|
Post by Shinee on Sept 25, 2009 23:15:46 GMT 3
"Hej med dig Levinde! Jeg hedder Shinee!" Shin smilede og rakte hånden frem mod pigen. Sød lille pige. Drengen rørte på sig igen, men sov videre. Hendes niece... Hun kunne ikke vente sig til tanken, men hun kunne godt se hvem pigens forældre var. "Hvor mange år er du, Levinde?"
|
|
|
Post by Eremi af Kuriqer on Sept 25, 2009 23:22:43 GMT 3
"Jeg er 6," fortalte hun og smilede videre, og skævede igen til sin far. Han betragtede hende med sit udtryksløse ansigt, og hun så stadig ikke noget i det. Hun trippede hurtigt over tættere på Shinee og stilte sig på tæer for at se på drengen. "Han ligner min lillebror," besluttede hun stædigt, som om en eller anden kunne finde på at benægte hende det.
|
|
|
Post by Shinee on Sept 25, 2009 23:45:53 GMT 3
"Gør han? Jamen han er ikke din lillebror." Hun kiggede på Ere og så ingen grund til ikke at fortælle pigen hvem de var. "Han er nok nærmere din fætter." Smilede hun og lod pigen se på den sovende dreng. "6 år? Du godt nok stor så. Du ligner så dine forældre, kan jeg fortælle dig!"
|
|
|
Post by Eremi af Kuriqer on Sept 26, 2009 15:38:12 GMT 3
"Nej, han ligner min lillebror da han var lille," rettede Levinde sig selv og så på Shinee et stykke tid, og åndede så dybt og hårdt ud. "Men du ligner ikke min mor." Hvis barnet var hendes fætter, så måtte det vel være hendes mors søster eller mors brors kone. Det måtte være mors brors kone, når der ikke var nogen lighed mellem hendes mor og denne kvinde.
|
|
|
Post by Shinee on Sept 26, 2009 17:58:08 GMT 3
"Jeg er skam heller ikke i familie med din mor. Eller din far. Men ser du, drengens far her, er din fars bror." Smilede Shin og holdte blikket på pigen. "Så jeg er din tante og min forlovede er din farbror." Forklarede hun og tænkte lidt over det. Jo det passede vist nok...
|
|
|
Post by Eremi af Kuriqer on Sept 26, 2009 18:07:33 GMT 3
"Nej. Min far har ikke nogen bror." En hver anden ville enten have smilet skævt over sin datters ord eller sukket opgivende. Men Eremi var jo bare Eremi, og han sad passivt og betragtede sin datter uden følelser i sit ansigt. Hun så stædigt på Shinee, sikker på at hun havde ret i hvad hun sagde. Tydeligvis et stædigt lille utyske.
|
|
|
Post by Shinee on Sept 26, 2009 18:11:56 GMT 3
Shinee kiggede tænksomt ned på den lillepige. Det nemmeste ville være hvis hun brugte logik. "...Ligner din lillebror ikke din far meget? Det skulle han gerne. Og hvis din lillebror ligner din far, og min søn, ligner din lillebror, er min søn nødt til at være i familie med din far. Og din far er ikke min søns far, så altså er din far nødt til at have en bror. For jeg ligner jo ikke din far specielt meget, og jeg er ikke din fars bror."
|
|
|
Post by Eremi af Kuriqer on Sept 26, 2009 18:41:09 GMT 3
Levinde trak på skulderne, som om det var indlysende. "Min fars bror er død." Hun så over på sin far igen, uden at se nogen forskel. "Må jeg gå udenfor?" spurgte hun så, og han trak på den ene skulder, som han plejede at gøre det. Hun smilede og løb ud på bare fødder. Eremi så op på Shinee igen, og hans mørke øje var som altid udtryksløst.
|
|
|
Post by Shinee on Sept 26, 2009 18:57:08 GMT 3
"Frisk unge. Dejlig," smilede Shin og kiggede efter pigen. Hun var imponeret, men også glad. Levinde var ikke dum, hvilket Shin heller ikke havde forventet. Ikke med de forældre. Endelig kiggede hun på Ere igen. "Hvad?" spurgte hun da han kiggede på hende. "Måtte jeg ikke sige noget?"
|
|
|
Post by Eremi af Kuriqer on Sept 26, 2009 19:08:53 GMT 3
Eremi trak igen på skulderen. "Det falder ikke i min interesse," sagde han. "Hun får det at vide alligevel, hvis jeg kommer til at se ham." Han gned sin arm, den han ikke brugte til at træke på skulderen med. Den dårlige arm. "Desuden er det svært at få hende til at skifte mening hvis hun har sat sig noget i hovedet." Alligevel ville han ikke have problemer med det.
|
|
|
Post by Shinee on Sept 26, 2009 19:13:33 GMT 3
"Ja, det tror jeg gerne." Hun tænkte på det andet tilbage kommende problem med Ryonell. At finde ham og fortælle ham det. "Jeg skal have fundet ud af hvor han er henne..." tænkte hun højt og bed sig i læben. Hun havde ikke engang et gæt.
|
|
|
Post by Eremi af Kuriqer on Sept 26, 2009 19:30:10 GMT 3
Han vidste med det samme hvad hun snakkede om. "En mulighed er også at vente til brylluppet," sagde Eremi. "Han dukker vel op nogle dage før." Han havde fornemmelsen af at nej, det havde Ryonell ikke tænkt sig. Enten samme dag som brylluppet, eller nogle måneder før. Han fortsatte med at gnide armen, fraværende
|
|
|
Post by Shinee on Sept 26, 2009 19:44:24 GMT 3
Shinee tænkte sig om og sukkede. "Han kunne finde på at møde op på dagen... Vi har ingen aftale, og hvis i skal mødes før, er jeg nødt til at finde ham inden." mumlede hun og vidste at med sin retningssans, kunne det gå hen og blive en umulig opgave...
|
|
|
Post by Eremi af Kuriqer on Sept 26, 2009 19:57:05 GMT 3
"Så kan du jo forsøge at finde ham," sagde Eremi uden interesse og stirrede igen ud af vinduet. Det kunne måske være svært, det var det sikkert. Han grublede lidt over det og nåede frem til, at det halvvejs ikke var ham der skulle blande sig i det. Det var hans bror, men han havde ikke set manden i... 12 år, måtte det være nu. Måske var Ryonell ikke engang interesseret i at møde ham.
|
|
|
Post by Shinee on Sept 26, 2009 20:47:26 GMT 3
"Han kan være overalt..." sukkede hun og rystede på hovedet. Rejste sig og strakte sig. "Jeg må afsted og finde ham... Det skal jo helst ske så hurtigt som muligt." Hun bed sig i læben og kiggede ud af vinduet. Det var stadig nat, hun skulle hjem først og hun skulle aflevere drengen igen...
|
|