|
Post by Tlagie on Dec 15, 2009 22:31:34 GMT 3
"Mange tak, tror jeg." Hun smilede bredt og vinden forsatte med sin lette leg med hendes hår. "Og det var en kompliment. Jeg kan godt lide høje mænd." Hun grinede igen og betragtede ham et stykke tid. "Mere at drikke?" Hun stjal hans krus for at finde ud af om der var mere i. Hendes eget var jo tomt.
|
|
|
Post by V Baleckali on Dec 15, 2009 22:51:24 GMT 3
V så skuffet ned i begge krus. "Tomt," sukkede han teatralsk, løftede en hånd i vejret for at vinke tjeneren over. Han kom elegant løbende med en bakke, i et forsøg på at stable så mange krus som muligt, og stilte fire krus øl fra sig, før han skyndte sig videre til næste bord.
|
|
|
Post by Tlagie on Dec 15, 2009 23:09:07 GMT 3
Tlagie grinede og løftede et krus op. Hun var ikke særlig fuld, men var begyndt at være hyper. "Jeg kan godt lide at drikke. Det hyggeligt..." Hun tømte næsten kruset og rullede med øjnene. "Er du skuespiller? du lyder som en..." hun lænede sig ind over bordet og kiggede grundende på ham. Grinede let igen, da hun ikke kunne holde alvoren i sit ansigt.
|
|
|
Post by V Baleckali on Dec 15, 2009 23:24:08 GMT 3
"Nej, ikke rigtigt. Jeg er gøgler." V fniste kort, og greb ud efter et fyldt krus. Han drak, og satte det tungt fra sig på bordet. "Hvad med dig? Du er ikke skuespiller, vel?" Han lagde hovedet på skrå, imens han kiggede på hende.
|
|
|
Post by Tlagie on Dec 18, 2009 18:11:38 GMT 3
"Narh, jeg er en.. hvad hedder det nu... tegner! jeg tegner, maler, danser, drikker og tjener penge!" Hun grinede bredt og betragtede ham. "Men jeg tjener bedst på at tegne. Og jeg elsker ild..." Hun lukkede øjnene og mærkede vinden igen. "Og vinden." Vinden blev et kort sekund voldsommere og hele hendes hår blafrede rundt om hende. "Er det sjovt at være gøgler?"
|
|
|
Post by V Baleckali on Dec 19, 2009 19:22:37 GMT 3
"Næh," grinede V. "Det er ret uinteressant, men man tjener penge på det." Han gjorde et skuldertræk. "Det er vidst bare... Et job." Han skyndte sig at skifte emne. "Er det sjovt at være tegner?" spurgte han med et smil.
|
|
|
Post by Tlagie on Dec 19, 2009 19:36:50 GMT 3
"Det er sjovt at tegne de højrøvede mennesker, fordi de ofte har børn der forstyrre konstant." Hun grinede og rystede på hovedet. "Jeg kan godt lide at tegne, det er dejligt. Men jeg tror bare... at det er et job." Hun smilede og betragtede ham. "Penge kommer jeg sq aldrig til at mangle."
|
|
|
Post by V Baleckali on Dec 19, 2009 19:43:02 GMT 3
"Hvordan det? Hvis man ikke tjener penge, kan man vel komme til at mangle?" V vidste ikke om det var et spørgsmål. Hun havde sikkert bare gode forbindelser til folk med penge eller lignende. Det havde han ikke. Forhåbentligt ikke i hvert fald!
|
|
|
Post by Tlagie on Dec 19, 2009 20:30:42 GMT 3
"Jeg kommer ikke til at mangle..." Hun grinede let og trak på skulderne. "Jeg tvivler stærkt på det. Forstår du, min bror er adelig." Hun skar ansigt og smilede så. "Hans kone er virkelig venlig, men adelig lægger ikke godt til ham." Hun grinede og rullede med øjnene. "Jeg er ikke adelig, nej."
|
|
|
Post by V Baleckali on Dec 19, 2009 21:39:38 GMT 3
"Jeg har ingen forstand på adelige, de er ligegyldige for mig." V så lidt på hende. Adelig bror. Gad vide om hans egen halvbror havde været rig? I så fald... Kunne det være, han kunne få fat på nogle penge. En egoistisk tanke, eftersom han nok nærmere burde sørge over tabet af halvenglen. "Men så ender du da aldrig som tigger på gaden," smilede han.
|
|
|
Post by Tlagie on Dec 19, 2009 21:59:22 GMT 3
"Jeg er ikke adelig. Jeg kunne nemt ende dernede, hvis ikke karle som ham fra før, får fingre i mig. Så bliver jeg nok bare tyk i stedet." Hun grinede let og klappede sin dejligt flade mave. "Har du en dame på?" Spurgte hun så og grinede skævt. Tømte kruset hun havde i hånden og så pludselig oplivet ud.
|
|
|
Post by V Baleckali on Dec 20, 2009 0:12:54 GMT 3
V blev så overrasket over spørgsmålet, at han måtte spytte øllet tilbage i kruset igen. Han stirrede på hende, som om hun var blevet skingrende sindssyg. "Nej! Nej, føj forhelvede!" Han gyste næsten ved tanken. En eller anden kvinde, der skulle indblandes i hans liv? Ikke engang bare for en kort periode!
|
|
|
Post by Tlagie on Dec 20, 2009 0:20:22 GMT 3
Hun grinede højt og vippede tilbage på stolen. "Undskyld," hikstede hun og rystede på hovedet, kunne ikke stoppe med at grine. "Man kan aldrig vide..! men du skulle have set dig selv!" Hun grinede igen og den fede dame gik forbi, skubbede til stolen, så den væltede. "IHAKS!"
|
|
|
Post by V Baleckali on Dec 20, 2009 0:37:20 GMT 3
"Det kan aldrig være! Du kan jo tegne en tegning!" Fnyste V lidt tåget, og fulgte hendes blik over mod den fede dame. Han drak noget af øllet, og vippede kruset i retning af damen. Dag.. Dagmar hed hun vidst. "Vil du have bundsavlet?" tilbød han elskværdigt.
|
|
|
Post by Tlagie on Dec 20, 2009 1:02:19 GMT 3
Tlagie landede på gulvet, uheldigt på ryggen og med benene i vejret. Hun grinede stadig og rullede rundt på gulvet, 'kom til' at spænde ben for Dagmar og rejste sig igen. "Wow jeg er svimmel," udbrød hun og satte sig på V. Gad ikke rette sin egen stol op. "Hvorfor kan hun ikke rejse sig?" Tla løftede et øjenbryn, da Dagmar rullede rundt.
|
|