|
Post by Kiaji Lulle Lakiru on Dec 15, 2009 22:49:36 GMT 3
"Dejligt." Hun grinede let og fulgte med ham. "Alt? vi kommer ikke til at nå det i dag, men vi kan tage herud igen i morgen." Hun smilede varmt til ham og trak ham blidt med sig hen af gaden. Englene vidste hvem hun var, selvom det for hendes vedkommende ikke var frivilligt. Hendes blotte fødsel og hendes vinger havde gjort hende kendt.
You may have forgotten a story of hooves Walking under the foliage coated roofs Most clumsy they were, with branches and bows At the start they lead you to the next hint of rows
|
|
|
Post by Aijou Ishi on Dec 15, 2009 23:07:27 GMT 3
"Det ville jeg ikke have noget imod," sagde Aijou og så sig omkring. Han så en markedsplads og lagde hovedet på skrå. Hva mon man solgte, og hvordan fungerede det. Han bevægede sig tættere på og skævede til Kiaji. "Er det ligesom med menneskerne, eller hvordan?" spurgte han nysgerrigt.
|
|
|
Post by Kiaji Lulle Lakiru on Dec 15, 2009 23:14:23 GMT 3
"Det kan man godt sige..." Hun trak ham over til boderne. "Når man ikke er lokal, så køber man ting. Men kender man folk, så er det bytte-bytte-købmand." Hun smilede til ejeren af boden og kiggede på tingene der blev solgt. "Det er meget forskelligt."
|
|
|
Post by Aijou Ishi on Dec 15, 2009 23:32:31 GMT 3
"Det forstår jeg ikke," mumlede han og betragtede det hele med hurtige øjne. Han så op på folk, der stadig betragtede ham med nysgerrige blikke, og søgte efter fjendtlighed. Han fandt en del, skjult bag ægte nysgerriged, men så væk og så på Kiaji. "Jeg vil meget gerne herover i morgen igen," sagde han. De kunne vel blive vant til ham.
|
|
|
Post by Kiaji Lulle Lakiru on Dec 17, 2009 21:04:19 GMT 3
"Det skal vi nok komme." Hun smilede til ham og trak ham videre. En handler solgte skjorter og hun havde lyst til at vise ham hvordan det foregik. Hun gik hen til ejeren og stod lidt og indledte en samtale. Og tilbød ham sit armbånd i bytte for en skjorte. Han undersøgte armbåndet, nikkede og hun fik en pæn mørk blå skjorte. "Her. Det er til dig." Kiaji smilede til Aijou og rakte ham den, så han ikke kunne afslå.
|
|
|
Post by Aijou Ishi on Dec 17, 2009 21:17:46 GMT 3
Aijou stirrede på den, og et øjeblik var han igen lille og underdanig. Han så uforstående ud, tøvede og næsten bange. Så lukkede han øjnene, trak vejret dybt ind og så ned på det igen. Han kunne bare tage det. Hun gav det jo til ham. Langsomt bredte hans smil sig igen, og han så op på hende. "Jeg vil gerne have den."
|
|
|
Post by Kiaji Lulle Lakiru on Dec 17, 2009 21:43:49 GMT 3
"Ja, det håbede jeg da også," grinede hun og smilede varmt. Hun betragtede ham og lagde hovedet på skrå. "Har du noget i mod at komme med hjem nu?" Hendes mor burde være færdig med maden snart og det smagte bedst varmt. "Jeg lover, at vi kan tage herhen i morgen igen også."
|
|
|
Post by Aijou Ishi on Dec 17, 2009 22:09:59 GMT 3
Aijou tøvede, syntes han havde set for lidt af byen, men nikkede så. Han var meget sulten, havde han lige opdaget. Før havde det bare været en lille prikken i maven, men nu var det meget slemt. Han tog forsigtigt fat i hende og lod blikket glide over byen. "Kun hvis vi kommer tilbage i morgen," sagde han og nikkede bekræftende.
|
|
|
Post by Kiaji Lulle Lakiru on Dec 17, 2009 22:14:17 GMT 3
"Jeg lover det." Hun smilede og klappede ham på kinden. Lukkede øjnene og koncentrede sig, så lyset langsomt bredte sig. "Lad os komme hjem." mumlede hun og de forsvandt i et blik sekund. Landede uden for huset og Kia vippede ind mod ham. Hun var træt igen. Det var blevet sværere at transportere sig omkring, efter at hun havde gjort det så mange gange igen.
|
|
|
Post by Aijou Ishi on Dec 17, 2009 22:31:10 GMT 3
Aijou glippede med øjnene et kort øjeblik og trak så dem ind i huset da han lugtede mad. Hans mave knurrede, og han krympede sig af gammel vane, inden han rystede på hovedet over sig selv. "Hun er færdig med maden, ikke?" Han kom ind i køkkenet netop som hun tog gryden fra. Han smilede bredt.
|
|
|
Post by Kiaji Lulle Lakiru on Dec 17, 2009 23:06:01 GMT 3
Kia gabte og fulgte efter. "Det ser sådan ud." mumlede hun og satte sig ved spisebordet. "Faaaaaaaaaaaaar!" råbte hun og vippede hovedet tilbage på stolen så hun kunne se alt på hovedet. "Jaja!" brølede hendes far tilbage og stod pludselig ved siden af hende. "Du er langsom... og du sover." kommenterede han og satte sig.
|
|
|
Post by Aijou Ishi on Dec 18, 2009 17:55:29 GMT 3
Aijou så uforstående på dem mens han satte sig ned. Han så rundt på dem, men hans mave knurrede igen, mindede ham om, hvad han var kommet for. Han så på maden, tog hånden frem og fat i skeen og tog en smule over på sin tallerken. Automatisk en smule, så han vidste der var nok til de andre, og noget, han ikke selv lagde mærke til.
|
|
|
Post by Kiaji Lulle Lakiru on Dec 18, 2009 18:00:46 GMT 3
"Jeg ved at jeg er langsom. Det siger du jo altid.." mumlede Kia, men smilede og kiggede på Aijous tallerken. "Er du sikker på at du ikke vil have noget mere?" spurgte hun og hendes mor satte sig. "Han kan tage igen, ligesom du kan. Så går intet til spilde!" Kia nikkede og grinede. "rigtig nok," sagde hun så.
|
|
|
Post by Aijou Ishi on Dec 18, 2009 18:04:26 GMT 3
Aijou så på hendes mor og fik et tankefuldt ansigtsudtryk da han så ned på maden igen. Det gik op for ham, at han rigtigt nok tog lidt, men nikkede så for sig selv. Man kunne jo bare tage senere, ja, når man havde spist op. Han tog skeen og lyttede til de andres samtaler, havde ikke rigtigt noget at sige.
|
|
|
Post by Kiaji Lulle Lakiru on Dec 19, 2009 21:05:59 GMT 3
Kia spiste hurtigere end hun plejede, og maden gik rundt et par gange igen, inden hun selv og forældrende var færdige. "Jeg skal lige se noget.." Kia rejste sig, forsvandt ind på kontoret og fandt en tyk bog. "Jeg låner den her!" Råbte hun så og kastede den op på sit værelse. "Og så skal jeg nok tage opvasken."
|
|