|
Post by Heltan Apon on May 27, 2009 20:11:19 GMT 3
"I forholdt til andre i min egen race eller i forhold til væsner i enhver forstand?" spurgte han, og hans øjne spillede drillende. "I hvert fald, så sad du i den der kro, og slangen er vel den jeg hilste på. Troede slanger var selvstændige og herreløse, men hva' ved jeg? Jeg er ikke en ekspert i krybdyr." Han smilede nu bredt, og klappede beroligende sin hingst, der nu så ud til at være utilfreds med, at den ikke måtte pande skallen ind på denne fremmede.
|
|
|
Post by Finadore on May 27, 2009 20:27:04 GMT 3
Finadore trak på skulderne og rullede med øjnene. Han trådte roligt nærmere og Satji tittede frem på jorden. Den gnæggede lavt og rystede på hovedet. "Satji er ganske selvstændig. Mere som brødre end som herre og dyr." sagde han og lænede sig op af en træstamme.
|
|
|
Post by Heltan Apon on May 27, 2009 20:30:57 GMT 3
Han smilede lidt bredere. "Undskyld hvis jeg fornærmede nogen af jer," sagde han med et grin. "Jeg er bare på fredelig gennemrejse." Ja, bortset fra, at jeg kun køber metal. En lille smule mistænkeligt, må man ærligt indrømme. Han lod halen gå lige så roligt frem og tilbage mens han betragtede de to.
|
|
|
Post by Finadore on May 27, 2009 21:57:48 GMT 3
"Samme her." Finadore grinede svagt af den skjulte joke. Han dræbte jo bare de personer han fik besked på. Enkelt. Og efter som han aldrig blev opdaget, var der aldrig noget ballade.
|
|
|
Post by Heltan Apon on May 27, 2009 22:14:06 GMT 3
Heltan nikkede. Sikkert, en mand, der lignede en trænet mand med en slange i tørklædet og sikkert også var fra Jeanore. Lige så mistænkeligt som hvad jeg har gang i. Så grinede han. "Vi får se, slangeven," sagde han og så på Trommoon. Hingsten strakte hals efter slangen, og han gav den et dask, der var mere lyd end slag. "Slanger ikke gode, Trom," sagde han bebrejdende.
|
|
|
Post by Finadore on May 27, 2009 22:23:33 GMT 3
Finadore rystede svagt på hovedet. "Folk siger; stol ikke på slanger. Men hvem er det de fortæller alle deres hemmeligheder til?..." mumlede han lavt og sukkede. Han hoppede let, greb fat i grenen over sig og sprang derop. "Så... hvilke unåder har du gang i?" spurgte han ligeud og fik igen det ligegyldige ansigt.
|
|
|
Post by Heltan Apon on May 27, 2009 22:33:15 GMT 3
"Slanger bider hestes ben hvis heste ikke ser sig for, og det har Trom aldrig været særlig god til. Hellere at han frygten dem og er opmærksom på dem, end han træder på en og måske slår dem begge ihjel. Jeg kan lide slanger." Han grinede. "Og unåder kender jeg slet ikke til." Sikke en løgn. "Jeg laver bare, hvad jeg plejer, når jeg er her." Der var der til gengæld mere sandhed. "Men jeg mistænker dig for ikke at have rent mel i posen."
|
|
|
Post by Finadore on May 27, 2009 22:37:25 GMT 3
"Jeg kan sige det samme som dig. Jeg laver bare mit arbejder. Om end jeg ikke er hvad man tror." sagde Dore og smilede svagt da Satji vendte tilbage til ham. Slangens snoede sig om ham og forsvandt i hans tørklæde igen. "Jeg laver hvad jeg plejer, når jeg er her." sagde han stille og grinede lavt.
|
|
|
Post by Heltan Apon on May 27, 2009 22:55:37 GMT 3
"Ja, så fik jeg den tilbage i hovedet. Jeg køber metaller. Jern, tin, kobber, stål, andre specielt udvalgte metaller, som jeg kan bruge til mit arbejde. Og det er så, hvad jeg er her for, og for at give fordomsfulde mennesker en lærestreg. Dog er det sidste mere fordi, jeg finder det morsomt." Hans hale vred sig tilfredst rundt. "Alle midanere er i stand til at lave et dumt ansigtsudtryk, men det er en kunst at være i stand til at bruge det."
|
|
|
Post by Finadore on May 29, 2009 21:24:21 GMT 3
"Størstedelen af alle væsner er i stand til at se dumme ude... Mange er det også i virkeligheden." Sukkede Dore og rystede på hovedet. "Om jeg kan begribe hvad du skal med det metal... Men gæt.. hvad tror du mit arbejde er? jeg lover at svare ærligt."
|
|
|
Post by Heltan Apon on May 29, 2009 21:47:12 GMT 3
"Jeg ville sige... En eller anden form for morder. Men jeg ved jo ingenting, sådan et dumt, stort dyr jeg er bestemt til at være." Han aede Trommoons hals, og grinede. "Ikke at der er noget i vejen med store, dumme dyr, selvfølgelig," forsikrede han hingsten, der bare stod og åndede ham op i hovedet, da den opdagede, at han ville snakke med den.
|
|
|
Post by Finadore on May 29, 2009 22:02:15 GMT 3
"Godt gættet." sagde Dore og nikkede. Han gik ikke mere i dyben om sit arbejde og trommede fingerne mod træstammen. Satji var forsvundet igen. Han betragtede hesten og midaneren med en rynket pande.
|
|
|
Post by Heltan Apon on May 29, 2009 22:17:42 GMT 3
Heltan så op på Dore igen. "Jeg fik ikke fat i dit navn, men i følge dit arbejde, så er det vel ikke sikkert, at du vil give mig det. Selvom, ja, hvad skulle en midaner kunne gøre ondt med et navn på en morder? Jeg tror ikke, jeg er nogen trussel for dig." Han grinede, som om det var det mest normale i verdenen at møde en morder i en skov, hvor der ikke var nogen vidner.
|
|
|
Post by Finadore on May 31, 2009 13:30:21 GMT 3
Dore grinede hæst. "Dum er du tydeligvis ikke. Hvis mit hoved nu var meget værd? hvad så?" spurgte han og rystede på hovedet. "Nej... men en klog midaner kan vel, ligesom så mange andre, få brug for en andens død." Dore smilede. "Bare kald mig Dore."
|
|
|
Post by Heltan Apon on May 31, 2009 13:43:27 GMT 3
"Mit navn er Heltan. Og jeg har rigeligt, der ville være i stand til at dræbe for mig." Han grinede også, og skubbede Trommoons hoved væk, da den ville nappe i hans tøj. "Så, hvilke ærinder havde du i byen? Et arbejde? Eller er du på ferie? Alle har brug for en ferie en gang i mellem." Trommoon så fornærmet på ham, men Heltan smilede bare videre.
|
|