|
Post by Vimmi on Aug 1, 2009 17:55:19 GMT 3
Lesner gik rundt i skoven med hovedet svajende fra side til side. Han forstod ikke hvorfor han var gået ind der, men nu havde han gjort det, og han gad ikke bekymre sig. Han stoppede op, og hovedet fortsatte med at rokke fra side til side. Hans lyse øjne havde som altid vanviddets strejf i sig, og han stirrede op i bladene med interesse. Gad vide om han kunne klatre derop? Han var trods alt en menneske-heste-hybrid. Den hornløse enhjørning tog hovedet ned, og den beskidte, hvide hale fejede gennem luften. Hans pels var overdynget med mudder og man kunne ikke fornemme glimtet af sølv under det. Han lignede en almindelig, ualmindelig beskidt, hvid hest. Han så igen op i træet og stilte sig på bagbenene, så han kunne komme op i det. Han så ikke selv det umulige i sin opgave.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 1, 2009 18:05:01 GMT 3
Zvaine stormede igennem skoven. På jagt efter noget levende. Lige meget hvad. Han skulle bare have et eller andet. Der var mennesketomt. Sjovt nok.. Et minut efter han var begyndt at løbe, stoppede han. Det nyttede ikke en skid. Han sparkede hårdt til en sten, så den røg langt op over træerne. Zvaine gik stille og roligt videre. På afstand ville han sikkert ligne et normalt menneske.
|
|
|
Post by Vimmi on Aug 1, 2009 18:28:26 GMT 3
Lesner fortsatte sit forsøg, og han var faktisk kommet en halv meter op. Han havde vidst, at heste-menneske-hybrider kunne klatre! Også selvom han kun var kommet en gren over jorden. Men han fik det nederste bagben endnu en gren op, og han vrinskede sejrrigt af glæde. Han var jo en dygtig heste-menneske-hybrid!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 1, 2009 18:33:08 GMT 3
Zvaine stoppede brat, og lyttede opmærksomt. Hestevrinsken... blod. Han kunne ikke lade være med at rynke lidt på næsen. Ikke kun fordi han hadede at spise dyr, men også fordi det mindede ham om en vis irriterende hest. Zvaine gik hurtigt videre. Var ligeglad med om hesten kunne høre ham eller ej. Var bare på vej hen mod det sted, han havde hørt vrinsket komme fra.
|
|
|
Post by Vimmi on Aug 1, 2009 19:05:06 GMT 3
Lesner nåede at komme endnu to meter op inden han opdagede at der var en på vej, og han kiggede ned. Der var laaangt ned, opdagede han, og han så sig forvirret omkring. Han kunne ikke komme ned. Måske... hvis han bare slap træet? Så kom han ned. Han prustede og så en eller anden komme. Ville den måske hjælpe ham? Den lignede et menneske...
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 1, 2009 20:33:03 GMT 3
Zvaine var nået hen til træet. Det var her lyden var kommet fra. Han kiggede op i træet og fik sig en overraskelse. Hvad lavede en hest oppe i et træ? Zvaine rystede på hovedet. Heste oppe i træer? Det var noget nyt.. han gad ikke engang springe på den. Han begyndte langsomt og ligeglad, at klatre op af træet. Selvom han ikke kunne lide at klatre i træer. Den hest så snavset ud.. inden han skulle drikke blodet, skulle den ihvertfald vaskes.
|
|
|
Post by Vimmi on Aug 1, 2009 20:37:24 GMT 3
Lesner slog lidt med halen og så på manden. Kom han op og hjalp ham? Det så sådan ud. Men hvad nu hvis han selv kunne komme ned. Han ville gerne elv komme ned. Han slap grenene og faldt mod jorden, og på en eller anden måde slog han sig ikke da han ramte. Han vendte sig rundt og rejste sig og så afventende på manden.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 1, 2009 20:45:06 GMT 3
Hvad fanden var det for en dum hest? Den løb ikke engang væk fra ham. Det her kunne blive mere kedeligt end han havde forventet. Zvaine sprang adræt og hurtigt ned fra træet, og stirrede tilbage på den, som den stirrede på ham. Han prøvede at provokere den, ved at stirre gennemborende. Han løftede et øjenbryn, og begyndte at fløjte fraværende.
