|
Post by V Baleckali on Dec 8, 2009 18:55:14 GMT 3
V sukkede lidt, som om han var skuffet over ikke at få svar på et spørgsmål, der ikke engang var spurgt. "Kan du fortælle mig mere om dit rige?" opfordrede han til sidst, og smilede tilbage til dødsenglen, uden at vide, om det var ægte eller ej.
|
|
|
Post by Aijou Ishi on Dec 8, 2009 19:11:18 GMT 3
"Det er meget... opdelet. De fattige skal tjene de rige. Men det er også smukt." Han så ned igen. "Alt er lavet af jern. Egentligt ved jeg ikke så meget om det. Har aldrig været udenfor byen. Men det, jeg kender, elsker jeg højt." Ja, på trods af alt der foregik. Han elskede sit rige meget, meget højt.
|
|
|
Post by V Baleckali on Dec 8, 2009 19:38:18 GMT 3
V kunne ikke lade være at se for sig folk der gik rundt med jernrør, og hamrede hinanden oven i hovederne ved enhver lejlighed der bød sig. Han grinede lidt af billedet, men tog sig så sammen og blev alvorlig igen. "Hvad laver du så her i den her verden, hvis du elsker dit rige?"
|
|
|
Post by Aijou Ishi on Dec 8, 2009 19:51:05 GMT 3
Der kom en underlig trækning over hans ansigt, som om han var ved at sige noget han kunne komme til at fortryde. Han så ned og synkede igen, krympede ned. "Jeg... Elsker ikke folkene i mit rige," mumlede han. Det var ikke svært at gætte hvilken del han kom fra, tjener eller hakker? Han så op igen, men undgik øjenkontakt.
|
|
|
Post by V Baleckali on Dec 8, 2009 20:06:26 GMT 3
V tænkte lidt over det. "Det er vel en god grund til ikke at være der. Det lyder ikke så fedt med rangorden." Han så lidt rundt. "Man bliver vel dømt til det, man er født ind i." Han trak på skulderen. Vidste ikke om det han sagde overhovedet gav nogen mening.
|
|
|
Post by Aijou Ishi on Dec 9, 2009 17:07:19 GMT 3
Aijou nikkede. "Det er i hvert fald sådan jeg ser på det." Sammen med resten af sit rige, sådan cirka. Han så stadig op på V, som var meget, meget større end ham, men fortsatte med at undgå at se ham i øjnene. En fugl skreg et sted, og han rettede hurtigt opmærksomheden i retning af den. Der var dog intet, men han sørgede for at undgå at se op på ham igen.
|
|
|
Post by V Baleckali on Dec 9, 2009 17:47:34 GMT 3
"Tjah.." bidrog V til samtalen, og stak hænderne i lommerne. Han fløjtede let, som om han helt havde glemt, at Aijou var der, og satte farten lidt op. Hvornår sluttede den her dødssyge skov? Han havde det som om, han havde vandret her i hundrede år snart.
|
|
|
Post by Aijou Ishi on Dec 9, 2009 18:01:29 GMT 3
Kommen endte netop da, og de stirrede ned i en pludselig kløft. "Skal vi... flyve ned?" spurgte han. Han kunne sikkert godt bære V, og der var i hvert fald ikke skov nedenunder. Ude i horisonten kunne man fornemme en by, men han vidste ikke om det var blevet deres destination nu. Det kunne da være en mulighed.
|
|
|
Post by V Baleckali on Dec 9, 2009 18:18:31 GMT 3
V så pludselig spændt ud. "Det lyder sjovt," grinede han. "Lad os det..." Han så ned i kløften. Der var nok langt ned, og det var ikke til at skimte, hvad der var under dem. Men hellere en kløft end en landsby. Han gad ikke flere landsbyer lige nu.
|
|
|
Post by Aijou Ishi on Dec 9, 2009 18:34:12 GMT 3
Aijou nikkede og knappede jakken op, så vingerne var mere frie. Han strakte dem ud, tog fat om Vs liv og førte blidt den en af halvelverens arme over sine skuldre og lettede så. Farten var blændende, som om Aijou ikke var i stand til at flyve langsomt. Meget hurtigt stod de på kløftens bund, som viste sig at være en udtørret flod med en masse runde, løse, hvide sten. Han smilede svagt og ubevidst ved dette meget fremmede syn. Han havde aldrig været sådan et sted før. Han knappede jakken igen.
|
|
|
Post by V Baleckali on Dec 9, 2009 22:50:20 GMT 3
V grinede henrykt. "Tak for turen," bemærkede han, og bukkede sig ned, for at samle en af de små sten op, som om det var et fund fra århundrede før. Han smed den så fra sig igen. "Kom, det her ser da meget spændende ud," smilede han, og begyndte at følge langs den udtørrede flod.
|
|
|
Post by Aijou Ishi on Dec 13, 2009 22:56:02 GMT 3
Aijou nikkede bare tavst og så sig forundret omkring i det ukendte landskab. Han gik langsomt over stenene, og mærkede hvordan de skred under ham en gang imellem. Langs kanterne og nogle enkelte andre steder skød grønne planter op, og efter nogle enkelte forsøg fandt han ud af, at stenene var faste der, hvor planterne snoede sig om dem.
|
|
|
Post by V Baleckali on Dec 13, 2009 23:10:41 GMT 3
"Er der så kun dødsengle i riget?" spurgte V, og så mod Aijou, der betragtede livet i kløften. Eller lignede i hvert fald en, der betragtede det hele. Han begyndte også at få øjnene op for forskellige planter, men han kunne ikke kende dem fra hinanden. Han havde faktisk slet ikke forstand på planter..
|
|
|
Post by Aijou Ishi on Dec 14, 2009 19:31:32 GMT 3
Aijou trak på skulderne og så igen ned i jorden, da han havde vænnet sig til det nye landskab. "Jeg ved det faktisk ikk..." Han stivnede da noget dukkede op inden for hans rækkevidde, og han vendte sig mod det. En djævel, og selvom alle djævle han tidligere havde mødt var døde, så virkede denne bekendt.
|
|
|
Post by V Baleckali on Dec 14, 2009 23:30:14 GMT 3
V bemærkede ikke med det samme grunden til, at Aijou pludselig stivnede midt i en bevægelse. Han fulgte den retning som dødsenglen vendte sig i med blikket, rynkede panden, for at se det, der kunne ses, spændt på at se hvad han ville finde.
|
|