|
Post by Heltan Apon on May 26, 2009 14:32:43 GMT 3
Solen stod på sit højeste mens han red ind i gården, og stod af Trommoon for at sætte hingsten i stald. Han var, som midaner, ligeglad med varmen, men han var lige kommet fra at handle i Markare og syntes, at han skulle have en ordentlig seng for natten. Han bevægede sig ud fra stalden og over mod kroen. Kroværten så længe på ham, da han gik ind, og sagde så meget stift: "Jeg ejer intet af værdi. Du får ikke noget her." Heltan smilede og lagde hovedet på skrå mens hans hale fejede blødt fra side til side. "Det var da sørgeligt. Jeg håbede på noget god mad og en seng. Men hvis du ikke vil have mine penge, så går jeg da bare igen." Han vendte sig om, men kroværten stoppede ham. "Nej, nej, ikke sådan ment. Jeg mener, det var jo... Jeg ville ikke fornærme dig... Jeg var..." Heltan så på ham og smilede venligt. "Ja, ja, så lader vi det ligge. Hvor meget for et værelse og noget kød? Rødt kød. Nej, ikke råt, rødt, næsten råt, så er det bedst."
|
|
|
Post by Tlagie on May 26, 2009 14:45:57 GMT 3
Tlagie smilede bredt og sprang næsten ind af døren, til kroen. "Tilbage, krofatter! Hvad siger du så?!" hun dansede let over gulvet, hen til krofatteren og ignorede midaneren. "Jeg er tilbage. Er du ikke glad?" Krofatter stirrede på hende, øjnene ved at poppe ud af hovedet. "Sluk ovnen, alt ild i hele huset!" brølede han så højt og Tlagie sprang forskrækket baglæns. "Ej ta' det nu roligt.." mumlede hun og trak så på skulderne. "Jeg bringer jo en frisk vind..." sagde hun så da krofatteren vendte sig mod midaneren igen. Hun kiggede lidt rundt og lod sig så dumpe ned på en stol i nærheden. Hun kiggede lidt ned af sig selv. Tøjet var ikke andet end en skjorte, en kjole uden på skjorten, lang og løs og til sidst en (emilfralønneberg) hat på hovedet. Ved hendes fødder stod der en halvstor skuldertaske.
|
|
|
Post by Heltan Apon on May 26, 2009 15:29:46 GMT 3
Heltan smilede skævt af hende og gav krofatter nogle penge på bordet uden at kigge, hvor mange der var. "Måske skal vi bare sige råt kød, hvis det hjælper," hviskede han venligt og gik hen til Tlagie. "Du forstår at gøre opmærksom på dig selv, må jeg sige," sagde han og lænede sig op af en stol på den modsatte side af, hvor hun sad, mens hans hale lagde sig afslappet ned af det ene ben.
|
|
|
Post by Tlagie on May 26, 2009 16:06:57 GMT 3
Tlagie grinede til ham. "Det er ikke med vilje. Bare lang tid siden at jeg har vejret her."sagde hun og sukkede. "Folk har en tildens til at huske mig. Du kan spørge overalt. De ved alle sammen hvem jeg er." tilføjede hun så og tog hatten af. "Sæt dig bare, du..." hun smilede bredt til ham.
|
|
|
Post by Heltan Apon on May 26, 2009 16:32:03 GMT 3
Heltan nikkede og satte sig på stolen foran hende. "Så... har du noget imod ild?" Han så meget uskyldig og halvdum ud, og lod halen ligger sig ved siden af sig da han gik ned. "Og... Hvorfor er du i Mida? Meget få mennesker kan lide at være her." Hans normale, intelligente blik og interesserede ansigtsudtryk kom tilbage og hviskede det falske dumme ud.
|
|
|
Post by Tlagie on May 26, 2009 16:37:43 GMT 3
Tlagie grinede. "Jeg har intet imod ild!" sagde hun højt og fik et kort sekund et sindsygt udtryk i øjnene. "Hun brænder alt af, hvis der er ild i nærheden." lød det surt fra krofatteren og Tlagie rakte tunge. "Jeg elsker varme. Og ild. Det er varmens grund til at jeg er her. Og du har ret, mennesker kan ikke overleve her. Men dæmoner, vinddæmoner kan særdeles godt." Hun blinkede til ham og grinede, da en let, kølig vind gled igennem lokalet.
