|
Post by Finadore on Apr 17, 2009 22:54:37 GMT 3
Satji lå helt stille. Ikke en lyd rørte sig i hele rummet. Dens øjne lukkede sig og den koncentrede sig om at håbe at hun ikke tændte lyset. Så måtte den dræbe hende. Desværre. Dore vågnede og kiggede rundt. Satji var væk, men det overraskede ham ikke. Han rejste sig og sprang ned på jorden, med et søgende blik.
|
|
|
Post by Diana Tirina on Apr 17, 2009 23:01:25 GMT 3
"Hvem er her!?" Udbrød hun, med en anelse mere kraft i stemmen. Hun sprang op fra stolen. "Jeg.. Kom frem!" Hun kneb øjnene en smule mere sammen. Langsomt bakkede hun mod døren, og smækkede den i, så idioten der var herinde i hvert fald ikke kunne flygte den vej. Hun gik igen lidt væk fra døren, men kun så hun ikke blev ramt, hvis døren pludselig blev slået op.
|
|
|
Post by Finadore on Apr 17, 2009 23:05:26 GMT 3
Slangen bevægede sig stadig ikke. Den åbnede igen øjnene og kiggede på kvinden. Langsomt, og fulgt af en uhyggelig, skræmmende lyd, gled den ned på gulvet igen. Den stoppede med at bevæge sig igen. Dore undrede sig. Normalt drev Satji bare rundt, men han havde bevæget sig ligeud, målfast. Hvad havde slangen gang i?! Dore satte farten op og fulgte det usynlige spor, uden en lyd.
|
|
|
Post by Diana Tirina on Apr 17, 2009 23:13:46 GMT 3
Diana gispede. Hvad forgik her? "J-Jeg forlanger, at du kommer frem!" Stammede hun, og trådte bare et skridt tilbage, da et eller andet gled henover gulvet. Stilhed. Måske bortset fra hendes hjerte, der fuldstændig ukontrolleret hamrede afsted med hende. Hun kunne intet se. Hun kunne ikke huske, hvor den nærmeste lampe stod. Og selv om her var al mulig grund til at løbe bort, hvilket var hvad hendes hjerne forsøgte at fortælle hende, så blev hendes ben stående. Hun tog en dyb indånding og pustede ud igen. Nu ikke overreagere..
|
|
|
Post by Finadore on Apr 18, 2009 22:00:39 GMT 3
Satji rettede sig op og gjorde klar til at hugge efter hendes ben. Dore satte farten op. Han blev grebet af en spænding, fra slangens sind og løb endnu hurtigere. Han brasede ind af Dianas dør og rakte hånden frem. Satji rettede sine øjne mod ham og læste hurtigt vreden i Dores ansigt. Den forsvandt op af hans arm med et "kujon! idiot!. Dore ignorede ham og vendte sig mod Diana. "Undskyld. Det er min skyld at han forstyrrede Dem, og forskrækkede Dem. Det er fordi det bekymre ham, at du måske afslører os. Det ville nemlig ikke være godt. Misforstå mig ikke, jeg er en lejemorder, det er mit arbejde at slå ihjel. Jeg forlader byen med det samme, hvis De skulle ønske det. Men jeg beder Dem, lad være med at afslører mig." Han bukkede og holdt hovedet sænket. Døren var lukket igen.
|
|
|
Post by Diana Tirina on Apr 18, 2009 22:08:45 GMT 3
Diana knyttede næverne. Så han troede, at hans slange kunne komme anstigende her, og at han så bare kunne bortforklare sig med høflig tiltale! Hun brasede ud af døren, og så rundt efter ham. Dore var på vej ned af gaden. Hun macherede direkte efter ham, fuldkommen ligeglad med, om der så var andre på gaden lige nu. Da hun prikkede ham på skulderen, og han vendte sig om, hævede hun hånden, og smækkede ham en lussing. Hendes øjne lynede arrigt, da hun stirrede ind i hans. "Du fortjente det!" Fløj det ud af hende.
|
|
|
Post by Finadore on Apr 18, 2009 22:16:13 GMT 3
"Ja, det gjorde jeg." mumlede Dore og vendte hovedet så hun kunne slå igen. "Jeg fortjener meget mere end det." Han gengældte hendes arrige blik med et spørgende blik. "Vil du slå mig igen?" Det var på ingen måde spøgefuldt, eller ironisk. Han var dybt alvorlig og hans ansigt viste ingenting, men det gjorde stemningen.
