|
Post by Sillena af Mithri on Sept 28, 2009 15:48:10 GMT 3
"Jeg tror næppe, det bliver en mulighed. Det er ikke noget, du skal satse på." Hiion undrede sig. Huset for stort? Hvordan kunne huse overhovedet være for store? Han ville ganske enkelt få et chok, hvis han skulle besøge Eremi. Igen nippede han til vinen, og lænede sig tilbage igen i sofaen.
|
|
|
Post by Eremi af Kuriqer on Sept 28, 2009 15:54:25 GMT 3
"Vi kan få hvad vi vil hvis vi vil arbejde en smule på det. I det mindste kender vi til at skulle arbejde hårdt for at få noget som helst." Eremis tonefald var faldet tilbage til det andet, som om han snakkede med et lille barn, irettesatte det, fordi det havde lavet endnu en ny fejl. Hans blik lå sadig fast på vinduet.
|
|
|
Post by Sillena af Mithri on Sept 28, 2009 21:26:45 GMT 3
"Men man kan ikke få alt," svarede Hiion, sikker på, at han aldrig ville sælge eller give til den nar foran ham. Han håbede ikke, de ville vise sig ofte, men desværre så det ud til at Sillena og Jiane var blevet ganske gode venner. Desværre.
|
|
|
Post by Eremi af Kuriqer on Sept 28, 2009 21:57:49 GMT 3
"Det kommer an på hvor hårdt man kæmper for det. Jeg tror ikke de andre vi har fået jord fra havde lyst til at give fra sig. Men... 'det sker jo ikke for en selv'." Menneskets gamle frase, der fik en selv til at føle sig bedre end andre. Og mere sikker. Eremi lagde ikke selv mærke til hvor fordømmende han var.
|
|
|
Post by Sillena af Mithri on Sept 28, 2009 22:29:16 GMT 3
Hiion brød sig mindre og mindre om manden. "Måske gælder ordsproget for nogle få," svarede han provokerende, og bundede vinglasset, efter at have nippet lidt til vinen længe. "I hvert fald får du ikke grunden, og så kan du kæmpe nok så meget."
|
|
|
Post by Eremi af Kuriqer on Sept 28, 2009 22:44:35 GMT 3
"Du skyder det altså også fra dig? Får dig til at se ud som om du er så højt over de andre at plager ikke kan ramme dig også?" Det var ikke et spørgsmål, og Eremi betragtede ham mens han bundede sit glas. "Er du også en af de der drikker sig fulde, eller er det noget du kan finde ud af at holde dig fra?"
|
|
|
Post by Sillena af Mithri on Sept 28, 2009 22:52:10 GMT 3
"Jeg kan holde mig fra det," Hiion lod ikke samtalen køre ind på et sidespor. "Og jeg er ikke uovervindelig eller udødelig, men det betyder ikke, at jeg ville søge hjælp hos dig, vel?" Han hævede et øjenbryn.
|
|
|
Post by Eremi af Kuriqer on Sept 28, 2009 23:09:20 GMT 3
"Du behøver ikke nødvendigvis at søge hen til mig. Der er andre måder at få fat i andres jord. Men hvis du kommer til at skylden kongen penge eller lignende er der jo desværre ikke mange der kunne finde på at hjælpe dig." Eremis opmærksomhed kom ned til hans negle, hvor enkelte rester af blækklatter endnu var synlige.
|
|
|
Post by Sillena af Mithri on Sept 29, 2009 21:23:24 GMT 3
"Så må jeg jo bare sørge for, at jeg ikke kommer til at skylde kongen penge og håbe på det bedste, ikke sandt?" Hiion trak på skulderen. "Jeg synes, vi skal skifte emne. Der findes mere interesserante ting i livet end gæld."
|
|
|
Post by Eremi af Kuriqer on Sept 29, 2009 22:07:11 GMT 3
"Du er velkommen til at finde noget nyt at snakke om," sagde Eremi uden at håbe på at han fik noget nyt at sige. Han kunne ikke lide at snakke for meget, men han ville meget gerne snakke med Hiion. Selvfølgelig ikke af de grunde som normale mennesker havde til at ville snakke med folk de lige havde mødt.
|
|
|
Post by Sillena af Mithri on Sept 29, 2009 22:18:14 GMT 3
"Det er jeg sikkert." Hiion himlede med øjnene. "Hvad så, hvis jeg nu sagde, at det var din tur til at finde et nyt emne?" Han lagde armene en smule udfordrende over kors, tvivlede på om Eremi overhovedet gad eller kunne. For hvad var der at snakke om?
|
|
|
Post by Eremi af Kuriqer on Oct 1, 2009 16:30:55 GMT 3
"Så ville vi ikke tale overhovedet." Eremi sagde det uden tøven, da han egentligt ikke havde lyst til at snakke overhovedet. Han opfattede ikke at det faktisk ikke var noget at tale om, og det kunne ikke undre nogen. Hans ansigt var så ubevægeligt som altid mens han studerede sine negle uden interesse.
|
|
|
Post by Sillena af Mithri on Oct 1, 2009 18:21:15 GMT 3
"Der er heller ikke noget specielt at snakke sammen om. Jeg tror ikke mit synspunkt for dig vil ændre sig alligevel." Hiion mumlede noget, og trommede lidt med fødderne mod gulvet. Han havde ikke mere at sige til den irriterende mand, kunne slet ikke komme op med hvad det skulle være.
|
|
|
Post by Eremi af Kuriqer on Oct 1, 2009 18:39:59 GMT 3
Eremi lavede ingen tegn på at have hørt hvad han sagde, men spejdede ud af vinduet igen da hans negle ikke længere var spændende. Han så et væsen langt udenfor, for langt væk fra vinduet til at den kunne tydes. Det tog dog ikke lang tid inden han opdagede hvad det var, og han rejste sig op med en rynke på næsen.
|
|
|
Post by Sillena af Mithri on Oct 1, 2009 19:04:41 GMT 3
"Hvad kigger du på?" Hiion så ud af vinduet, men så genspejlingen af sin egen stue, så han opgav at finde ud af det selv. Han rejste sig. "Hvem er derude?" Eller hvad.. .Det kunne være hvad som helst, hvem som helst, men han ville gerne vide det.
|
|