|
Post by silver on Jul 6, 2009 20:06:03 GMT 3
Silver fornemmede at noget ikke var helt rigtigt. Det passede ikke sammen. Han kunne ikke være halvt luftdæmon. Luftdæmoner plejede ikke at være så.. triste, gjorde de? Han var jo så trist hele tiden. Og andre blev det også i hans nærvær. "Du er ikke det du siger du er. Jeg kommer helt tydeligt ingen vegne ved at prøve at spørge dig" sagde Silver og smilede varmt.
|
|
|
Post by Aijou Ishi on Jul 6, 2009 20:14:27 GMT 3
Aijou trak på skulderne. "Jeg er ramt af uheld," sagde han. "Det er ikke rart." Som om det forklarede alt. Og det ville forklare alt. Hvis det havde været rigtig, ville det have forklaret alt om hans tristhed. Han smilede igen, fraværende, som en luftdæmon ville have gjort det, hvis han eller hun blev ført væk af tankerne.
|
|
|
Post by silver on Jul 6, 2009 20:20:51 GMT 3
Silver kiggede stadig på Aijou som om han prøvede at finde ud af, hvad han var. Måske var det rigtigt at han var en luftdæmon. Så kiggede Silver ud på det glitrende vand. Han elskede det. Han ville aldrig kunne leve uden vand. Bogstavelig talt..
|
|
|
Post by Aijou Ishi on Jul 6, 2009 20:36:44 GMT 3
"Men du var... Havmand?" Aijou prøvede at smile og være positiv igen, så godt som muligt. Gad vide hvordan den blåhårede ville reagerede hvis han fik at vide at han muligvis talte med den, der ville føre hans sjæl fra livet til døden. Hvis han var et væsen, der hverken hørte til kristenhedens himmel eller de ondes helved...
|
|
|
Post by silver on Jul 6, 2009 20:46:03 GMT 3
"Haha.. du ser så alvorlig ud... det er så lang tid siden jeg har talt med nogen" Silver kunne ikke forstå Aijou
|
|
|
Post by Aijou Ishi on Jul 6, 2009 21:26:10 GMT 3
Aijou trak på skulderne og vidste ikke hvad han skulle sige. Han stod lidt og overvejede at gå og lade denne... denne... Havmand?... slippe for tristheden og elendigheden han var tvunget til at medbringe, men han manglede for meget selskab til at kunne lade manden gå. "Nå men... Hvad er der egentligt nede under vandet?"
|
|
|
Post by silver on Jul 6, 2009 21:36:12 GMT 3
Silver kiggede på Aijou med ny energi. "Vandet er som er som.. det er svært at forklare... der er så stille og smukt. Ingen larm fra menneskene, bare helt stille. Ja måske lige ud over havfruerne, og hvalerne. Der er fisk i alle regnbuens farver, og man har en følelse af at være vægtløs. Man kan bare glide tankeløst rundt i vandet, som om man var i en vidunderlig drøm. Det er så befriende. Jeg ville aldrig kunne leve uden havet. Også selvom jeg blev helt kureret fra min hale..." Silver kiggede på Aijou og smilede et pænt smil.
|
|
|
Post by Aijou Ishi on Jul 6, 2009 23:06:07 GMT 3
Aijou forsøgte at forestille sig det, men han var, mere eller mindre, bymenneske. Han var vokset op i byen og stilhed og skønhed, i hvert fald fra der hvor han havde boet, havde ikke hørt til. Men vingerne gav vel en form for vægtløshed? Alligevel kunne han ikke forestille sig en sådan verden. Det var enten et helved eller et paradis.
|
|
|
Post by silver on Jul 7, 2009 10:09:38 GMT 3
Silver så en ny chance, for at lægge fælder ud. "Vil du ikke med ned?" spurgte han og nikkede mod vandet.
|
|
|
Post by Aijou Ishi on Jul 7, 2009 13:43:36 GMT 3
"Jeg kan ikke trække vejret under vand," sagde Aijou, og det var sandt, selvom han var i stand til at holde vejret i umenneskelligt lang tid. Så spurgte han, oprigtigt nysgerrig: "Plejer vinddæmoner at kunne det?" Han skulle også forestille intet at vide om den del af sig, så spørgsmålet kunne vel ikke være skadende?
|
|
|
Post by silver on Jul 7, 2009 13:56:27 GMT 3
"Ingen anelse.. er det ikke sådan noget vinddæmoner ved ...?" Silver kiggede indgående på Aijou
|
|
|
Post by Aijou Ishi on Jul 7, 2009 17:43:02 GMT 3
"Jeg ved intet om min far eller hans art," sagde Aijou tørt, og løgnen lagde han knap mærke til. For langt inde i den. Han var lige ved at tro på det selv, da han kom til at se Oji for sig, og han sukkede trist og rystede på hovedet. "Jeg har ikke arvet andet fra ham end hans udseende, hævder min mor."
|
|
|
Post by silver on Jul 7, 2009 18:24:59 GMT 3
Silver kiggede ud på vandet igen. "det er altså stadig synd du ikke har prøvet at være nede i det. Selvom du ikke kan trække vejret under vand, kan du vel stadig godt være i det, uden at have hovedet under, ikke?"
|
|
|
Post by Aijou Ishi on Jul 7, 2009 18:31:09 GMT 3
"Jeg tror ikke det er det samme. Har skam prøvet at være i havet, uden at have hovedet under, og har aldrig følt noget af det, du beskriver, ved at gøre det sådan. Desværre." Ville han havde hans tøj af for at se vingerne? Var det det han gik efter? I hvert fald skulle han nok få det til at falde til jorden.
|
|
|
Post by silver on Jul 7, 2009 18:34:56 GMT 3
Det ville helt sikkert være nemmere at finde ud af om Silvers påstand var rigtig, hvis han kunne få Aijou ud i vandet. Så ville Silver spørge hvorfor han fx havde alt tøjet på. "Såå.. du synes det var ubehageligt?" blev Silver ved
|
|