|
Post by Ryonell Bornakore on Feb 22, 2009 13:20:48 GMT 3
"Ja, mørke, skulle gerne fornemmes som hel. Det er et eller andet sted, måske 1000 år tilbage, hvor der er en eller anden der forelskede sig i en eller anden af de andre dæmoner." Han vidste hun snakkede om vingerne, for hun lød ikke som en ukendt. Hun var bare ubehagelig at have noget med at gøre, fordi hans instinkter ikke kunne lide hende, og hvorfor vidste han ikke. "Det var min far der havde vinger af mine forældre. Min bror fik også vinger, men de var for små til at kunne bære ham."
|
|
|
Post by Shinee on Feb 22, 2009 13:26:28 GMT 3
Shinee nikkede og tænkte sig om. "Og dit arbejde?" spurgte hun så og grinede lidt. Hun drak lidt mere af sit øl og kiggede på ham. Hendes fornemmelse var begyndt at skrige i hendes hovede og hun var hundrede procent sikker på at han var spion. Hun vippede hovedet til den ene side og lænede sig lidt frem mod ham igen.
|
|
|
Post by Ryonell Bornakore on Feb 22, 2009 14:25:32 GMT 3
"Der er ikke meget jeg ikke er i stand til, eller, det mener folk. Droppede mit sidste arbejde for at komme ud og rejse. Jeg kommer egentligt fra Neramore, rejste gennem Jeanore og endte så her til sidst. Jeg vil helst ikke have noget med Mida at gøre." Ryonell smilede og spiste videre, stadig mærkeligt utryg ved hende.
|
|
|
Post by Shinee on Feb 22, 2009 14:32:55 GMT 3
"Det er der ikke mange der ønsker." Sagde Shinee og trak på skulderne. Hun kiggede ned på hans mad og tænkte for sig selv at hun ikke forstod at nogen gad at æde sådan noget fugleæde. Hun sagde det dog ikke højt, lavede bare en tænksom trutmund mens hun lagde benene over kors. "Og dit foretrukne arbejde, som du kan lave overalt er?" spurgte hun så.
|
|
|
Post by Ryonell Bornakore on Feb 22, 2009 14:52:42 GMT 3
"Jeg har ikke et fast arbejde nu, og har aldrig rigtigt haft det. Jeg var bryder i slummen i Solitopia, hvis du kender det. Man vinder meget hvis man vinder en kamp, og taber man mister man næsten intet. Eller, et par blåt øje, måske et ribben..." Igen var det ikke løgn, for det havde han været, og det havde givet ham penge til at rejse. "Om dagen var jeg postbud i den rigere del af byen." Endnu en halv løgn, og der var en del bitterhed i det, da det havde været hans hadearbejde.
|
|
|
Post by Shinee on Feb 22, 2009 15:07:59 GMT 3
"Og hvad arbejder du som lige nu?" spurgte hun indgående. Hun syntes han undgik hendes spørsmål og begyndte at blive utålmodig. Hun trak vejret dybt og viste ikke mindste tegn på utålmodigheden. "Jeg er en nysgerrig tøs..." Hun grinede let og tænkte kort på hvor mange der ville være foragede over den sætning.
|
|
|
Post by Ryonell Bornakore on Feb 22, 2009 15:38:19 GMT 3
"Ja, det kan jeg høre," sagde han og smilede, og der var endelig en lille smule at se i hans øje, en lille smule af ham lod til at have det sjovt. Men det forsvandt i det samme han fortsatte, og hans stemme var let bitter. "Jeg er markarbejde for en rig, men alligevel meget venlig, bonde. Jeg håber at få penge til at komme ind i en af de store byer."
|
|
|
Post by Shinee on Feb 22, 2009 16:03:52 GMT 3
"Man behøver ikke have mange penge for at komme ind i byen..." sagde Shinee og løftede et øjenbryn. Hun smilede lidt og drak resten af sin øl. Eftersom hun kendte alle indgange og udgange i Aregos kunne hun ikke forstå hvorfor han havde brug for penge for at komme ind. Hun lagde hovedet på skrå og rynkede panden.
|
|
|
Post by Ryonell Bornakore on Feb 22, 2009 16:45:54 GMT 3
"Nej, man har brug for penge til at overleve med, fordi det svært for folk fra andre lande at anskaffe sig et job i disse tider, specielt ikke folk med klap for øjet og ar på kroppen, hvis du forstår hvad jeg mener. Jeg har brug for penge til at klare mig indtil jeg har fundet et job, og når jeg har fundet det job og har samlet penge nok tager jeg hjem til Hajhra." Han tog en bid af maden.
|
|
|
Post by Shinee on Feb 22, 2009 18:50:16 GMT 3
"Interessant," sagde Shinee og undrede sig. Det lød logisk, men det var ikke et område hun kendte til. Hun havde aldrig haft brug for at arbejde for at få penge. Hendes ansigt var umuligt at læsemens hun tænkte sig grundigt om.
|
|
|
Post by Ryonell Bornakore on Feb 22, 2009 20:56:27 GMT 3
Ryonell var nu fuldkommen sikker på at det var prinsessen han havde for sig. Ved at kalde det interessant havde hun vist at hun ikke kendte noget til arbejdsproblemerne der fandtes overalt. Andre ville enten tydeligt gotte sig over at have arbejde eller sørge med eller over hans problem, sådan var det altid. Men man kan jo ikke være for sikker. "Hvor bor du?" spurgte han og førte samtalen over på hende.
|
|
|
Post by Shinee on Feb 22, 2009 21:06:40 GMT 3
"Her og der, og alle steder," sagde hun og grinede lidt. Det var ikke løgn eftersom hun delvist ejede landet og kunne gå hvor det passede hende. Hendes øjne fik et køligt skær og hun tav. Det var tydeligt i hans ansigt, at han havde gættet noget og hun var nysgerrig. Hvad havde han gættet..?
|
|
|
Post by Ryonell Bornakore on Feb 22, 2009 21:25:34 GMT 3
"Hvad med lige nu? Her på kroen?" spurgte han og lagde hovedet let på skrå, og strakte igen sine vinger i en træt bevægelse.
|
|
|
Post by Shinee on Feb 22, 2009 21:28:18 GMT 3
"Jeg har lige lejet et værelse... Så ja," sagde hun og trak på skulderne. Hun kiggede igen fasineret på hans vinger og lagde hovedet på skrå. Hun bed sig i læben og vendte så opmærksomheden mod Ryonell igen.
|
|
|
Post by Ryonell Bornakore on Feb 22, 2009 22:03:02 GMT 3
"Har du noget familie?" spurgte han videre. Hun er meget lukket, en fejl. Man virker mere troværdig og får mere ud af folk hvis man er åben, tænkte han. Men jeg er aldrig åben. Ikke rigtigt i hvert fald.
|
|