|
Post by Heltan Apon on Jun 5, 2009 23:14:02 GMT 3
"Hvis man kun arbejdede med de ting man kan lide, så ville man sikkert være meget lykkeligere," mumlede Heltan med et grin, og det var ikke sådan, at smilet på hans ansigt var falskt eller forkert. "Og hvis det omhandlede heste og planter, så er der jo en mulighed for at man kunne overleve på det."
|
|
|
Post by V Baleckali on Jun 6, 2009 0:04:44 GMT 3
"Det er sikkert rigtigt," nikkede V. "Men arbejder du så med planter eller heste?" Han hævede det ene øjenbryn. Nej garanteret. Hvad ville en plantemand lave i en våbenbod? Eller en stalddreng? Staldmidaner måske. Eller hesteavler.. Eller.. Åh, der var faktisk mange muligheder. En skam at V ikke brød sig om planter. Men hvor mange brugte også deres liv på planter egentlig? En gartner.. Okay, nu stoppede han. Han var omrejsende gøgler, og om han så havde lyst til at være med i en spisekonkurrence, så skulle det ikke blive til noget. Ingen grund til at kæmpe med noget nyt, når man kunne noget andet i forvejen.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jun 6, 2009 0:44:33 GMT 3
"Ja, på en måde. Jeg har en hest, og eftersom vi er enige om at jeg ikke har noget rigtigt arbejde, fordi jeg leder en midanerstamme, men alle kan bruge viden om planter til noget. Hvilke planter der kan bruges mod sygdomme og skader, hvad man kan spise. Og... jeg har en hest, og er... på en måde hesteavler." Han grinede.
|
|
|
Post by V Baleckali on Jun 8, 2009 18:20:32 GMT 3
V trak på skulderen. "På en måde? Hvad skal det præcist sige?" Et kort smil strejfede hans ansigt, før det forsvandt igen, og han rettede sig op på stolen, hvorefter han igen lod blikket glide rundt. Han spottede hurtigt de nye, der var kommet ind, kastede et blik på servitricen der travlt vimsede rundt omkring, lod blikket flakke gennem hele kroen igen, og så tilbage på midaneren. Heltan.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jun 8, 2009 21:19:53 GMT 3
"Det vil præcist sige, at jeg helst vil undgå at plapre løs for at forklare hvad det betyder," sagde Heltan og så over mod døren. En kvinde stod og stirrede på ham, som om han var regn der faldt opad, og han vinkede venligt til hende. Hun så ud til at få kuldegysninger og vendte sig hurtigt væk. "Folk er så åbne," mumlede Heltan smilende.
|
|
|
Post by V Baleckali on Jun 8, 2009 21:43:13 GMT 3
"Selvfølgelig. Hvem vil ikke være åben overfor en bamset midaner?" Et drillende glimt sprang kort frem i V's øjne, før hans ansigtsudtryk blev seriøst igen, og det så ud til, at han mente det. Det var selvfølgelig bare skuespil. Men han var spændt på Heltans reaktion.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jun 8, 2009 23:17:07 GMT 3
"Bamset" spurgte Heltan og var først overrasket, og han sagde det så højt at de nærmeste så overrasket på dem. "Det har jeg ikke..." begyndte han, men nåede ikker længere inden overraskelsen forsvandt, og han begyndte at grine så højt, at folk ude på gaden stoppede op og kiggede ind for at finde ud af, hvem der grinede. Man behøvede vel ikke at sige, at folk var begyndt at stirre.
|
|
|
Post by V Baleckali on Jun 9, 2009 15:49:08 GMT 3
V lo kort med, og nedstirrede folkene på gaden, der var stoppet op, nedstirrede de i kroen, der mere end bare gloede, og han var god til det. For det første var han højere end dem alle, for det andet var det intet problem for ham at være hård og kold, når det lige kom over ham.. Nogen kiggede skamfuldt ned og vendte tilbage til deres egne sager, imens andre stadig bare stirrede, som om deres øjne skulle falde ud.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jun 10, 2009 1:06:56 GMT 3
Heltan trak vejret dybt og klukkede lidt til de nærmeste stirrende, inden han fik så meget styr over sig selv, at han kunne snakke igen. "Folk tror åbenbart ikke, at vi har følelser," grinede han til V og så over folk, der nu igen stirrede på dem med en munterhed og varme, der ikke længere var dem skræmmende. Den virkede ægte, men om det var på grund af hans grin eller hans ord, eller om det var noget helt tredje, det kunne han ikke sige.
|
|
|
Post by V Baleckali on Jun 10, 2009 16:11:21 GMT 3
"Er det her jeg skal sige noget klogt om, at alle har følelser?" Spurgte V sarkastisk og slog ud med hånden efter en usynlig flue, der nok slet ikke eksisterede. Hans latter var holdt brat op, men det betød ikke, at han ikke morede sig. Det var ikke alle, der buldrede som et andet lavabjerg, kvalt i latter, når de fandt noget sjovt.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jun 10, 2009 16:38:39 GMT 3
"Jeg tror ikke nødvendigvis at alle har følelser," mumlede Heltan mens folk endnu stirrede på dem. "Altså, alle har selvfølgelig følelse, alt levende, men de har ikke nødvendigvis alle følelser, det er hvad jeg mener." Han smilede stadig, og folk så uforstående på hinanden. Han fandt dette usigeligt morsomt, det måtte han indrømme.
|
|
|
Post by V Baleckali on Jun 10, 2009 18:33:04 GMT 3
"Eller måske har man alle følelserne, men de er måske bare gemt lidt væk?" V var ikke sikker på, om det var hans personlige holdning, men han foretrak følelser frem for livshistorier. Han skævede stadig over mod de stirrende mennesker, der så småt var begyndt at finde noget andet at tage sig til. Eller måske havde de bare fundet ud af, at det var lidt for uhøfligt.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jun 10, 2009 18:37:24 GMT 3
"Jeg mener ikke, at men personligt kan have mindre følelser end andre, men at det skifter fra art til art, væsen til væsen, dyr til dyr. Alle burde vide, at dyr kan føle smerte, og jeg er sikker på, at nogle af dem også kan være glade og triste. Men at de er i stand til at elske på samme måde som det, vi kalder tænkende væsner, det kan man vel være i tvivl om." Han smilede stadig, men folk endnu forsøgte at forstå. Halvdelen så ud til at være med. Den anden halvdel... Ja, den var mere tvivlsom.
|
|
|
Post by V Baleckali on Jun 10, 2009 18:59:44 GMT 3
V trak på skulderen. "Det er ærlig talt ikke et område jeg udforsker særlig meget. Måske har du ret.. Måske ikke. Men en mening er altid god at have." Han lænede sig tilbage på stolen. Var begyndt at blive lidt irriteret med al den opmærksomhed. Han var ikke vant til den. "Hvad glor I på?" Hvæsede han til sidst, da han måtte give op. Han kunne ikke affinde sig med opmærksomhed.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Jun 11, 2009 17:48:00 GMT 3
"Lad dem nu bare være hvis de har det sjovt med at stirre. Du burde være vandt til det, ikk?" sagde Heltan og smilede afslappet til folk. Enkelte kiggede væk når han mødte deres blik, men det var kun få, hvilket var unormalt. Havde han vundet deres respekt? Det havde han aldrig troet han kunne. "Desuden forstår halvdelen heller ikke hvad jeg mener," fortsatte han, og det gav nogle halvkvalte grin fra de skarpe knive, mens de mere sløve lavede protesterende lyde.
|
|