|
Post by Ramoan Ankad on May 15, 2009 18:14:58 GMT 3
Ramoans smil blev bredere. "Jo, jeg kender sådanne gange. Men du finder aldrig rundt i dem alene. Jeg kan godt vise dig vej, men mere vil jeg ikke indblandes." Han brød sig ikke om at blive indblandet for meget i det, der forgik i landsbyer. Han kendte hulerne som sin egen bukselomme, sikkert også selvom han aldrig havde været i hulegangene, og han ville hjælpe hende ind og ud igen, men så rakte hans hjælp heller ikke længere.
|
|
|
Post by Shinee on May 26, 2009 18:09:46 GMT 3
Shinee sukkede dybt. "Fint nok. Hvilken vej?" Hun brød ud i et bredt, chamerende smil og slog ud med armene. "Du viser vej!"
|
|
|
Post by Ramoan Ankad on May 26, 2009 18:44:15 GMT 3
"Selvfølgelig, du kender den ikke," Ramoan brød ud i et svagt smil og begyndte smidigt at gå. Han så ikke ned på jorden, selvom skjulte rødder fandtes overalt. Han behøvede jo ikke at se. Og elegant kom Bess springende også, lidt foran dem, med tungen hængende ud af munden. Valgte ikke at sige mere. Han vidste ikke rigtig, hvad han skulle stille op med hendes charme.
|
|
|
Post by Shinee on May 26, 2009 19:01:32 GMT 3
Shinee grinede af Bess. "Det er altså en sød hund... Hvad hedder den?" spurgte hun venligt og indsmigerne. Hun var i drillehumør, ud over det sædvanlige.
|
|
|
Post by Ramoan Ankad on May 26, 2009 19:38:29 GMT 3
"Øh... Bess," kom det kort fra Ramoan, og han satte farten op, som om han kunne slippe fri fra alle hendes spørgsmål. Var hun glemsom eller var hun irriterende? Eller drillede hun ham bare? Han rynkede panden, igen fordybet i egne tanker.
|
|
|
Post by Shinee on May 26, 2009 19:46:20 GMT 3
Shinee grinede. Måske havde hun egentlig spurgt om det... Nå, ligemeget. "Hvor langt er der, smukke?" spurgte hun drillende og fulgte stadig efter ham.
|
|
|
Post by Ramoan Ankad on May 26, 2009 20:32:42 GMT 3
"Jeg håber du snubler," brummede Ramoan til svar, lidt forvirret. Hvad skulle han stille op med kvindemennesket!? Hun var uden tvivl meget selskabelig. Og nærgående. Og sukkersød. Han sukkede lidt, og satte i løb. Det tog for lang tid at gå.
|
|
|
Post by Shinee on May 26, 2009 20:56:55 GMT 3
Shinee grinede og rystede på hovedet. Han var en mindre årig. "tror næppe det sker." sagde hun og sprang let efter ham. "Hvor langt er der igen?"
|
|
|
Post by Ramoan Ankad on May 26, 2009 21:07:28 GMT 3
Ramoan fejede en bregne til side med et skjult smil. "Snart." Omkring fem minutter efter kom de til at tætvokset krat. Han fejede vildtvoksende planter væk uden at stikke sig på noget, og efterhånden som han kom frem, kunne man ane et hul i jorden forude. Bess brasede gennem buskadset, meget støjende.
|
|
|
Post by Shinee on May 26, 2009 21:13:35 GMT 3
Shinee kiggede op og fik øje på en lavt hængende gren. Hun greb fat i den og vippede sig over en farligt udseende busk. Hun stoppede lige før hullet og kiggede ned. "Hva...?" mere nåede hun ikke at sige inden Bess nær havde skubbet hende i hullet. Hun stod og vaklede på kanten, overrasket og en smule nervøs.
|
|
|
Post by Ramoan Ankad on May 26, 2009 21:16:09 GMT 3
Ramoan greb roligt ud efter hendes hånd, og hev hende lidt til side. "Godt, så gør jeg først," grinede han, og sprang uden tøven ned, med Bess lige bag sig. Her var så mørkt, at han intet kunne se, men det så ikke ud til at genere ham. "Kommer du?" Råbte han, og trådte lidt til side i den fugtige, snævre gang,
|
|
|
Post by Shinee on May 26, 2009 21:58:24 GMT 3
Shinee grinede lidt og rystede på hovedet. Hun hoppede ned efter ham og landede let på det lidt glatte sten grund. "Sejt nok!" udbrød hun og kiggede ud problemer direkte på Ramoan. "Har jeg egentlig spurgt efter dit navn?" spurgte hun så og tænkte sig så om.
|
|
|
Post by Ramoan Ankad on May 26, 2009 22:11:08 GMT 3
"Det er jeg ikke sikker på. Ramoan. Hvad hedder du?" Spurgte han og begyndte at gå. Han åndede dybt ind og ud, for bedre at kunne trække vejret i den underjordiske gang. Pludselig greb han ud efter hendes hånd, og drejede brat til højre, som om der lige var en gang der. Det var der heldigvis også.
|
|
|
Post by Shinee on Jun 3, 2009 18:28:36 GMT 3
"Shin." sagde hun og smilede i mørket. Hun blev overrasket og hans pludselige skarpe drejning og var ved af falde. "Kan du advare mig?" spurgte hun venligt og grinede lidt. "Næste gang."
|
|
|
Post by Ramoan Ankad on Jun 3, 2009 18:53:19 GMT 3
"Åh.. Jeg er ikke vant til... At advare på forhånd," mumlede Ramoan. "Det skulle jeg have tænkt over. "Der er et hul her, som vi skal udenom," meddelte han lidt efter. Han mærkede efter med foden, og foden ramte.. Ingenting. Han var omkring en centimeter fra det store hul midt i gangen. Bess sprang over, imens Ramoan kantede sig udenom.
|
|