|
Post by Tlagie on Jun 4, 2009 19:45:33 GMT 3
Tlagie kiggede lidt på ham og blev pludselig meget alvorlig i ansigtet. Hun kiggede ned på sine ting og betragtede dem lidt. "Jeg synes vi skal starte med en rose." sagde hun så og rakte ham et stykke kul. Hun tog også selv et stykke og sad lidt, mens hun huskede. Så tegnede hun. Langsomt, så han kunne se hvad hun gjorde.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jun 4, 2009 19:51:45 GMT 3
Heltan fulgte hendes bevægelser længe, og lod hende blive næsten færdig inden han selv begyndte. Gentog hendes bevægelser så godt han kunne, mens han næsten kun så på hendes papir, og smilede bredere da han endelig fik øje på sin egen, på trods af, at den kun var halvfærdig. Den var flottere end han troede, han var i stand til at lave dem. Underligt at han altid undervurderede sine evner når han lærte nye ting.
|
|
|
Post by Tlagie on Jun 4, 2009 20:05:18 GMT 3
Tlagie sluttede med at tegne en lang lige tynd strej under selve rosen. Stilken. Hun smilede og kiggede så på hans. Smilet blev bredere. "Flot! hvor er den bare pæn! Du er virkelig god til det!" udbrød hun og klukkede fornøjet. Hun skrev sit signatur i hjørnet af sit papir og fandt en mappe frem, som hun lagde det i. "Du har virkelig talent!" sagde hun næsten hengivent.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jun 4, 2009 20:09:24 GMT 3
Heltan grinede til hende og så op mod himlen. De havde stadig rigelig med skygge. "Mange siger det når jeg lære noget af dem," sagde han og så ned på hende med sine stormgrå øjne. "Det er sjovt at alle er så enige om mit arbejde." Han så på hendes tegning og derefter på sin egen. "Men du er stadig langt bedre end jeg."
|
|
|
Post by Tlagie on Jun 4, 2009 20:21:31 GMT 3
Tlagie smilede og nikkede så. "Jeg har nok også øvet mig mere end du har." sagde hun og kiggede ned på hans tegning. "Skal vi prøve at tegne noget svære? Du ser ud til at være god nok til det, jo!" Hun smilede skævt og betragtede hans tegning. Den var ganske smuk, i almindelig forstand, det måtte hun sige. Hun havde aldrig mødt en som ham.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jun 4, 2009 20:28:40 GMT 3
Han nikkede, ivrig efter at fortsætte, og så ud til at tænke sig om. "Det er mig, der skal bestemme igen, ikke?" spurgte han og smilede skævt. "Måske..." Han grinede. "Jeg elsker blomster," sagde han så og grinede igen. "Hvad med en... en marguerit? De flotte." Han så drømmende ud over Midas landskab.
|
|
|
Post by Tlagie on Jun 4, 2009 20:34:31 GMT 3
Tlagie grinede og nikkede så. "En marguerit, så. Men det skal være svære endnu. En eng af dem." sagde hun så og smilede bredt. Hun skitsede lidt og begyndte så rigtig at tegne. Stadig ikke hurtigt, eller stresset, så han kunne følge med og selv nå at tegne. Hendes hænder gled ned over papiret og hendes blik bevægede sig langsomt fra punkt til punkt.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jun 4, 2009 20:53:31 GMT 3
Heltan lod ikke øjnene forlade hendes tegning, mens han selv lod sit kul strøge over papiret. Han kunne lide det, meget, selvom han ikke fornemmede hvad han lavede. Han så tilbage på sin tegning, og selvom han ikke mente, den var helt så pæn som sin første, var den stadig overraskende. Han lærte åbenbart ikke af sine fejl med at undervurdere sig selv.
|
|
|
Post by Tlagie on Jun 4, 2009 21:20:21 GMT 3
Tlagie rystede på hovedet da hun kiggede på hans tegning. Så klappede hun ham let og forsigtigt på kinden, og klukkede igen. "Det er altså ganske imponerende. Jeg har haft en enkelt lærling gennem tiden og han var næsten lige så god som dig." Hun grinede og lagde hovedet på skrå. "Har du lyst til at tegn mere?" spurgte hun venligt så.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jun 4, 2009 21:32:08 GMT 3
"Selvfølgelig. Jeg lægger ikke noget fra mig så længe jeg endnu har interesse, og jeg nyder virkelig det her. Kan vi lave noget større? Håber ikke jeg er for utålmodig, men det er spændende." Han grinede. "Jeg elsker at lære nye ting, det har jeg vidst sagt." Han talte meget hurtigt mens han betragtede sin tegning.
|
|
|
Post by Tlagie on Jun 4, 2009 21:38:12 GMT 3
"Det har vidst ganske rigtig nævnt," grinede Tlagie og nikkede så langsomt. "Hvad med... At du skal tegne mig, og så tegner jeg dig. På samme tid." Hun smilede skævt, udfordrende og nysgerrigt. Det ville være sjovt for hende selv, hun havde aldrig tegnet en midaner før. Hendes ansigt blev tænksomt og hun nikkede for sig selv. Det skulle nok blive spændende. "Vil du være med til det? - ikke noget kapløb eller sådan... Man skal bare tegne den anden."
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jun 4, 2009 21:50:06 GMT 3
Han nikkede, og betragtede hele hendes krop, som han fandt meget tiltrækkende og smuk, og smilede videre. "Jeg ville med glæde forsøge at gøre det, men jeg er bange for at jeg ikke kan gøre dig helt ret." Han strøg papiret med engen og smilede igen. "Men jeg vil prøve. Det ville være en dejligt udfordring."
|
|
|
Post by Tlagie on Jun 4, 2009 21:55:04 GMT 3
Tlagie smilede bredt, glad og frisk over det nye projekt. "Det skal nok blive sjovt!" udbrød hun og lagde hovedet på skrå, mens hun betragtede ham. "Du kan lægge dine tegninger heri, så de ikke flyver væk eller bliver ødelagt af sandet," tilføjede hun lidt efter og rakte ham sin mappe. "Du skal nok dem tilbage når vi er færdige med at tegne."
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jun 4, 2009 22:05:39 GMT 3
"Du må gerne få dem, og beholde dem," svarede han og rakte hende papirerne med det sædvanlige smil. Så så han ned på det nye papir, der skulle prydes med hende, og tog fat i sit kul. "Skal vi begynde?" spurgte han og så op på hende igen. "Eller her du mere at sige? Råd, vejledning, ting du ikke har nævnt?"
|
|
|
Post by Tlagie on Jun 4, 2009 22:27:37 GMT 3
Tlagie tænkte sig om og rystede så på hovedet. "Skulle da lige være at du altid skal huske at skrive navn på det, du laver." grinede hun så og tog i mod papirene. Hun lagde dem ned i sin mappe og nikkede så. Hun var klar. "Skal vi så gå igang!" det var ikke et spørgsmål. Hun bøjede hovedet let og begyndte at tegne en utydelig skitse.
|
|