|
Post by Eremi af Kuriqer on Sept 20, 2009 23:13:43 GMT 3
"Han ville ikke lukke dig ind i vores hus hvis han aldrig havde set dig og du havde rang af baronesse eller højere," sagde Jiane, og det gik op for hende at hun smilede, som om det var morsomt at hendes mand var sådan. Det kunne være frusterende, men alt han gjorde var at beskytte sine børn og sit territorium. Selvom han selv kun stod ved territorium.
|
|
|
Post by Shinee on Sept 20, 2009 23:39:49 GMT 3
Shinee klukkede igen og rystede på hovedet. "Så lad os sige at jeg er en ny tjenestepige, der fulgte med fra slottet. Indtil videre..." Hun strøg drengen over panden og tænkte lidt over det. Bagefter måtte hun ud og finde Ryonell. Det var hun nødt til. Han skulle have det atvide snarest muligt.
|
|
|
Post by Eremi af Kuriqer on Sept 20, 2009 23:54:34 GMT 3
"Det virker ikke særligt kreativt," sagde Jiane med et lille smil og så ud af vinduet. De kørte afsted, og udenfor var mørket ved at falde på. "Men det passer fint. Jeg har brug for en pause ved ovnen et stykke tid." Hendes blik lagde sig på drengen. "Åh hvor ville jeg dog elske endnu et barn," hviskede hun for sig selv.
|
|
|
Post by Shinee on Sept 21, 2009 0:02:25 GMT 3
Shinee smilede og kiggede også ud. Mørket var dejligt. Hun var træt, men ville ikke sove. Der var sket for meget til at hun kune sove foreløbig. Og tanken om at skulle fortælle det til Ryonell pressede på i baghovedet.
|
|
|
Post by Eremi af Kuriqer on Sept 21, 2009 15:36:18 GMT 3
"Er, øhm... Er Ryonell interesseret i at få flere?" spurgte Jiane. Hun var lige tvunget til at minde sig om hans navn, på trods af alt hun havde fået at vide om ham. "Og er du? Der skal jo to til at få et barn, fandt jeg desværre ud af." Hun smilede til drengen, og fik så igen øje på hans øjne. "Hvad med øjnene? Det er nogle meget... specielle øjne."
|
|
|
Post by Shinee on Sept 21, 2009 15:41:58 GMT 3
"Øjnene er fra Ryonell." klukkede Shin og sukkede. "Jeg kan godt lide dem, selvom mange hader dem." Drengen smilede og grinede, da hun kildede ham. Øjnene virkede harmløse. "Jeg ved ikke... Med Ryonell. Om han vil have flere... Jeg vil i hvert fald gerne vente lidt endnu." Hun ville helst ikke følge med idéen om at kongelige hele tiden skulle være gravide og føde børn.
|
|
|
Post by Eremi af Kuriqer on Sept 21, 2009 16:26:38 GMT 3
Jiane nikkede. Hun kunne på en måde godt forstå den anden. Det hele virkede så uoverskueligt, og desuden var prinsessen ikke engan gift endnu. "Ved I hvornår I skal have bryllup?" spurgte hun uskyldigt. Hun regnede ikke helt med en invitation, selvom hun var brudgommens brors hustru. Hun vidste ikke om Ryonell ville have noget med sin bror at gøre, eller omvendt. De havde begge sikkert forandret sig meget.
|
|
|
Post by Shinee on Sept 21, 2009 16:32:51 GMT 3
"Årets korteste dag." Smilede Shin og tænkte sig om. "Hvis vi kan få rydet op på alt det her, må i gerne komme." Det var en hurtigt, men bestemt beslutning. Hun kunne lide Jiane og var ikke særlig bange for at vise det. "Men vi bliver nok nødt til at tage et skridt af gangen..."
|
|
|
Post by Eremi af Kuriqer on Sept 21, 2009 18:18:32 GMT 3
Jiane nikkede. "Man er vel mørkedæmon," mumlede hun og smilede skævt. "Selvom Eremi virkede meget ligeglad med tidspunktet. Han var meget glad for brylluppet, men han var ligeglad med tidspunktet." Hun lod en hånd løbe gennem håret og kiggede ud, men der var ikke noget at se. "Vi er næsten fremme," sagde kusken til dem.
|
|
|
Post by Shinee on Sept 21, 2009 18:28:04 GMT 3
Shinee rettede sig op og kiggede ud. "Som tiden flyver..." Mumlede hun og strøg en hånd igennem håret. Tjenestepigen igen. Hvis de snart var der måtte hun ikke fremstå.. anerledes. "Præsentere du mig med det samme? Det er jo sent..." Mumlede hun og vognen stoppede brat.
|
|
|
Post by Eremi af Kuriqer on Sept 21, 2009 19:34:53 GMT 3
"Hvad skal jeg kalde dig?" spurgte Jiane. "Bare Shinee? Det er et meget unormalt navn..." Hendes blik flakkede i mørket inden hun gik ud af vognen og ned på brostenene. Der var ingen lys i huset, men selvom det var mørkt var det alligevel for tidligt at gå i seng. "Kom med," mumlede hun og gik sikkert gennem mørket.
|
|
|
Post by Shinee on Sept 21, 2009 21:47:37 GMT 3
"Bare kald mig Shin." mumlede Shinee og kiggede rundt. Hun bed sig i læben og gik bag ved Jiane, som en godt oplært tjeneste naturligt ville gøre. En vagt stod og holdte øje med hende og hun spillede nervøs. "Fru Jiane?" spurgte hun og løftede op i den livlige knægt. Han grinede og pludrede lavt.
|
|
|
Post by Eremi af Kuriqer on Sept 21, 2009 23:17:03 GMT 3
Jiane smilede let anstrengt til prinsessen og bevægede sig op mod huset og ind af døren. Hun tvang sig ind i rollen som fruen i huset, der skulle forklare verdenen til den nye tjenestepige. "Du skal huske aldrig at tænde lyset andre steder end køkkenet og spisestuen. Ellers skal du lade solen klare det, selv efter midnat." Hun fik dem gennem huset, og en raslen af papirer fortalte at Eremi stadig var oppe og i arbejde.
|
|
|
Post by Shinee on Sept 22, 2009 7:49:42 GMT 3
Shin nikkede og bed sig i læben igen og kiggede væk, det klare symbol på en der ikke kunne huske særlig meget. Hun stoppede dog og kiggede nysgerrigt på værelserne og særligt Ere's kontor -da de endelig nåede så langt- fandt hun interessandt.
|
|
|
Post by Eremi af Kuriqer on Sept 22, 2009 16:40:24 GMT 3
Jiane fortsatte med at forklare husets regler. Der var mange, selvom huset var lille og havde set faldefærdigt ud i mørket. Heller ikke indenfor var der nogle tegn på rigdom, ingen finde møbler, ingen duge på bordene, ingen mønstrede vægtæpper. De var langt forbi Eremis kontor da de hørte en stol blive trukket ud, og den normale, neutrale stemme hørtes allerede inden han var kommet ud af døren. "Hvem er den fremmede? Troede ikke vi skulle havde nye tjenestefolk."
|
|