|
|
|
Post by Vimmi on Aug 1, 2009 20:55:23 GMT 3
Man kunne tydeligt se vandviddet i Lesners øjne, og det var altid ham der vandt stirrekampene. Folk kunne ikke klare at se ind i hans øjne, lige meget hvad de var. Lesner mente stadig at manden var kommer for at hjælpe ham, og han udsendte en bølge af sindssyg glæde for at vise det til manden. Manden gjorde ham glad. Det kunne han godt lide.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 1, 2009 21:01:48 GMT 3
Zvaine holdt stadig hestens blik fast. Hvad var det for en underlig hest? Den blev ikke engang sur. Den virkede ligefrem som om den var glad. Lidt skør.. Han gik truende et skridt nærmere, og stirrede den endnu mere i øjnene end før. Jeg viger ikke før den gør, tænkte han, og gik hele tiden lidt nærmere så han til sidst stod få centimeter fra den. Men til sidst gad han ikke stirre mere. Han havde fået ondt i øjnene. "Nåh.. du er godt nok den underligste hest jeg nogensinde har mødt. Om lidt min kære ven.. vil jeg desværre æde dig" sagde Zvaine overspillende, og vidste godt den ikke forstod et ord af det han havde sagt. Han smilede nedladende og koldt til den.
|
|
|
Post by Vimmi on Aug 1, 2009 22:10:17 GMT 3
Han vil æde mig? Lesner lagde hovedet på skrå og så spørgende på vampyren. Hvorfor skulle man æde en heste-menneske-hybrid? Han havde hørt de smagte forfærdeligt. Han gik nogle skridt frem og endnu en bølge af hans sindssyge glæde blev sendt ind i vampyren og deres omgivelser. Man kunne se hans spørgsmål på ham. Hvorfor ville manden æde ham?
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 1, 2009 22:13:41 GMT 3
Zvaine læste udtrykket i hestens ansigt. Det var som om den havde forstået hvad han havde sagt. "Jeg vil æde dig. Ja. Eller.. drikke dit blod, om du vil. Men pointen er at du skal dø om lidt. Okay?" Zvaine troede ikke helt på at den havde forstået hvad han havde sagt. Men man ved jo aldrig. Hesten var meget tæt på, og den lugtede bedre end forventet. underligt... dyr plejer ellers altid at lugte så... ikke-attraktive? Han snusede ind, og kastede et nysgerrigt blik på hesten.
|
|
|
Post by Vimmi on Aug 1, 2009 22:24:09 GMT 3
Jamen, blod smager jo ikke godt. Lesner lod hovedet falde til den anden side, og gik endnu nærmere sin død, og han så ikke engang ud til selv at ligge mærke til det. Hvorfor spise blod når det smager så forfærdeligt? Det vanvittige i hans øjne blev tydeligere, da han et øjeblik mærkede panikken, men han var alligevel helt rolig. Og hvorfor drikke blodet fra en heste-menneske-hybrid?
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 1, 2009 22:36:28 GMT 3
Undskyld.. fatter du egentlig hvad jeg siger? Hvis du gør, så nik med hovedet eller et eller andet.. det er sgu lidt underligt at stå og tale med en hest" Zvaine kiggede indgående på den. Den havde noget underligt noget med de øjne. De lyste af sindssyge. Den hest var helt klart syg. Zvaine nikkede langsomt, som for at bekræfte det han lige havde sagt.
|
|
|
Post by Vimmi on Aug 1, 2009 22:36:51 GMT 3
Jamen, hvorfor skal jeg nikke med hovedet? Du snakkede videre. Jeg ved ikke om jeg skal nikke med hovedet. Lesner var tydeligt forvirret og virrede med hovedet. Men nu nikker jeg i hvert fald. Han nikkede langsomt og tydeligt med hovedet, som for at overbevise vampyren om at han snakkede med at mere eller mindre tænkende væsen.
|
|