|
Post by Finadore on Aug 27, 2009 16:26:00 GMT 3
Han sendte hende et mærkeligt blik. "Snegl." Han smilede for sig selv. Klistret... Langsom... Snegl. Det passede lidt. Selv om, hvis han skulle være ærlig, hellere ville kalde hende noget andet. Hun mindede om en eller anden han havde mødt før, han kunne bare ikke huske hvem.
|
|
|
Post by Diana Tirina on Aug 28, 2009 16:03:22 GMT 3
"En snegl?" Lo Diana. "Nu er jeg fornærmet!" Hun så ud mod siderne, hvor Neramores skove voksede til alle sider, og havde det ikke været for slangen rundt om hendes hals, havde hun muligvis snurret rundt. Det var delvist for ikke at vække den, men også fordi hun stadig var lidt forsigtig omkring den. "Hvordan er det egentlig i Jeanore?"
|
|
|
Post by Finadore on Sept 3, 2009 18:45:48 GMT 3
"fugtigt. Tit regn. Høje bjerge, tynd luft. Rart." Han foretrak korte sætninger og uddybede ikke nærmere. Det var meget simpelt. Jeanore bestod af bjerge og det regnede 340 dage, ud af årets 365. Skovene var store høje nåleskove, der var århundrede år gamle. Byerne lå på klipperne, afsidedes og da fandtes intet kort med alle byer på. Nogen var gemt, andre bare glemt. Han smilede.
|
|
|
Post by Diana Tirina on Sept 6, 2009 21:25:19 GMT 3
"Jeg synes det lyder som et besværligt land," indrømmede Diana med et suk. "Regn, besvær med at trække vejret, bjerge... Stakkels læger, der skal klatre rundt hver eneste dag." Men det var hans hjemland, det var vel ikke så underligt han elskede det. Hun kunne nok bare bedre lide havet og Neramores travle hovedstad...
|
|
|
Post by Finadore on Sept 6, 2009 21:43:07 GMT 3
"Vi har ofte ikke brug for læger. Og desuden, er du født her, kender du alt til at overleve." Han undlod at nævne at han var født i Solitopia. Men han var opvokset i Jeanore, så det forklarede det meste. "Det kan være dejligt." Han kiggede på hende igen og smilede lidt bredere.
|
|
|
Post by Diana Tirina on Sept 6, 2009 22:27:48 GMT 3
"Hvordan kan Jeanore gå udenom sygdomme fremfor de andre lande?" Spurgte Diana interesseret, da hun jo selv var en form for læge, og gerne ville vide det. Hun så nysgerrigt på ham. Han virkede også rimelig god til det at overleve. Han var god til at overleve.
|
|
|
Post by Finadore on Sept 8, 2009 17:55:40 GMT 3
"Vi har ikke så meget med hinanden at gøre. Smitten holder sig til de forskellige byer. Den spreder sig ikke. Desuden er der luften. Vi har stærke lunger, hjerne og hjerte." Han smilede til hende. Hun havde meget at lærer før hun kunne overleve i det fri åbenbart. "Desuden kommer der sjældent fremmede udover dem fra de andre byer. Folk fra andre lande kommer kun i vores hovedstad. De andre byer er ofte for svære at finde."
|
|
|
Post by Diana Tirina on Sept 10, 2009 21:17:58 GMT 3
Diana lo, glædeligt underholdt. "Fortæl mig mere. Det er spændende," bad hun. Hun havde ikke hørt meget om de andre lande, så hun tilegnede sig så meget viden, hun kunne komme til. Hun så opmærksomt over mod ham.
|
|
|
Post by Finadore on Sept 10, 2009 21:49:26 GMT 3
Han trak på skulderne. "Der er ikke så meget mere at sige. Det er tåget og medmindre du er født der så skal man passe på med at falde..." Han sukkede. Der var ikke så meget mere at fortælle.
|
|
|
Post by Diana Tirina on Sept 15, 2009 20:20:33 GMT 3
"Så gennemrejsende er lette at kende på deres snublen?" Lo Diana igen, og fandt det tilsyneladende morsomt. Jeanore virkede ikke som et yndlingsland, men alt nyt var spændende, og fik hun muligheden, ville hun selvfølgelig rejse dertil. Bare for en tid. Hvem ville ikke vende tilbage til storbyen og havet? Hun ville i hvert fald gerne. Hun spekulerede lidt over, hvornår slangen havde tænkt sig at flytte.
|
|
|
Post by Finadore on Sept 15, 2009 20:27:09 GMT 3
Dore sukkede og rystede på hovedet. "Mest på deres halvdumme ansigtsudtryk når der pludselig er flere hundrede meters fald på begge sider af dem." mumlede han og smilede svagt.
|
|
|
Post by Diana Tirina on Sept 15, 2009 20:39:15 GMT 3
"Åh, jeg er bange for, jeg ville være en af de halvdumme," indrømmede Diana smilende. En pludselig tanke slog ned i hende. "Hvordan er det egentlig at være lejemorder? Tjener man godt på det?" Hun vidste det jo ikke.
|
|
|
Post by Finadore on Sept 15, 2009 20:42:43 GMT 3
"Alt efter målet og sværhed, afgøres pris." mumlede han og så ingen grund til at nævne at han nok var den rigeste lejemorder i landene. Penge ville aldrig blive et problem for ham. "Der er aldrig nogen fast pris."
|
|
|
Post by Diana Tirina on Sept 15, 2009 20:45:25 GMT 3
"Men er det ikke... Hvordan kan du bare... Dræbe folk?" Diana hævede et øjenbryn. De arbejede i fuldstændig forskellige retninger. Han dræbte, hun lappede folk sammen. Drab var forkert, og alligevel gik hun ved siden af en, der levede af det. Det var mærkeligt at tænke på.
|
|
|
Post by Finadore on Sept 15, 2009 20:49:31 GMT 3
"Nogen af dem jeg dræber... Hvis du ved hvad de har gjort, ville jeg bare være en slags politi der slog den ihjel." Han trak på skulderne. "Det er folk som fortjener død. Desuden, nogen skal gøre det sure arbejde. Og jeg blev træt at kede mig. Der er spænding i det her."
|
|