|
Post by Heltan Apon on Aug 2, 2009 13:36:38 GMT 3
Heltan betragtede ham lidt og tog så fat i ham. "Kom. Jeg bryder mig heller ikke om regnen." Han trak Silver med sig mod en hule han havde passeret for nogle minutter siden men ikke havde taget sig meget af på det tidspunkt. Han smilede til den anden. "Det går nok over snart. Håber jeg." Han kunne fornemme Trommoons skikkelse mellem træerne, men tog sig ikk af det.
|
|
|
Post by silver on Aug 2, 2009 17:52:05 GMT 3
Silver var lettet over at Heltan tog det sådan. Så behøvede han ikke selv at lyve eller noget. Gad vide hvor den hest befandt sig lige nu? Skyerne var helt sorte nu, og de dækkede for hele himlen. "Hvor går vi hen?" spurgte han lidt for hurtigt.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Aug 2, 2009 20:16:24 GMT 3
"Der var en hule et stykke tilbage." Han fik øje på den, gemt væk i planter, men loftet stadig tæt. Han smilede til Silver og satte sig på jorden uden at tage sig af skidtet. "Jeg kunne godt tænke mig at få noget at vide om, andet end navn. Er du bare et normalt menneske, eller en eller anden form for andet, menneskelignende væsen?"
|
|
|
Post by silver on Aug 2, 2009 20:55:44 GMT 3
"Det ved jeg ærligt talt ikke om er nogen god ide at fortæller dig.. jeg kommer bare i problemer. Medmindre du ikke sladrer. Jeg kan dø, hvis du siger noget. Men okay. Jeg er ikke et menneske. Nej. Nu siger jeg ikke mere" Silver satte sig ved siden af Heltan, og tog sig heller ikke særlig meget af jordet.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Aug 3, 2009 18:39:03 GMT 3
Heltan trak på skulderne. "De fleste mennesker ville dræbe mig for min art, og jeg har ikke den beskyttelse at kunne gemme mig bag en anden arts udseende. Men det er vel derfor jeg har trænet Trom til at gøre som han gør." Han betragtede den anden for at finde nogle tegn, der afslørede hans art, mens hans hale krøb op ved siden af hans lår.
|
|
|
Post by silver on Aug 3, 2009 18:41:53 GMT 3
Silver sukkede lidt, og kiggede ud på regnen der lige var begyndt. Den blev langsomt voldsommere og voldsommere. Fra få dråber, til at det nærmest haglede ned ed vanddråber. "Så er det vel okay du ved hvad jeg er.. men først. Har du slet ingen anelse om hvad jeg kunne være?" spurgte Silver og kiggede tilbage på Heltan.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Aug 3, 2009 18:50:52 GMT 3
Heltan trak på skulderne. "Nej, det har jeg ikke. Sikkert et eller andet meget spændende, men det er dig der bestemmer hvad du vil fortælle mig." Han så igen ud af hulen, og så Trommoons skikkelse vandre rundt i bladene. Den kunne heller ikke lide regn, men Heltan vidste, at når det blev for meget for den ville den finde ly.
|
|
|
Post by silver on Aug 3, 2009 19:00:00 GMT 3
Silver fulgte Heltans blik, og opdagede at hesten gik rundt udenfor. Han valgte at ignorere det. Silver tog en dyb indånding, som for at finde mod til at sige det. "Jeg tror godt jeg kan stole på dig. Jeg er en havfrue, og hvis jeg bliver ramt af nogen form for vand bliver jeg forvandlet" Detvar ikke normalt for ham at fortælle det til andre, så det var ret specielt, at sidde i en hule og sige det til en fremmed.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Aug 3, 2009 19:20:57 GMT 3
Heltan så uforstående på ham, og spørgsmålet var tydeligt allerede før det blev stillet. "Hvad er en havfrue?" Han så lidt på Silver et stykke tid, inden han så ud i regnen, som hamrede mod både de tørre blade som lå på jorden og de grønne i træerne. Det var en dejlig, men uvant lyd for ham, og han skuttede sig da køligheden kom ind i hulen.
|
|
|
Post by silver on Aug 6, 2009 17:28:56 GMT 3
"Du ved ikke hvad en havfrue er? Du laver sjov... ikke?" Silver kiggede lidt mistroisk på Heltan, som ikke så ud som om han løj. "Har du ikke hørt om myterne og sådan noget? Altså om havfruer? Hmm.. underligt. Du er nok den første jeg har mødt som ikke ved hvad det er..."
|
|
|
Post by Heltan Apon on Aug 6, 2009 17:44:02 GMT 3
Heltan trak på skulderne og rystede på hovedet, og igen bredte smilet sig på hans ansigt. "Jeg har virkelig ingen anelse om hvad en havfrue er, må jeg indrømme. Men det lyder som noget fra havet, og jeg har aldrig været der i længere tid... Hvad er en havfrue?" Han gentog spørgsmålet og så ud i regnen. "Kunne du... Vise mig det?"
|
|
|
Post by silver on Aug 6, 2009 17:50:26 GMT 3
Silver kiggede lidt panisk ud på regnen. Men vidste ikke helt hvorfor han ikke skulle gøre det. Han kunne jo altid vende tilbage til stedet, og forvandle sig til menneske igen. Silver tog en dyb indånding og trådte så ud i regnen igen. Han mærkede halen komme frem, og stod ikke længere op, men lå ned, med halen der lå i en lille bue.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Aug 6, 2009 17:56:08 GMT 3
Heltan lagde hovedet på skrå og rystede på hovedet. "Jeg har hverken set eller hørt om noget lignende," mumlede han og nikkede. "Men tak for demonstrationen. Halvfisk..." Det sidste mumlede han og fik stykket sammen at han havde ret til ikke at vide hvad det var. Havfruer kom tydeligvis fra havet, og han levede i ørkenen. Og slaver fik vel intet at vide...
|
|
|
Post by silver on Aug 16, 2009 19:45:06 GMT 3
Silver kiggede lidt genert ned i jorden. Det var en meget underlig følelse at blive gloet på af en fremmed, når han var vant til at skjule det. Det kunne jo gå ud over ham. Men han viste på en eller anden måde, at han kunne stole på den anden. Det var bare en følelse han havde. Nu regnede det ikke så meget mere. Regnen var ved at tage af.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Aug 16, 2009 19:58:28 GMT 3
Heltan tog blikket til sig. "Undskyld jeg er så uhøflig," sagde han oprigtigt og det var hans tur til at se genert ned i jorden. Han havde stærke følelser mod uhøflighed. "Men... Du kan ikke lide mennesker?" Det var et gæt. Et rent, uskyldigt gæt, men han følte på en eller anden måde at han havde en allieret her. Måske en, der ligefrem var villig til at kæmpe mod menneskerne, og kunne få sine art med? En, der kunne stå på midanernes side som de første nogensinde?
|
|