|
Post by Aijou Ishi on Jul 7, 2009 18:57:35 GMT 3
"Jeg er ikke glad for saltet," sagde han forklarende og trak igen trist på skulderne, inden han frembragte et nyt smil for at forsøge lidt mere positivitet. "Men kunne du tænke dig at komme med til byen? Vi kunne lærer hinanden at kende. Jeg kunne godt tænke mig at vide noget om din art, hvis du ønsker at fortælle?"
|
|
|
Post by silver on Jul 7, 2009 19:00:15 GMT 3
Silver smilede, glad. "Ja, klart. Det er virkelig lang tid siden jeg har talt med nogen. Men jeg kan ikke overnatte i byen. På et tidspunkt må jeg tilbage.."
|
|
|
Post by Aijou Ishi on Jul 7, 2009 19:06:52 GMT 3
"Ja, ja, selvfølgelig." Hvilken by var det nu der lå deroppe? Det var da ikke hovedstaden Seamore? Han valgte at kalde det ligemeget, og han gik frem og sendte Silver et opmuntrende blik, mens hans magi tog til med ny styrke da de bevægede sig nærmere byen. Der var altid mere eller mindre lidelsesfyldt i en by, og det fik magien til at reagere. "Hvordan lever i dernede?" spurgte han så.
|
|
|
Post by silver on Jul 7, 2009 19:09:17 GMT 3
"Altså.. jeg kan ikke huske så meget fra da jeg levede med de andre, men vi lever vel meget fredeligt? I små undervandslandsbyer, og sådan. Nærmest ligesom heroppe" sagde Silver og smilede sørgmodigt.
|
|
|
Post by Aijou Ishi on Jul 7, 2009 19:14:17 GMT 3
"Jeg var ikke sikker på om der var byer," mumlede Aijou. "Ved ikke om jeg skal være overrasket eller ikke." Han smilede svagt. "Kunne lige så godt være det ene som det andet, tror jeg..." Han fortsatte op mod byen. Den havde ingen mur, en lille by. Næsten en landsby, men med 100-200 huse. Og kro og et sted at købe mad og tøj.
|
|
|
Post by silver on Jul 7, 2009 19:18:54 GMT 3
Silver kiggede på husene. De mindede dog langt fra om de huse der lå på bunden af havet. Han sukkede. Hvis bare de dog havde flygtet.. en skygge gik hen over Silvers ansigt.
|
|
|
Post by Aijou Ishi on Jul 7, 2009 19:27:33 GMT 3
Han stod lidt tavst og kiggede på byen med et fjernt blik, og heller ikke han genkendte sit rige i de huse og den slags gader. Han blev mere nærværende og så over på Silver igen. "Hvordan ser det så ud i disse byer? Husene... de er vel ikke skabt af træ og den slags. Selvom jeg ikke ved hvad der er så langt under vandet som I nok lever..."
|
|
|
Post by silver on Jul 7, 2009 19:29:49 GMT 3
Silver blev revet ud af sine dystre tanker. "Æh.. hvordan det ser ud og hvordan det er lavet? Husene er vidst lavet af koraler, og sten fra havbunden.. de fleste huse er lidt blålige. Nogle steder er der et helt slot. Men det er så lang tid siden jeg har været der, så jeg kan ikke huske alt i detaljer.."
|
|
|
Post by Aijou Ishi on Jul 7, 2009 19:45:35 GMT 3
Aijou nikkede og forsøgte at forestille sig det, men det var alt sammen forgæves. Han trak på skulderne. "Dette er meget som det jeg kender," sagde han så, lyvende igen, og gik langsomt gennem byens gader, hvor der var unormalt stille og trist på grund af Kerais magi. De reagerede meget hurtigt på det, men Aijou forsøgte at ignorere det så godt som muligt og være lige så trist som resten af byen.
|
|
|
Post by silver on Jul 7, 2009 19:48:59 GMT 3
"Nåh.. hvordan ser det så ud, der hvor du bor?" spurgte Silver i et forsøg på at lette stemningen. Han vidste ikke helt hvad han ellers skulle sige. Aijou gik ret hurtigt, ihvertfald i forhold til Silver... Silver prøvede at sætte tempoet lidt op. Det var svært for ham, og han snublede over en sten.
|
|
|
Post by Aijou Ishi on Jul 7, 2009 20:09:06 GMT 3
Aijou satte farten lidt ned og lagde en meget bleg hånd på hans skulder som lidt støtte hvis han skulle vælte. "Det er samme slags. Samme måde som det her. Men byen er større, så der er mange flere stenhuse end der er her, for eksempel." Løgn. Husene havde været lave af jern. Altid jern, eller andre metaller. Men der hvor han var fra havde det været jern og mærkelige former i det. Mytiske dyr.
|
|
|
Post by silver on Jul 7, 2009 20:13:41 GMT 3
"Okay.. interressant... nej. Faktisk lidt kedeligt. Mere kedeligt end jeg havde regnet med" sagde han i en lidt underlig tone. "Jer vinddæmoner.. lever I bare i byer, hvor der bor helt normale mennesker?" spurgte han lidt mistænksomt. Det var da lidt underligt at husene og alt det der lignede menneskenes så meget. Der måtte da være noget som skilte sig lidt ud fra menneskene.
|
|
|
Post by Aijou Ishi on Jul 7, 2009 20:18:13 GMT 3
"Jeg er kun halv vinddæmon, som jeg sagde. Jeg levede hos min mor, et menneske, i byen. Menneskeby. Men ja, jeg tror, at de fleste lever side om side med menneskerne. Ved ikke hvor de ellers skulle være henne. Jeg ved ikke rigtigt noget om dem." Kerai Aijou sukkede dybt inden han klappede den skulder hans håns allerede lå på og derefter igen lod den hvile der.
|
|
|
Post by silver on Jul 7, 2009 20:21:55 GMT 3
"Hmm.. okay" Silver var stadig ikke sikker på han troede helt på Aijou. Han skulle nok finde ud af hvad han var. Nu var de inde i byen. Silver kiggede rundt. Lige fascineret hver gang. "Nåh men.. hvor havde du tænkt dig vi skulle gå hen?" spurgte han lidt efter. Han vidste det ikke selv. Der var ikke noget specielt yndlingssted for Silvers vedkommende.
|
|
|
Post by Aijou Ishi on Jul 7, 2009 20:30:18 GMT 3
"Vi kan gå hvor som helst. Jeg har vel set det for mange gange til at... jah... Vil du have noget mad? Så kan vi gå ind på en kro... Eller bare købe noget mad i en butik og spise på gaden. Vi kunne også..." Aijou trak på skulderne og så ned i jorden mens han gik, endnu med hånden på havmandens skulder.
|
|