|
|
|
Post by Heltan Apon on May 26, 2009 17:08:01 GMT 3
"Er du pyromani-agtig, eller er det bare for varmens skyld du elsker det? Altså, nydelsen ved at se den fortære sine omgivelser eller fordi den er kilde til varme og lys og desuden er smuk?" spurgte Heltan afslappet, og lænede sig tilbage i stolen. "Jeg nyder selv ilden meget, men det ikke sådan, at jeg ville have den til at... Ja, angribe folk. Jeg er i stand til at få den til det."
|
|
|
Post by Tlagie on May 26, 2009 18:02:56 GMT 3
"Jeg elsker bare ild. Alt ved det. Varme, skønhed, lys.... altid." sagde Tlagie. "Og hvem ønsker at se ilden fortære mennesker? Det sker jo bare, ikke? En gang i mellem.." hun grinede lidt skingert, og rystede på hovedet. "Jeg er en pyroman. Og jeg forstår godt hvorfor folk slukker ilden, når jeg er i nærheden. Men jeg kan ikke gøre for det."
|
|
|
Post by Heltan Apon on May 26, 2009 18:10:28 GMT 3
"Jeg har aldrig mødt sådan en før," sagde Heltan grinende. "Men jeg har set værket efter en i... Jeanore, var det vidst. Nogle huse, der blev brændt ned, inden de fik det under kontrol. Fire mennesker døde, og en hund, hvis jeg husker rigtigt." Han lod tungen glide over den ene skarpe tand. "Men jeg er sulten. Hvor svær er det at finde kød?" Han så over mod krofatter, der holdt øjnene på Tlagie. "Ja, så svært."
|
|
|
Post by Tlagie on May 26, 2009 18:28:36 GMT 3
"Undskyld jeg holder dig fra din mad. Hvis du holder mig fast, så kan krofatter roligt hente den." Tlagie grinede og holdt armene frem. Hun holdt øje med krofatter, der fik et noget misfarvet ansigt. "Rolig nu... Sidste gang skete der jo ingen skade, vel?" hun rystede på hovedet.
|
|
|
Post by Heltan Apon on May 26, 2009 20:04:21 GMT 3
"Jeg vil bare gerne have råt kød, medmindre det er imod dig. De fleste midanere kan ikke håndtere ild eller kan ikke håndtere deres sult, så får sjældent andet. Men jeg vil ikke give dig kvalme eller noget lignende. Mennesker forstår det ikke." Han så over på krofatter, der så meget ængstelig ud. "Han er vidst bange for sin kros liv..."
|
|
|
Post by Tlagie on May 26, 2009 20:09:57 GMT 3
"Som om at han bør være det..." Snerrede hun og lukkede øjnene. En vind søgte rundt i hele kroen og et sted var der et tændt starin lys. "...ild..." hviskede hun og åbnede øjnene. "Der er ild..." Hun smilede bredt og sprang af sted, op af trappen. Og krofatter fulgte efter, brølende af fuld hals. "Bare tag hvad du vil have!" råbte hun fraværende til midaneren inden hun sprang videre efter ilden.
|
|
|
Post by Heltan Apon on May 26, 2009 20:14:12 GMT 3
Heltan fór efter, strøg forbi krofatter på trappen, og på fire ben og med halen lige i vejret sprang han efter for op på hende og holdte hende nede, men han fik øje på ilden og slukkede den med et blink med øjet. Han så smilende ned på hende. "Du kan bare ikke sidde stille, var?" sagde han bredt smilende mens krofatter kom ind, brustende og rød i hovedet.
|
|
|
Post by Tlagie on May 26, 2009 21:08:40 GMT 3
Tlagie grinede og rystede på hovedet. "Aldrig!" sagde hun så og smilede. "Tak... Jeg gider ikke sove under åben himmel." hun trommede lidt i gulvet, med fingerne mens hun ventede på at han flyttede sig. "Gider du?" hun rykkede lidt på sig for at komme op.
|
|
|
Post by Heltan Apon on May 26, 2009 21:21:14 GMT 3
"Du er ellers så smuk fra denne vinkel," komplimenterede han hende og fjernede noget af håret fra hendes ansigt. "Nå, ikke tid til den slags pjat, jeg er sulten." Han sprang af hende som en kat og gik så op på bagbenene... øh, sine ben igen. Han gik langsomt ned af trappen med halen blødt fejende efter sig.
|
|