|
Post by star on Jun 20, 2009 16:36:28 GMT 3
cornelia var taget hen til markedet, fordi det var længe siden hun havde været ær andre mennesker. Og så var hendes nyskerighed blev vpgnet, derfor var hun gået mod den nærmeste by, og det nærmeste markede. Lige nu gik hun bare rundt og kikkede, hun overvejede at købe noget mad. men hun vidste ikke helt, lige nu morede det hende mest at se alle dem der prøvede at sælge deres vare uden at vide de fleste bare blev hugget
|
|
|
Post by V Baleckali on Jun 20, 2009 16:44:07 GMT 3
V stirrede tankefuldt på en af appelsinerne ovre i frugtboden, hos den der fede mand, der var ved at sælge hindbær til en midaldrende dame. Han ville ikke betale for frugt. Spild af penge. Men appelsiner var også besværlige at skrælle. Æbler havde han ikke lyst til, men han var sulten. Blikket blev kastet over mod en håndfuld lune boller, og hans ben og mave forsøgte ihærdigt, at hive ham derover, men han blev stædigt stående midt i folkemængden. Han var færdig med at stjæle.. Nå ja, næsten færdig. Der var et par nødsituationer somme tider. Når pengene ikke rakte, men mest fordi.. Han kedede sig.
|
|
|
Post by star on Jun 20, 2009 16:47:50 GMT 3
cornelia lo for sig selv, det var da utroligt så lidt som sælgerne så. hun kikkede rundt, det lignede alle andre markeder. hmm gad vide om der ikke var noget læækert et eller andet sted, hun var nemlig ved at dø af sult. hun fik øje på en frugtbod KEEEDELIGT! skreg det inde i hedes hovedet, hun gad so absolut ikke frut lige nu. Hun stoppede kort op, ligeglad med om dem der gik bag hende skule til at gå udennom. det kunne de jo bare gøre
|
|
|
Post by V Baleckali on Jun 20, 2009 16:56:32 GMT 3
V kunne ikke undgå at bemærke en pige, med sit flammerøde, vilde hår, der var stoppet op midt på markedspladsen. Han selv var næsten usynlig. De ænsede ham ikke, deres blikke var tomme, når de var vendt mod ham, som om de kunne se igennem ham. Han vidste ikke hvorfor, men det var åbenbart virkningen, som han havde på folk. Det var også bedst. Han brød sig ikke om, at folk huskede ham. Et smil bredte sig på hans læber. Hånligt. Egoistisk. Hvem kunne også huske en halvblodselver, hvis de aldrig fik fat i hans navn? For der var ikke andre end ham selv. Han gik roligt mod den rødhårede, uden rigtig at vide hvorfor. "Hvis du skal stjæle noget, så find noget bedre end frugt," bemærkede han. Han stod lidt bag hende.
|
|
|
Post by star on Jun 20, 2009 17:01:02 GMT 3
Cornelia fik et chok, hun havde ikke hørt nogen komme. men hun vidste det ikke. hun vendte sig rundt så hu kune se hvem der talte til hende. hun lod blikket flyde en gang rundt på alle menneskerne der var inden hun så på ham. en høj mørkhået mand nok omkring midten af tyverne. " det var nu heller ikke fordi jeg havde tænkt mig det, det virker..ret tåbeligt." sagde hun og kikkede ned på en dreng der tydeligvis ikke delte sammen holdning som hende.
|
|
|
Post by V Baleckali on Jun 20, 2009 17:04:28 GMT 3
"Men du lignede en, der kunne finde på det," bemærkede V. Han rakte hånden frem til hilsen, henkastet. "Hvad er dit navn?" Han var langt højere end hende. Både på grund af aldersforskel, men han var også højere end menneskene. I hvert fald næsten dem alle sammen.
|
|
|
Post by star on Jun 20, 2009 17:07:52 GMT 3
"hmm, det undre mig engentligt ikke" "Cornelia" sagde og færigjode hilsenen ( lyder dumt xD) " og hvad er dit navn så?" spurgte hun samtidig med at hun kikkede ud over pladsen, der var igruden ikke mange i forhold til at det var et markede, men her var nu heller ikke noget særligt.