|
|
|
Post by Diana Tirina on Apr 18, 2009 22:26:05 GMT 3
Raseri blev hurtigt erstattet af forbavselse. "Om jeg vil.." Diana hævede det ene øjenbryn. Forbavselse blev erstattet af den altid perlende latter, der pludselig brød den dramatiske stemning, som ellers havde hersket før. Folkemængden gik videre, en smule skuffede over, at der ikke var andet. Så hævede hun hånden igen, og gav ham en anden lussing, for som han selv sagde, og som hun sagde, så fortjente han det. Han gik rundt og dræbte, og havde overhovedet ikke nogen som helst kontrol over sit lille kæledyr af en slange!
|
|
|
Post by Finadore on Apr 18, 2009 22:30:59 GMT 3
Dore modtog lussingen uden at vise nogen følelser. Han havde jo selv bedt om det. Han kiggede lidt på hende og løftede så et øjenbryn. "Og nu?" spurgte han så, med et svagt smil. "Vil du slå mig mere?" Han vidste godt at hendes lussinger ikke ville kunne ses efter et par minutter.
|
|
|
Post by Diana Tirina on Apr 18, 2009 22:46:05 GMT 3
Diana rystede skyndsomt på hovedet til svar. "Nej." Hun strøg en tot hår væk fra ansigtet, og skubbede den om bag øret. "Det var vidst bare min måde at fortælle dig, at du er en idiot." Hun snurrede rundt, og gjorde mine til at gå, men stoppede sig selv. "Jeg håber virkelig ikke, at du bliver afsløret igen. Det klæder dig ikke at være høflig." Og så begyndte hun endelig at gå, uden at se sig tilbage, uden at stoppe op igen. Hun tvivlede på, at hun ville møde ham igen, men hun havde alligevel en eller anden sejrsfølelse af, at hun havde fået det sidste ord.
|
|
|
Post by Finadore on Apr 18, 2009 22:55:04 GMT 3
Dore kiggede undrende efter hende. Hvornår var han begyndt at blive høflig? Han trak på skulderne og forsvandt op på et tag. Her begyndte han at gå, mens hans vrede til Satji forsvandt på nul, komma fem. Han forstod slangen og ville ikke drive det længere. Han kigggede op på himlen og smilede. De skulle nok komme videre.
|
|
|
Post by Diana Tirina on Apr 18, 2009 23:03:56 GMT 3
Diana vendte tilbage til sit hus, og sørgede for at lukke døren efter sig denne gang. Hun tændte et par lamper i køkkenet. Først da hun havde gjort det, gik det op for hende, at hun var blevet sulten. Hun kogte noget vand i en gryde, og tilsatte et par grøntsager og nogen krydderier. Hele køkkenet duftede snart af mad, og hun satte sig på stolen med et svagt smil.
|
|
|
Post by Finadore on Apr 22, 2009 20:57:57 GMT 3
Finadore satte sig på et nyt tag og lænede sig tilbage. "Flot." mumlede han til Satji og sukkede. Han lukkede øjnene igen og faldt i en let søvn.
|
|
|
Post by Diana Tirina on Apr 28, 2009 16:42:12 GMT 3
Der var en eller anden, som hamrede på døren udenfor, og Diana sukkede, men åbnede så op med et venligt smil. Hun kendte ikke manden, men han var i hvert fald ikke slap, kunne hun se på hans overarme. "Ja hej, hvad vil du?" Spurgte hun. "Har du set en hvidhåret mand med et håndklæde omkring halsen?" Diana kom i tanke om Dore, og bed sig i læben for ikke at vise tegn på genkendelse. "Nej, hvorfor da?" Ville hun vide. "Jeg har en høne at plukke med den mand. Ikke engang bare en lille idé?" Diana rystede skyndsomt på hovedet. Manden sukkede. "Nå." Han forsvandt lige så hurtigt, som han var dukket op. Diana overvejede, om hun skulle finde Dore og advare ham. Trods at han var lejemorder.. Han havde selvfølgelig reddet hende oppe på taget, men det betød vel ikke at.. Hun sukkede. Hvorfor stod hun og diskuterede med sig selv? Hun vidste jo godt, hvad det ville ende med. Hun gik ind i huset for at slukke ildstedet, låste døren efter sig, og trådte ud på gaden.
|
|
|
Post by Finadore on Apr 29, 2009 7:43:45 GMT 3
Dore lå og trak vejret let. Hans øjne var stadig lukkede, men han sov ikke længere. Man kunne næsten ikke se det, men hvis man gik tæt nok på, kunne man høre ham mumle ord uden lyd, ud i luften. Satji lå gemt i tørklædet om halsen, usynlig fra omverden. Hvilket måske var meget godt.
|
|