejen allerede inden han opdagede angrebet, og han så på den andens sværd med et overrasket udtryk. Hans fart var... Skræmmende, som Aucun sikkert allerede havde regnet ud. "Hvad... hvorfor?" Panikken trængte sig frem i hans øjne, og sammen med det en svag galskab. "Hvad?"
|
|
|
Post by Ramoan Ankad on Nov 20, 2009 19:58:01 GMT 3
"Penge og frygt kan drive selv de mest uskyldige væsner ud i vanvid." Et sært smil gled henover Aucuns ansigt, forsvandt igen til dødsensalvor. "Og jeg er nok en af de skyldige. Jeg behøver ingen grund for at dræbe dig, men har en, og den er... Privat." Han trak sit sværd fri, og svang det i en hastig halvbue ned mod den andens hofte.
|
|
|
Post by Aijou Ishi on Nov 20, 2009 20:09:56 GMT 3
Aijou bevægede sig hurtigt til side og hans vinger brød frem fra under jakken. Han skød i vejret med en usynlig fart og stirrede ned på den anden. "Hvem...?" spurgte han, og hans lange, tynde vinger strakte sig langt ud på hver side af hans alt for lille krop, skabende illusionen om ubalance. Hans sværd lå i hans hånd, i hoftehøjde. Han havde ingen grund til at dræbe denne mand, medmindre han blev ved med at angribe.
|
|
|
Post by Ramoan Ankad on Nov 20, 2009 20:31:47 GMT 3
"Er det så vigtigt?" Aucun så op mod ham, ventende på, at han kom ned. Han havde lovet at dræbe den anden, men vidste ikke, om det var, hvad han havde lyst til. Dog brød han ikke løfter - i hvert fald ikke så tit.
|
|
|
Post by Aijou Ishi on Nov 20, 2009 20:37:06 GMT 3
"Hvem," gentog Aijou, og hans stemme var fast. Hans underdanighed var forsvundet, og kunne ikke spores i hans ansigt eller bevægelser. Det var ikke engang et rigtigt spørgsmål. "Ja, det er meget vigtigt." Han mente selv han var for lille til at kunne udstede ordre, men lige nu var det ikke noget, han tænkte over.
|
|
|
Post by Ramoan Ankad on Nov 20, 2009 21:03:16 GMT 3
"Bare en djævel ved navn Khalon." Aucun trak på skulderen. "Jeg har brug for, at du kommer ned." Han talte roligt og høfligt, som om han slet ikke stod med et sværd, og skulle til at myrde den anden.
|
|
|
Post by Aijou Ishi on Nov 20, 2009 21:16:12 GMT 3
"Jeg ønsker ikke at dræbe dig." Det var faldet fra hinanden. En illusion havde fundet sted deroppe i luften. Aijou, som leder, i stand til at give ordre, i stand til at fortælle andre, hvad de skulle gøre. Vingerne skabte en lille smule vind da de bevægede sig. Aijou var ikke glad, og man kunne næsten allerede se tårerne i hans øjne. Alligevel lå et smil i hans mundvige.
|
|
|
Post by Ramoan Ankad on Nov 21, 2009 16:06:55 GMT 3
"Men jeg har fået ordre til at dræbe dig, og dø i forsøget, hvis det går så vidt." Aucuns følelser var under kontrol, og han lignede hverken en der var ved at bryde sammen, eller oplivet af kampen. Ikke glad, ikke trist, ikke vred. "Hvis du vil hjælpe mig, så kom ned og kæmp."
|
|
|
Post by Aijou Ishi on Nov 21, 2009 16:12:30 GMT 3
"Hvis jeg kommer ned, dør du," svarede Aijou og betragtede den anden vagtsomt, og panikken var igen ved at trænge sig frem hos ham. "Jeg ønsker ikke at dræbe dig. Kan du ikke bare..." Gå imod sine ordre. Aucun var vel ikke født til at gøre nøjagtig som djævlen sagde, han skulle, i modsætning til de ordre, Aijou fik. Men alligevel var Aijou i tvivl, egentligt bange for at sige det. Det var imod hans natur, det at lade være med at gøre, som andre bad om. Aijou var født til at følge ordre, det var Aucun ikke... vel?
|
|
|
Post by Ramoan Ankad on Nov 22, 2009 16:15:15 GMT 3
"Vil du hjælpe mig, Aijou, så kom ned, og hvis ikke, er jeg tvunget til at vente på, at du kommer ned. Jeg venter spændt på dit valg." Aucun så op mod dødsenglen, for det måtte være, hvad han var, stadig uden at fortrække en mine.
|
|
|
Post by Aijou Ishi on Nov 22, 2009 16:19:09 GMT 3
"Hvis jeg kommer ned, og du angriber mig, ender jeg med at dræbe dig, og jeg ønsker ikke at dræbe dig." I det mindste tvivlede Aijou ikke på sin egen styrke. Han vidste, han var stærk nok til at dræbe den anden, og at han ville gøre det, om han ønskede det eller ej. "Du var så... fredelig lige før..."
|
|
|
Post by Ramoan Ankad on Nov 22, 2009 16:25:51 GMT 3
Aucun så rundt. "Jeg er fredelig. Det meste af tiden. Skal jeg forstå det sådan, du ikke har lyst til at hjælpe?" Han satte i bevægelse uden at sige mere. "En skam. Tiden snegler sig afsted, når man venter på noget. Ikke sandt?"
|
|
|
Post by Aijou Ishi on Nov 22, 2009 16:28:21 GMT 3
"Jeg ønsker blot ikke at dræbe dig," svarede Aijou, og var lige ved at flyve væk og forsvinde fra sit kommende offer. Men han følte det uforskammet og kunne ikke heelt få sig selv til at gøre det. "Er du... stor tilhænger af djævlene, eller blot af penge?" spurgte han. Han håbede det var pengene, for var det det andet, skulle han dræbe manden alligevel.
|
|
|
Post by Ramoan Ankad on Nov 22, 2009 17:54:19 GMT 3
"Det er ikke kun pengene." Aucun så lidt trist ud, på trods af, at han pludselig lyste op i et smil. "Pengene var mere en slags... Bestikkelse. Et skub." Han så op mod den anden. "Men jeg er ingen tilhænger af djævlene. Kom ned, Aijou."
|
|
|
Post by Aijou Ishi on Nov 22, 2009 17:57:41 GMT 3
"Hvorfor?" spurgte han, selvom svaret for ham virkede indlysende. Fordi han skulle... hvilket IKKE ville ske. Til gengæld ville det omvendte ske, og det omvendte var ikke hvad han ville. Han ønskede ikke at dræbe uden grund, og grunden at han selv var i fare for at dø virkede lille og ubetydelig, så længe den anden ikke kunne flyve.
|
|