|
|
|
Post by V Baleckali on Jun 20, 2009 17:18:11 GMT 3
V's ansigt blev lukket og udtryksløst, da han gik op på siden af hende med et skuldertræk. "Bare kald mig V," kom det afvisende fra ham. "Mit navn vedkommer ikke nogen. Man skal alligevel ikke bruge det til noget." Han undgik hendes blik, og så rundt iblandt folk. Det havde lykkedes drengen at liste af med et æble.
|
|
|
Post by star on Jun 20, 2009 17:21:04 GMT 3
hun trak på skuldrende. han var muggen. " jamen okay så..V" hun hun fik øje på boden med brød og boler, se det var noget hun gad og spise, og der var dejlglang kø så hun kune sagtens nå at stjæle en bolle uden der blev opdaget noget. Hun kunne jo også bare stile sig i kø, og vente til det var hendes tur.
|
|
|
Post by V Baleckali on Jun 21, 2009 17:15:59 GMT 3
V betragtede boden, som Cornelia havde fået øje på, og vendte så blikket mod hende. Han gad godt se, hvordan hun fik fat i noget, men på den anden side, var det ikke verdens største udfordring. V selv ville kunne snuppe brødet lige for næsen af damen, endda imens de stod og snakkede. Engang kunne han. Det var slut nu.
|
|
|
Post by star on Jun 21, 2009 17:48:51 GMT 3
´hun overvejede om hun gad, så smilede hun, nå ja what the f**k. hun kunne prøve. hun slenterde forbi nogle af de andre boder og kikkede intresseret på tingene, intil hun igen var faldet i med mængen. til sidst kom hun hen til brød boden. som hun gik forbi uden at 'ænse' men mens damen havde opmærksomheden rettet mod en person der stod på den andenside af boden så damen ikke kunen se cornelia. snuppede hun en bolle og listede ned i sn lomme inden hun fortsatte med at gå, igen lagde mærke til om hun havde taget noget, for igen havde lagr mærkke til om hun overhovedet havde set boden. hun kikkede over skulderen og fik øje på V, men hun fortsatte ldt endnu så hun var skjulet af mængen inden hun gik tilbage. HUn ville dog ikke spise bollen nu, det ville være som at sige se her se her, denne her har jeg ikke købt
|
|
|
Post by V Baleckali on Jun 21, 2009 19:19:05 GMT 3
V himlede med øjnene, overvejede om han gad følge efter hende. Hvorfor skulle han? Følge efter en ung tyvetøs på sin vej gennem markedet? Det gav ikke mening, men det var hvad han gjorde. "Flot fanget," bemærkede han. Han havde listet sig op på siden af hende. Så nemt, når folk ikke lagde mærke til det.
|
|
|
Post by star on Jun 21, 2009 19:23:45 GMT 3
det irreterede hende at hun ikke havde hørt ham dukke op, men han var jo også en blandt mange. det kunne jo have været hvem som helst" fanget?..det ligesom ikke fanget, det taget. Det jo ikke et dyr ..det håber jeg da ikke." hun var kommet så langt væk at det var forsvarligt at spise den nu, men hun lod den ligge lidt. hun kunne spise den på sin vej videre, nu vil hun bare kikke rundt inden hun smuttede, hun var færdig. " hvad laver sådan en som dig her?" spurgte hun nyskerigt.
|
|
|
Post by V Baleckali on Jun 21, 2009 19:27:04 GMT 3
"Det var et slangudtryk. Jeg er gøgler," svarede han ærligt. Måske hans eneste præcise svar i hele samtalen overhovedet. "Hvad laver du her?" Hurtigt emneskift. Hvad som helst, der ikke handlede om ham, og han sprang på vognen tak. Hvis den så samtidig kørte ud af den her verden, så skulle han med glæde give drikkepenge til chaufføren.
|
|
|
Post by star on Jun 21, 2009 19:29:39 GMT 3
"okay." hun undrede sig over hans emneskift, hvad skjulte han? " finder mad..så jeg kan kommer videre." kort og præscist, mere behøvede hun jo heller ikke fortælle en vildtfremmed vel?
|
|