|
Post by V Baleckali on Jun 11, 2009 18:34:51 GMT 3
"Jeg tror nu godt du kan klare dit livs største krise uden en vidtfremmedes hjælp," svarede V roligt. Han havde ikke lagt mærke til, at han havde ladet sig falde lidt bagud, lidt til højre for hende igen, og han kiggede rundt, for at se, om kroen var i nærheden. "Du kender mig trods alt ikke.. Hvilket bringer os tilbage til mit spørgsmål. Hvor kommer du fra, Shin?" Navnet blev spyttet ud med syrlig sarkasme. Han troede ikke på, at det var hendes rigtige navn.
|
|
|
Post by Shinee on Jun 11, 2009 21:46:09 GMT 3
Shin kiggede bare tilbage med kolde øjne. "Nogle få ting: for det første, ville det være nok hjælp at vise mig hvor kroen var, og så kunne du ellers skride til det nærmeste bordel, hvis du havde lyst. For det andet, så rager det stadig ikke dig hvor jeg kommer fra." sagde hun så venligt, og smilede spottende.
|
|
|
Post by V Baleckali on Jun 12, 2009 17:39:17 GMT 3
"Åh du må virkelig undskylde, at jeg spurgte," svarede V iskoldt, men stadig roligt og kontrolleret. "Og forresten.. Tak fordi du værdsætter min hjælp." De nåede kroen, og han bukkede ironisk for hende, hvorefter han åbnede døren indtil krostuen. "Det var så lidt," tilføjede han.
|
|
|
Post by Shinee on Jun 13, 2009 13:31:44 GMT 3
Shinee grinede og klappede ham på kinden. "Du forstår virkelig at opføre dig rigtigt!" sagde hun med påtaget overlegenhed. Hun kiggede ned på ham og løftede øjenbrynet. "Hvis livet havde vidst sig i dine øjne ville du have været mere værd." Hun vendte ryggen til hamuden at forklare og trådte ind i kroen.
|
|
|
Post by V Baleckali on Jun 13, 2009 16:24:34 GMT 3
V rullede med øjnene, og fulgte med ind. Han var sulten, det var den eneste grund. Men måske også for at se, hvad hun ville stille op. Døren smækkede i bag ham, men ikke så snart den var lukket, blev den flået op igen. En mand der var høj, men ikke høj nok til at være højere end V, skubbede sig brutalt fremad, og lod sig falde ned ved et ledigt bord med en hård mine. En af de slags børster, der troede, at de var alt i verden, men som i virkeligheden bare krøb sammen som en anden kujon, så snart man var i overtal eller stod med en kniv i hånden. V blev stående lidt, spærrede for døren, rokkede lidt frem og tilbage på fødderne, før han slog sig ned ved siden af manden, der lige var kommet ind. Der var ikke andre ledige pladser.
|
|
|
Post by Shinee on Jun 30, 2009 12:50:43 GMT 3
Shinee gik direkte mod baren. Hun bestilte uden betænkninger en stor fadøl og skar ansigt. Man måtte vidst ikke drikke når man var gravid... Men hun havde brug for noget at skylle oplysningen ned med, så øl blev det. Hun fik skubbet en billig skøge af en stol og overtog den med et lille smil.
|
|
|
Post by V Baleckali on Jul 9, 2009 8:55:13 GMT 3
Manden så sig sur på V fra starten af. "Hva' laver du her?" Gryntede han vredt. V smilede falskt. "Vi skal nok blive gode venner." V lagde hovedet på skrå, i et forsøg på at læse mandens næste reaktion. Vrede. Manden slog hånden i bordet. "Skrid fra mit bord!" Brølede han. "Så nu er det dit bord, hm?" V blev provokerende siddende, så rundt, og ignorerede manden, der sikkert ville forsøge at slå ham i gulvet, hvis han sagde mere.
|
|
|
Post by Shinee on Jul 13, 2009 21:47:59 GMT 3
Shinee tog en dyb indånding og bundede kruset - til manges undren. Hun kunne mærke øjnene var ved at poppe ud af manges øjne, da hun fik fuldt kruset igen og endnu engang tømte det. "så blive ved det," brummede hun og skubbede kruset væk. Måske bare en lille en mere... Hun sad allerede med et fyldt krus igen.
|
|
|
Post by V Baleckali on Jul 17, 2009 2:31:57 GMT 3
V betragtede den gravide 'Shin' med et lettere skjult smil. Det var jo ikke lige frem fordi hun pylrede om det lille barn i maven. Han overvejede et kort øjeblik, at gå over til hende, men afslog så tanken, og blev siddende ved sin plads.
|
|
|
Post by Shinee on Jul 27, 2009 20:08:20 GMT 3
Shin skubbede endnu engang kruset væk. Nu måtte det stoppe.... Hun strøg en hånd gennem sit lange hår og rystede på hovedet. Huskede en samtale for flere måneder tilbage.... Hun skar vredt ansigt. Det var typisk.
|
|
|
Post by V Baleckali on Aug 4, 2009 13:02:24 GMT 3
V rejste sig, for at slå sig ned ved Shins bord. Han sagde ingenting i lang tid, men stirrede bare mod døren, så folk komme og gå. Han kunne altid finde på noget provokerende at sige, når han gad, men i virkeligheden kedede han sig bare virkelig, virkelig inderligt. Han havde brug for noget underholdning. Noget mystisk han kunne fordybe sig i, noget mystisk hinsides den kendte, evige hverdag, som alle sled sig igennem.
|
|
|
Post by Shinee on Aug 4, 2009 13:08:48 GMT 3
"Sig' mig, hvad tror du at du har gang i?" spurgte Shin hårdt og stirrede vredt på ham. Det irriterede hende grænseløst. Hun strøg en hånd igennem håret og trak vejret dybt. Alkoholen havde ingen synderlig virkning på hende.
|
|
|
Post by V Baleckali on Aug 5, 2009 22:25:37 GMT 3
Der gik flere minutter i stilhed, efter hendes udbrud. Ja, hvad havde han egentlig gang i? Han havde lyst til at finde svaret, men det lå ikke helt for næsen af ham, som man kunne have håbet på. Han kiggede blot på hende, med et udtryksløst ansigt, så udtryksløs som hele hans person, så ufattelig usynlig i samfundet, i verden. Kun fordi han ønskede det. Han kunne nok gøre opmærksom på sig selv, men det ville han ikke. Uden bekymring mødte han hendes blik. "Jeg er her bare," var alt, hvad han kunne komme op med.
|
|
|
Post by Shinee on Aug 5, 2009 23:03:36 GMT 3
"man bliver ikke blind af at være gravid..." hvislede hun ironisk. "men jeg vil hellere have et svar jeg kan bruge..." hendes stemme var pludselig sød og indtrængende. "du ved... Et svar jeg ikke selv skal finde betydningen af."
|
|
|
Post by V Baleckali on Aug 5, 2009 23:20:06 GMT 3
"Undskyld at du ikke kan lide mystik," sagde V uprovokeret, uden at have tænkt sig at svare ordentligt. "Du kan altid lade som om, jeg ikke er her." Han strakte benene, og trommede let på bordet med fingrene, men greb sig i det, og lod være. Kedsomhed igen.
|
|