|
Post by Sillena af Mithri on Sept 1, 2009 19:23:32 GMT 3
Sillena rejste sig forsigtigt, med Sionyii på hoften. Datterens hoved hvilede på hendes skuldre, og hun sov ikke helt, selvom hun havde lukket øjnene. Roux var nær ikke kommet op, da trapperne ikke forkommede ham som en drøm, men Delaq hev ham hjælpsomt op, og var først oppe af trapperne. "Følg mig," smilede Sillena, da hun kom op af trappen. Hun gik til højre ad gangen, og åbnede op til et af gæsteværelserne, der selvfølgelig var lige så overdådige som resten af huset.
|
|
|
Post by Eremi af Kuriqer on Sept 1, 2009 19:59:17 GMT 3
De efterlod Eremi hvor han sad, men det tog mørkedæmonen ikke så tungt. Han så rundt i rummet og vidste, at det var bedre hvis de bare tog hjem. Desværre valgte Jiane at respektere børnene, og selvom han havde svært ved at forstå det, valgte han at respektere det. Det var hende, der havde forstand på børn. Jiane fulgte bare med Sillena, og vækkede Szumain så hun kunne få tøjet af ham.
|
|
|
Post by Sillena af Mithri on Sept 3, 2009 18:30:55 GMT 3
Sillena fik sagt godnat til sine børn, der delte et værelse, selvom de sagtens kunne have fået et hver. Sionyii sov lige så snart hun lagde hovedet på puden, Roux var tæt på at give efter, og Sillena var sikker på at Delaq snart ville sove. Hun listede ned af trappen igen, og opdagede at Jiane ikke var kommet ned endnu, og tavst satte hun sig i sofaen.
|
|
|
Post by Eremi af Kuriqer on Sept 3, 2009 22:46:21 GMT 3
Eremi betragtede Sillena uden en muskel i hans ansigt bevægede sig, og han så derefter på døren Jiane snart kom ind af, så de to kunne snakke videre. Kvinden ved hans side kunne kaldes smuk, for fortjente komplimenten, men han så ikke nogen grund til at nævne det. Desværre tog det alt for lang tid for Jiane at komme.
|
|
|
Post by Sillena af Mithri on Sept 4, 2009 17:17:45 GMT 3
"Jeg beklager, hvis De helst ville have taget hjem," Sillena syntes at kunne fornemme Eremis modvilje mod at blive her, og selvom hun ikke kunne gennemskue grunden, kunne hun godt forstå det. Hun ville ofte også bare hjem til sig selv, efter at have været social.
|
|
|
Post by Eremi af Kuriqer on Sept 4, 2009 18:05:37 GMT 3
Eremi trak på den ene skulder, den god. Han erstatning for at gøre det med begge, normale folks normale skuldertræk. "Jeg bryder mig ikke om at være for længe væk fra min ejendom og mine bønder." Det lød ikke om en undskyldning, men der var vel ikke meget andet det kunne være. En konstatering, måske, men det føltes alligevel som om der var mere i det end blot det at konstatere.
|
|
|
Post by Sillena af Mithri on Sept 6, 2009 11:35:19 GMT 3
"Hjælper De også til med det huslige?" Sillena så op mod trappen, hvor Jiane endnu ikke havde vist sig, og hun kunne ikke finde ud af, om de savnede kvinden. Det var lettere at føre samtale med hende, men lige nu gik det vel... Fint. Hun rettede blikket mod Eremi igen.
|
|
|
Post by Eremi af Kuriqer on Sept 6, 2009 11:50:09 GMT 3
"Det er sjældent jeg gør det, men det sker, en gang i mellem." Han så ud af vinduet nu, hvor det sorte mørke forsøgte at spærre hans udsyn. Det lykkedes ikke, mørket var hans makker, og hans øjne var skabt til dem. Selv med lyset i stuen så han mere end den mørke genspejling i det sorte glas.
|
|
|
Post by Sillena af Mithri on Sept 6, 2009 15:24:55 GMT 3
"Mhmm," mumlede Sillena til svar, da hun fornemmede samtaleemnet dø ud - igen. Hun fulgte hans blik ud i mørket, og kunne se lænestolen spejle sig i glasset, imens hun ventede på at Jiane skulle komme ned. Medmindre Eremi fandt et eller andet at sige, havde hun ikke mere.
|
|
|
Post by Eremi af Kuriqer on Sept 6, 2009 15:36:35 GMT 3
Der gik endnu noget tid inden Jiane elegant kom ned af trapperne og gik ind i stuen igen, og Eremi lod øjnene løbe over hendes krop på samme måde som han havde gjort med Sillena. Hun var også smuk, hans kone, og han regnede med, at hun vidste det. "Levinde havde jo ikke lyst til at sove," sagde Jiane forklarende.
|
|
|
Post by Sillena af Mithri on Sept 6, 2009 15:39:13 GMT 3
Sillena lo perlende. "Åh, det kender jeg skam godt," svarede hun, og mærkede at stemningen lettede lidt som Jiane kom gående. Hun kunne meget bedre snakke med kvinden, fordi hun var et langt større sludrehoved end sin mand, uden at være overdrevet på nogen måde.
|
|
|
Post by Eremi af Kuriqer on Sept 6, 2009 15:54:51 GMT 3
Jiane smilede et a de ægte smil det var svært at finde ved hoffet og satte sig ved sin mands side, og hendes blik lå på Sillena. "Kunne jeg forestille mig. Deres drenge ligner to friske krudtugler, sådan at kunne følge med Levindes lyst til at lege. Hun er også meget frisk i det, og forsøger ikke at vise sine svagheder for nogen." "Hun kommer langt i livet," mumlede Eremi, højt nok til de kunne høre det.
|
|
|
Post by Sillena af Mithri on Sept 6, 2009 16:20:44 GMT 3
"De er også fremme i skoene, det er kun sundt for dem at have nogle at lege med," sammentykkede Sillena, og så over mod Eremi, der sikkert havde ret. "Ja, jeg må sige, at I har en vaks pige, hun er vist ikke sådan at løbe om hjørner med." Hun smilede bredt.
|
|
|
Post by Eremi af Kuriqer on Sept 6, 2009 16:26:05 GMT 3
"Hun er meget opmærksom og intelligent. Jeg er sikker på at Szumain også vil gøre dette, men han er ikke så interesseret i det boglige som hun er. Han vil hellere lære at slås." Jiane flyttede blikket fra Sillena til Eremi, og det var tydeligvis en ting der blev diskuteret meget i deres hjem. "Jeg vil mene han er gammel nok til at begynde. Han er stor af sin alder. Og Levinde må også gerne."
|
|
|
Post by Sillena af Mithri on Sept 8, 2009 15:17:10 GMT 3
"Delaq får undervisning med sværd af sin far, og jeg forsøger at lære drengene at skrive. De er bare ikke så gode til det med fokus, hvis det ikke kommer til kamp," Sillena lo kort. "Sionyii kan godt vente lidt med at lære at skrive og læse, medmindre hun en dag insistere på at lære det selvfølgelig."
|
|