|
Post by Shinee on Sept 15, 2009 17:34:52 GMT 3
Shinee gik ned i gennem gaden. Hun ledte efter en person, en hun havde hørt -efter hendes mening- lidt for meget om. Hans navn... Hun vidste hvordan han så ud. Der var håb for at hendes folk havde gjort deres arbejde så alle ikke vidste hvem han var. Hun kiggede rundt i den lille by. De fleste arbejdede ude på marken og sled sig igennem dagen, men her og der sad ældre mennesker i gyngestole og lærte børn nyttige ting. Hun smilede.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Sept 15, 2009 18:09:08 GMT 3
Heltan havde lagt en hånd på Trommoons hals som en advarsel. Han var på vej ud af byen efter at have været på den lille landsbykro et par dage, hvor han havde sovet i stalden. De havde ikke været glade for ham inde i selve kroen, og desuden var han endnu bange for at efterlade Trommoon alene så tæt på menneske. Hesten var stadig en vampyr efter slåskampen med Zar, og han vidste ikke hvor længe hans advarsel om ikke at røre menneskerne holdt i hestens hoved.
|
|
|
Post by Shinee on Sept 15, 2009 18:49:52 GMT 3
Shin kiggede frem og fik øje på ham, som hun søgte. Der var ingen tvivl. Hun gik hurtig tættere på og smilede op til ham. "Godaften de herre." hentyd til at hesten ikke var overset. Hun betragtede manden. Midaneren. Han så spøjs ud, men det gjorde de alle sammen. Alle væsner.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Sept 15, 2009 19:17:23 GMT 3
Trom strakte hovedet frem og skulle til at bide ud efter hende, og Heltan daskede til hesten. "Hussh," sagde han irettesættende til hesten, og den skjulte de spidse tænder igen og udstødte en lyd, der mindede meget om Heltans. Hussh. Heltan så over på kvinden og lagde hovedet på skrå. Hesten så stadig truende på hende.
|
|
|
Post by Shinee on Sept 15, 2009 19:21:26 GMT 3
"Intet svar? Det antager jeg som at du venter på at jeg fortsætter. Vil du følge med mig? så vi kan snakke privat? Jeg vil gerne afgive blodsed på at jeg på ingen måder skader dig eller din hest, eller giver andre lov til det. Hvis blot du følger med." Hun nikkede hen mod udkanten af byen, hvor en skov lå. Den kunne skærer af for tilpas mange lurere.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Sept 15, 2009 19:33:36 GMT 3
"Ja, selvfølgelig," sagde han og lod øjnene glide hen over hendes krop mens han smilede som sædvanlig sit evigt blivende smil. Hesten vrissede igen af hende, men Heltan stolede på at den ikke ville gøre hende noget. "Må jeg få et navn? Jeg er Heltan." Han regnede med hun allerede vidste dette, og han vidste ikke hvorfor.
|
|
|
Post by Shinee on Sept 15, 2009 20:23:58 GMT 3
"Det ved jeg. Mit navn får du atvide, lige om lidt." Hun gik hen mod skoven i et roligt tempo. Hun frygtede ikke hesten, men mere manden derpå. Han havde gang i noget, der hvis uheldet meldte sig, kunne ende galt for hende. "Midanernes fremtid, eh?" mumlede hun og tænkte over det igen.
|
|
|
Post by Heltan Apon on Sept 15, 2009 21:47:32 GMT 3
Heltan fulgte med, selvom han begyndte at blive en smule usikker. Trom skulle nok beskytte ham hvis hun var et problem, men det var hun nok ikke. Hun virkede ikke som det. Han smilede fortsat, som altid. Det var der intet stort i. Han havde oppakningen fuld af jern og andre metaller til smedearbejde.
|
|
|
Post by Shinee on Sept 15, 2009 22:01:53 GMT 3
Så snart træerne omringede dem begyndte hun at tale, langsomt og velovervejet. "Helton Apon, tidligere slave, nuværende leder af midanernes oprør, godt blik angående metaller og jern. Hesten vampyr." Hendes blik søgte mod ham igen. "Det er godt klaret. Jeg er glad for at der er nogen som dig. Det giver folk håb. Midanere i hvert fald."
|
|
|
Post by Heltan Apon on Sept 15, 2009 22:46:08 GMT 3
"Tænkte nok du kendte til mig." Han havde bare haft fornemmelsen af det. Han fortsatte med at smile. "Og ja, det giver mit folk håb. Det trænger de meget til." Gad vide hvilke kontakter hun havde? Han var for de fleste bare en midanersmed, der kunne finde ud af heste. Det gjorde ham meget irriteret interesseret, men han nævnte ikke noget.
|
|
|
Post by Shinee on Sept 15, 2009 22:55:43 GMT 3
"Ja. Det gør de." Hun var ikke overrasket. "Mit navn er Shinee." hun smilede bredt og strøg en hånd igennem håret. Vinden strøg igennem træerne og rev i hendes helt normale tøj. Hvis han kendte hende, så ville det være nemmere. "Du meget hurtig, men det er du vel nødt til at være."
|
|
|
Post by Heltan Apon on Sept 15, 2009 23:08:23 GMT 3
Heltan trak på skulderne. "Måske. Det ved jeg ikke. Jeg er kvik, som en af de få af mit folk." Hans tanker gled over mod hans forældre, og et kort, næsten usynligt, øjeblik vaklede hans smil en smule. "Og jeg føler, jeg er i stand til at gøre en forskel. Jeg ved bare ikke om det ender godt eller skidt." Selvom det indtil videre var godt nok.
|
|
|
Post by Shinee on Sept 15, 2009 23:20:42 GMT 3
Shinee nikkede og sukkede. "Der kan jeg måske følge dig." Hun kiggede på ham igen. "Du er kvik. Ellers sad du ikke på den hest og havde alle de udsøgte metaller i din oppakning." Hun grinede. "Du er klog. Det er sku godt gået."
|
|
|
Post by Heltan Apon on Sept 15, 2009 23:29:26 GMT 3
Heltan grinede også svagt, men tvang sig så til alvor. "Hvad ville du snakke med mig om?" spurgte han og strøg Trommoon over halsen, og hesten lagde ørene frem og prustede, inden de så igen røg fladt ned som fortsat trussel. "Og jeg har mødt din far. Han solgte mig et 6 markanske heste. Han virker ikke helt så kvik."
|
|
|
Post by Shinee on Sept 16, 2009 17:45:52 GMT 3
"Nævn ham ikke. Jeg er forhåbentlig klogere end den... dummerian." mumlede Shin og lagde armene over kors. "Han vil ikke engang se min søn, den gris, så jeg måtte stikke barnet op i hans ophøjede fjæs, helt alene." Hun himlede med øjnene og sukkede. "Men jeg er her ikke for at snakke om den tåbe. Du virker interessandt. Derfor er jeg her."
|
|