|
Post by Heltan Apon on May 25, 2009 18:32:23 GMT 3
Heltan tøvede. "Det er første gang jeg har set det..." sagde han tøvende, og mange af folkene grinede til hinanden. Tåbeligt, at en så dum skabning skulle kunne finde ud af. Heltan mærkede et svagt pust af vrede, men rakte så hånden frem. "Lån mig... tre. Bare til en start, du ved." Folk grinede nu mere åbenlyst, og Heltan ignorerede dem.
|
|
|
Post by V Baleckali on May 25, 2009 18:35:37 GMT 3
V lod blikket glide videre til folkemængden igen. "Hvis I har så travlt med at grine af andre, hvorfor så ikke bare prøve selv?" Spurgte han køligt, og rakte midaneren tre bolde. "Det er lidt svært, indtil man fanger det," fortalte han. Smilet kom tilbage, nu mere anstrengt end før. Forbandede mennesker der ikke kunne passe sig selv!
|
|
|
Post by Heltan Apon on May 25, 2009 18:42:47 GMT 3
Heltan legede først med en bold, og at han kunne undgå at skade den eller slå den ud af kurs med sine lange negle var allerede imponerende. Han lod de to andre komme med, og da han tabte en, greb han den på bagsiden af sin ene bare, poteagtige fod, og lod den komme op igen, da han blev sikker. Lærenem havde han altid været, og selvom han fumlede igen og var nødt til at starte helt forfra, var folk allerede for længst stoppet med at grine.
|
|
|
Post by V Baleckali on May 26, 2009 16:55:19 GMT 3
V nikkede lidt. "Ikke dårligt. Slet ikke dårligt," mumlede han, og undrede sig bag masken over, hvordan nogen kunne lære det så hurtigt. Og endda en midaner, der kunne punktere bolden så let som ingenting. Først magisk ild og nu jonglering med bolde.. Nej, det var bestemt ikke en dum midaner. "Det kunne du nemt blive dygtig til," roste han.
|
|
|
Post by Heltan Apon on May 26, 2009 17:16:01 GMT 3
"Du bruger 8, jeg tre. Det er da ikke noget stort." Heltan trak på skulderne. Og kunne ikke lade være med at jonglere igen. Det var ikke mange bolde, men det var sjovt, og spændende. Ham så på folk, der endnu så på, og smilede med åben mund. Venligt ment, men ikke venligt modtaget, da folk ikke kunne lide hans spidse tænder. Men han klokkede ikke i det med boldene en eneste gang, selvom han ikke kiggede.
|
|
|
Post by V Baleckali on May 26, 2009 17:20:41 GMT 3
V brugte faktisk ti normalt, kunne næsten kontrollere end ellevte, men valgte, at han ikke ville sige det højt. "Jo, for en der aldrig har prøvet det før," stod V fast. Folkene omkring dem begyndte langsomt at trække sig tilbage. "Hvorfor er du ikke i Mida?" Spurgte han henkastet, og fandt selv tre bolde frem, som han kastede op i luften.
|
|
|
Post by Heltan Apon on May 26, 2009 17:35:50 GMT 3
"Hvad hvis jeg ikke er interesseret i at sige det?" spurgte Heltan lumskt, men smilede så igen. "Det er ikke så rart at tale om. Ser du, jeg bor godt nok i Mida, men jeg blev født i Markare." Han fumlede med en af boldene, og den ramte ned på en af hans negle og punkterede. "Jeg er vidst skyld i, at du mister en bold," sagde han og sukkede sørgmodigt.
|
|
|
Post by V Baleckali on May 26, 2009 18:50:01 GMT 3
V's øjne blev barske. "Jeg har overlevet værre ting end en punkteret bold," svarede han, men lod ikke til at ville nærmere ind på emnet. Ligesom han lod være med at spørge mere til midanerens fortid. I stedet rakte han ud efter boldene, og gemte dem væk igen. "Så.. Hvad hedder du?" Skiftede han emne.
|
|
|
Post by Heltan Apon on May 26, 2009 20:30:48 GMT 3
"Jeg er kaldet Heltan Apon," svarede midanere og viftede med halen. "Hvad er dit navn?" Han smilede svagt og gav ham de to bolde der endnu var hele og fulde af luft. "Bare så der ikke sker noget med resten. Midanere er nok ikke skabt til at lege med bolde som mennesker er det." Han smilede igen, denne gang med et grin gemt deri.
|
|
|
Post by V Baleckali on May 26, 2009 20:40:49 GMT 3
"Rart at møde dig, Heltan," nikkede V med et smil. Han gemte alle boldene af vejen, for at finde dem frem til et senere tidspunkt. Et bedre. Han bukkede elegant og smidigt. "V. Gøgleren V." Han lo kort, pludselig i fantastisk humør. "Men det har du nok gættet."
|
|
|
Post by Heltan Apon on May 26, 2009 21:17:00 GMT 3
"V er da ikke noget navn," sagde Heltan og rystede på hovedet, mens han igen lod halen feje blødt frem og tilbage. "Nå, jeg bliver nødt til at gå. Trommoon venter på mig, og han hader at vente, og jeg er ikke engang færdig med at købe ting. Jeg brugte for lang tid på det der ild. Vi ser måske hinanden igen." Er ikke sikker på, om du vil synes, at det møde er rart, tilføjede hans tanker uafhængigt af resten af ham.
|
|
|
Post by V Baleckali on May 26, 2009 21:21:37 GMT 3
"Jeg kan," svarede V og nikkede. "Det var hyggeligt at møde en klog midaner. Du må.. Komme godt videre så. Trommoon.. Er det hesten?" Han vidste ikke, hvorfor han spurgte. Han kunne være ligeglad. Men midanere var ikke nær så kedelige som mennesker, havde han opdaget. "Og.. Flot jonglørshow," tilføjede han.
|
|
|
Post by Heltan Apon on May 26, 2009 21:48:22 GMT 3
Heltan smilede. "Tak. Jeg har ikke set det før. Selvom jeg har set ildslugere. Midanere elsker at efterligne dem, men det går sjældent godt." Han lo, og tænderne blev blottede. "Og ja, Trommoon er min hingst. Jeg hilser dig, gøgler, og siger farvel." Han forsvandt ned af gaden.
|
|
|
Post by V Baleckali on May 26, 2009 21:56:47 GMT 3
V lod sig flyde ud i folkemængden igen, som om han bare hele tiden havde gået der, og bemærkede ved sig selv i tankerne, at han skulle overveje en karriere som spøgelse. Han fulgte med strømmen som et stykke træ i floden, og hans før muntre øjne blev gradvist mere barske, til han hensynsløst puffede en eller anden mand til siden, for at komme hurtigere frem.
|
|
|
Post by Heltan Apon on May 26, 2009 23:50:24 GMT 3
Heltan smuttede afsted, købte endnu firer steder som for at se uskyldig ud i købene, og fandt så vej ud af byen, hvor han igen spillede dum og betalte penge fra vagterne ved porten for at komme ud af byen. Han havde ikke mange penge med, men havde brugt hvad han skulle bruge. Han kunne lige så godt fuldføre stykket for de, som følte sig utrygge ved at se et individ af en art, der normalt ikke var klogere end en grapefrugt, overgå dem i snuhed og intellekt.
|
|