|
Post by Heltan Apon on Jun 2, 2009 22:53:03 GMT 3
"Det var ikke ment som komplimenter," smilede Heltan og så på hende. "Jeg beskrev bare hvor få ligheder der er på dig og en fladfisk." Hans hale smøg sig om stolens ryg mens han flyttede blikket mod krofatter og den anden. De så stadig på ham efter hans latterudbrød, og det fik hans hale til, i stedet, at feje langsomt frem og tilbage. Morsomt.
|
|
|
Post by Tlagie on Jun 3, 2009 15:05:29 GMT 3
Tlagie grinede lidt og fulgte hans blik. "sjovt?" mumlede hun spørgende, og gik langsomt tilbage til sin stol. Hun satte sig elegant og lagde benene over kors. "gud fader bevares. Det kunne da vel ikke blive køligere..." sagde hun dramatisk og en kølig vind strøg gennem lokalet.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jun 3, 2009 15:16:40 GMT 3
"Bare en lille smule morsomt," sagde han og fortsatte med at smile og lade halen feje langsomt frem og tilbage. Han var afslappet, bortset fra mundvigene og det der var deromkring. "Men her er ikke varmt endnu. Behageligt. Men jeg er jo også midaner, ved ikke hvordan mennesker mærker varmen."
|
|
|
Post by Tlagie on Jun 3, 2009 15:30:36 GMT 3
"Jeg synes her er dejligt. Meget." mumlede Tlagie og trommede lidt på bordet med fingerne. Hun betragtede resterne af sin mad, gad ikke spise den. Så rejste hun sig. "Jeg må have et eller andet at lave... Ellers går jeg bersærk."
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jun 3, 2009 15:51:05 GMT 3
Heltan gjorde ikke mine til at ville rejse sig lige med det samme, men betragtede bare hendes rester med stor interesse. Et dyr, der var for høfligt til at angribe sit bytte. Hvor komisk det end lyder. "Så finder vi noget andet at lave... Hvis jeg må få resten af din mad." Han grinede igen og prikkede til hendes tallerken.
|
|
|
Post by Tlagie on Jun 3, 2009 19:27:21 GMT 3
Tlagie grinede og skubbede tallerken over til ham. "Bare spis!" sagde hun og tænkte lidt over hvad de så skulle lave... Endnu en vind fløj gennem lokalet, men Tlagie var ikke selv klare over det.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jun 3, 2009 19:35:46 GMT 3
"Tak, du fine," grinede han og tog maden og spiste med glæde det hele, selvom han ikke var glad for grønsager. Han havde lyst, og desuden hævdede nogen at det var sundt. Og selvom mennesker var nogle værre nogen, så så havde du tit ret i hvad de hævdede og sagde. Ikke altid, ingen havde altid ret, men tit. Meget tit.
|
|
|
Post by Tlagie on Jun 3, 2009 19:42:53 GMT 3
Tlagie betragtede Heltan spise. "... Har du et forslag til hvad vi kan lave?" spurgte hun stille. Hendes blik ramte den allerede tomme tallerken. Hun smilede svagt og tænkte lidt. "Hvis du ikke kan lide det, hvorfor spiser du det så?" Hendes stemme var nysgerrig.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jun 3, 2009 19:46:02 GMT 3
"Fordi det udfordre smagsløgen. Og altid ren, råt kød er kedeligt i længden. Og jeg synes det er morsomt." Han grinede. "Men hvilke kunstner kan du, eller hvad man nu kan sige? Jeg vil meget gerne lære noget nyt. Hvis du har noget interessant." Han smilede bredt og meget interesseret. "Hvad som helst er godt nok til mig. Jeg er ikke kræsen."
|
|
|
Post by Tlagie on Jun 3, 2009 19:54:27 GMT 3
Tlagie smilede udfordrende. "Jeg kan lære dig at tegne! Det er det eneste jeg kan, udover at danse... Og få ilden til af bluse op." Hun blinkede og rejste sig. "Så! hvad vil du lave, Heltan?" spurgte hun højt og slog ud med armene. Hun ignorede bevidst den forbløffede krofatter og mutter og grinede.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jun 3, 2009 23:01:59 GMT 3
Han smilede bredt og fremviste et bare spidse, hvide tænder endnu en gang. "Jeg kunne godt tænke mig at lære tegning, hvis du gider at spilde din tid på mine klodsede fingre. Jeg har aldrig prøvet rigtigt at tegne..." Han så lidt usikkert ned på sine unormale fingre, der ikke var skabt til meget mere end at løbe på fire ben og bore sig ind i byttets krop.
|
|
|
Post by Tlagie on Jun 4, 2009 16:51:56 GMT 3
Tlagie smilede beroligene. "Jeg kan være ganske tålmodig når det skal være." Hun greb ud og tog hans hånd, for derefter at gribe sin taske med den anden. "Kom så!" Hun trak ham med udenfor og hen i skyggen af huset. Her slap hun ham og dykkede hovedet ned i tasken.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jun 4, 2009 17:15:44 GMT 3
Heltan betragtede hende bare lidt, før han så ud over Midas landskab og smilede afslappet. Solen var ved at få fat og varme sandet, men der var endnu meget længe til at den ville stå lige op over deres hoveder. "Du kan ikke klare at være stille. Eller også har du en eller anden form for klaustofobi." Han grinede. "Men det er altid rart at komme udenfor."
|
|
|
Post by Tlagie on Jun 4, 2009 19:06:07 GMT 3
Tlagie smilede, stadig med hovedet begravet i tasken. Så rettede hun sig op og kastede en blok papir hen til ham. Så fiskede hun nogle forskellige ting op. "Kul... Bly... Malerpensel..." hun fortsatte med at remse ting op, som man kunne tegne eller male med. Hun smilede til ham og satte sig på jorden med benene over kors. Nu havde hun også selv en blok i hænderne. "Hvad skal vi så tegne?" spurgte hun og kiggede afventende på ham.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jun 4, 2009 19:20:18 GMT 3
Heltan så ud til at tænke lidt, mens han endnu smilede. "En... Sommerfugl." Han grinede højt og betragtede alle hendes ting, og det var usikkert, om han havde været alvorlig, eller om det bare var drilleri. Men hans smil forsvandt da han så ned på tingene. Så så han pludselig op igen, på hendes hår, efter at have remset tingene op igen i hovedet, og smilede så igen. "Hvis det er for svært," sagde han med et alvorligt smil. "Så tror jeg, jeg vil tegne en rose."
|
|