|
Post by Shinee on Sept 20, 2009 23:43:54 GMT 3
"Ja, og vi er nødt til at gå hele vejen." Mumlede Shin og kiggede fraværende efter hesten. Vampyr hesten. "Hvordan er den blevet sådan? vampyr altså?" Hun havde aldrig hørt historien og var nysgerrig. Emneskift, men hun var ligeglad. De havde jo god tid...
|
|
|
Post by Heltan Apon on Sept 21, 2009 0:03:17 GMT 3
"Jeg mødte en vampyr der hed Zvaine og som åbenbart ikke kunne lide heste." Det var ikke nogen stor historie, og Trommoon brummede irriteret. "De kom op at slås. Jeg er ikke selv god til det, så det var Trom der gjorde det. Og vampyren kom til at bide ham i skulderen." Han kunne høre hingsten rende rundt i skoven.
|
|
|
Post by Shinee on Sept 21, 2009 0:06:20 GMT 3
"Stakkels hest." Hun flyttede blikket mod Heltan. Han gjorde hendes også nysgerrig. "Og så har Trom altså været sådan siden? Angriber den også og drikker blod?" Hun kunne ikke helt forestille sig synet af en hest der brasede frem og drak blodet fra en eller anden.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Sept 21, 2009 15:43:15 GMT 3
"Han har altid angrebet folk, så det er der ikke noget nyt i," mumlede Heltan og pillede uskyldigt ved sin hale. Han følte sig skyldig i det hele. "Han plejede bare at slå panden ind på folk i stedet for at drikke deres blod. Tror godt han kan lide at have en bedre grund til at dræbe folk end bare det at han synes det er sjovt."
|
|
|
Post by Shinee on Sept 21, 2009 15:45:32 GMT 3
Hun ændrede sin tankegang. "Stakkels, ikke normale hest." mumlede hun så og kiggede på Heltan. "Hvordan er den dog endt sådan?" spurgte hun undrende og løftede et øjenbryn. "Har den bare altid haft lyst til at slå skalden ind på alle den møder, eller er den blevet opdraget til det?"
|
|
|
Post by Heltan Apon on Sept 21, 2009 17:01:46 GMT 3
"Jeg kunne ikke finde på at opdrage nogen hest sådan!" sagde Heltan, og det var meget tydeligt at hun havde fornærmet ham på det groveste. Han var rasende, men han skjulte det bag et meget anstrengt smil. "Jeg har selv opdraget og avlet ham og alle andre heste du nogensinde kommer til at se mig ride!" Selvom sandsynligheden for at han ville skifte Trom ud var lille. "Jeg kunne ikke finde på at opdrage NOGET sådan!"
|
|
|
Post by Shinee on Sept 21, 2009 17:08:12 GMT 3
Hun betragtede ham og nikkede så for sig selv. "Det må du undskylde. Men man kan aldrig vide. Jeg har jo grund til at spørge om det." Hun strøg en hånd igennem håret og sukkede. "Der er jo nogen der gør sådan. Hvorfra skulle jeg vide at du ikke var ligesom dem?"
|
|
|
Post by Heltan Apon on Sept 21, 2009 18:40:56 GMT 3
"Den måde jeg går rundt med ham," snøftede Heltan, stadig dybt fornærmet. "Jeg kunne ikke finde på at behandle noget dyr som en..." Han stoppede sig selv og så væk, og opgav helt smilet. Han havde set et sådan dyr, der var blevet behandlet på den måde, og den behandling han vidste var foregået fik ham til at tænke på slaverne han havde arbejdet med. Det gav ham myrekryb. Hvis ikke selve dyret var blevet behandlet sådan, var der et andet der var for at dette dyr skulle ende på den måde.
|
|
|
Post by Shinee on Sept 21, 2009 18:50:09 GMT 3
Shinee betragtede ham og løftede et øjenbryn. "Du ville ikke? Jeg ville heller ikke være mor eller forlovet, men det ikke fordi man kan se på mig at jeg er det. " hun gryntede og sukkede dybt. "kan du følge min tankegang? Jeg er ikke trænet til at kunne se med det blotte øje 'puf der har du en midaner, som aldrig har gjort en hest fortræd.'"
|
|
|
Post by Heltan Apon on Sept 21, 2009 23:26:24 GMT 3
"Jeg har ikke noget imod at spise heste," sagde Heltan og hans blik var stadig fast og hårdt. Selvom hun havde ret og han kunne følge hendes forklaring kunne han stadig ikke fjerne den sårede følelse over hendes ord. Trommoon lod til at have hørt lagt mærke til noget og var på vej væk. Sikkert på jagt. Et kort fløjt og hingsten vendte om og kom over til dem. Den havde ørerne fladt tilbage og vrissede af midaneren. Heltan kom til at le, og hans evige smil kom tilbage. "Du kan jage på et andet tidspunkt. Og når jeg ikke er i nærheden."
|
|
|
Post by Shinee on Sept 24, 2009 19:07:19 GMT 3
"Hestekød smager nu også godt... Nogengange." Hun trak på skulderne og kiggede på Trommon. Hesten virkede voldsom i hendes øjne og hun var glad for at drengen var ved de gamle lige for tiden. Hun var godt nok på løbeben, for at hente ham igen, selv om det kun var få dage siden hun havde forladt ham.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Sept 24, 2009 19:49:21 GMT 3
"Han blev bare født aggresiv, og modsat hvad hopperne skal fik hans mor ikke sat skik på ham," mumlede Heltan, og det virkede mere til sig selv end til hende, selvom det var en fortsættelse af deres afbrudte samtale. Trommoon pustede sig op, og vandrede til side med en mine der sagde, at den var overbevist om at de ikke kunne se det. Truende over mod den fremmede, der kun kunne være en trussel for Heltan. Midaneren viftede med hånden, og efter endnu nogle skridt vendte den surt om og travede ud af syne igen.
|
|
|
Post by Shinee on Sept 24, 2009 21:08:53 GMT 3
"Jeg har ikke forstand på heste. Men han virker stolt." mumlede hun og lukkede øjnene halvt. Det var mærkeligt. Hesten var jo vampyr, men i forvejen aggresiv. Hun rullede med øjnene og stirrede halvblindt frem på ingenting. "Du kan godt lide heste... og dit jern." Hun nikkede mod hans fyldte sadeltasker.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Sept 24, 2009 22:25:33 GMT 3
Heltan trak på skulderne og smilede som altid sit smil. "Jeg er smed, jeg kan lide metaller." Han trak igen på skulderne, og mindede sig selv om an hun lod til at have mange oplysninger om ham. "Og du ved vel hvad jeg bruger dem til," fortsatte han mens han lyttede efter hingstens vandring i skoven.
|
|
|
Post by Shinee on Sept 24, 2009 22:31:35 GMT 3
"Du er en smed. Hvad bruger smede mon metaller til?" Hun klukkede og nynnede en melodi som var ukendt og lød gammel. "Der er selvfølgelig mange ting en smed kan lave, men.." Hun trak på skulderne og gjorde det klart at hun godt vidste hvad han lavede. "Det er en lille smule tydeligt."
|
|